Pe aceeași temă
Vineri, conducerea Companiei de Autostrăzi (CNAIR) și reprezentanții asocierii de firme românești SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL, controlate de omul de afaceri băcăuan, Dorinel Umbrărescu, au semnat la Zalău contractul în valoare de 680 milioane de lei fără TVA pentru proiectarea și construcția a 12 km din Autostrada Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea), potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor. Tot vineri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere i-a atribuit acelorași trei firme controlate de Umbrărescu contractul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, de 31,75 km.
În ceea ce privește bucata din Autostrada Transilvania, este vorba despre 12 kilometri construiți în Sălaj, între localităţile Zimbor şi Poarta Sălajului.
Proiectarea va dura un an, construcția – doi ani. Perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani.
Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea cu DN 1G km 13+260 (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G)), apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capusu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptându-se către nord până la intersecția cu DJ 108A (Romanasi – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.
La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecție giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat că ”vom da în trafic în acest an 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, sectoarele Iernut-Cheţani şi Biharia – Borş. Au fost semnate contractele pentru proiectare şi execuţie pentru alţi 52 de kilometri din Autostrada Transilvania. Mă refer la Târgu Mureş-Ungheni, astăzi Zimbor-Poarta Sălajului şi Chiribiş-Biharia, în urmă cu câteva zile, pe 12 iunie la Oradea. Mai spun un lucru în susţinerea afirmaţiilor mele: toate tronsoanele cuprinse între Nădăşelu şi Borş au fost deblocate. Tot ceea ce am prezentat aici s-a întâmplat din noiembrie 2019 până astăzi. Când spus că au fost deblocate, spun că Nădăşelu-Zimbor, cei 30 km, are termen pentru depunerea ofertelor 6 iulie. Peste câteva zile vom cunoaște și cine sunt ofertanții, iar contractul, dacă nu vor exista contestaţii, îl vom semna în luna septembrie, anul acesta”.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.