Doar 6% dintre români cred că partidele le reprezintă interesele. 41% vor un partid nou

Vlad Toma | 26.02.2016

Conform unui studiu realizat de IRES pentru revista SINTEZA mai mult de 9 din 10 respondenţi declară că au puţină şi foarte puţină încredere în partidele din România si aproximativ 75% dintre participanţii au o parere proasta despre partidele din România.

Pe aceeași temă

 

Trei sferturi dintre români au păreri depreciative cu privire la partidele din România, arata studiu citat pe pagina IRES.

 

Doar 6% dintre respondenţi considera ca partidele reprezinta interesele cetăţenilor. Conform acestora, liderii de partid sunt consideraţi principalii beneficiari ai intereselor partidelor, urmaţi de membrii de partid.

 

Partidele sunt asociate cu hoți, furt, escrocherie, de 12% dintre participanţii la studiu sau cu corupția si mită de 10%, fara sa existe asocieri pozitive decat intr-o proportie foarte redusa.

 

6 din 10 români cred că partidele din România ar trebui să facă o politică naţională, în timp ce 3 din 10 cred că ar trebui să fie pro-occidentală.

 

Aproape 6 din 10 români preferă un politician independent, iar 3 din 10 îşi exprimă opţiunea pentru un politician afiliat unui partid.

 

41% dintre respondenţi spun că ar fi dispuşi să voteze un nou partid care ar aparea pe scena politică din România, în timp ce 38% spun că nu ar fi dispuşi să îl voteze.

 

33% dintre români cred că în Parlament ar trebui să ajungă mai mult de două partide, 32% spun că numărul optim ar fi două partide, iar 30% cred că în Parlament ar trebui să ajungă un singur partide.

 

Parerea românilor despre partidele actuale

 

PSD: reprezintă cel mai bine interesele străzii (35%),  este orientat mai mult spre Rusia (32%), este cel mai bun partid (30%), reprezintă cel mai bine interesele respondenţilor (26%), este orientat mai mult spre Occident (18%), este cel mai slab partid (15%)

 

PNL: este orientat mai mult spre Occident (31%),  este cel mai bun partid (17%), reprezintă cel mai bine interesele străzii (17%), reprezintă cel mai bine interesele respondenţilor (16%), este cel mai slab partid (11%), orientat mai mult spre Rusia (5%)

 

ALDE: este cel mai bun partid (4%), cel mai slab partid (4%), reprezintă cel mai bine interesele străzii (3%), este orientat mai mult spre Occident (3%), reprezintă cel mai bine interesele respondenţilor (2%), este orientat mai mult spre Rusia (1%)

 

MP: este cel mai slab partid (11%), este cel mai bun partid (2%), reprezintă cel mai bine interesele străzii (2%), este orientat mai mult spre Occident (2%), este orientat mai mult spre Rusia (2%), reprezintă cel mai bine interesele respondenţilor (2%)

 

UDMR: este cel mai slab partid (12%), este orientat mai mult spre Occident (2%), cel mai bun partid (1%), este orientat mai mult spre Rusia (1%), reprezintă cel mai bine interesele respondenţilor (2%), reprezintă cel mai bine interesele străzii (1%)

 

UNPR: este cel mai slab partid (9%),  reprezintă cel mai bine interesele străzii (2%), este orientat mai mult spre Occident (1%), este orientat mai mult spre Rusia (1%), este cel mai bun partid (0,4%).

 

Datele fac parte din studiul ”Partidele politice din România – percepţii şi reprezentări” realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES în 2 februarie 2016, pe un eșantion total de 1.199 de subiecți cu vârsta de peste 18 ani, reprezentativ pentru populaţia adultă din România, marjă de eroare ±2,9%. Studiul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

 

Cititi studiul integral pe pagina IRES.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22