Pe aceeași temă
Anul 2014 se incheie cu o statistica submediocra pentru infrastructura rutiera din Romania. Desi a ajuns la 666 de kilometri de autostrazi, Bucurestiul a deschis in acest an doar 22 de kilometri noi, care deja au inceput sa se degradeze. In plus, 2014 a fost unul dintre anii cu cei mai putini kilometri noi de autostrada construiti din ultimii 25 de ani.
Perspectiva rutiera a guvernului Ponta, in 2015, a prioritizat doua proiecte de infrastructura: autostrada Bucuresti-Alexandria si Comarnic-Brasov. Peste 4 miliarde de euro au fost cheltuiti pentru constructia de autostrazi, in ultimii sapte ani, iar ce 395 de kilometri de sosea construiti arata un cost mediu de peste 10 milioane de euro pe kilometru, potrivit Gandul.
De la „sub 100 de kilometri” de autostradă, cât promiteau oficialii Companiei de Autostrăzi la începutul anului, la 56 de kilometri, cât estimau în noiembrie, s-a ajuns ca în acest an România să inaugureze, până acum, doar 22 de noi kilometri de autostradă.
În noiembrie CNADNR anunţa, într-un răspuns transmis presei, că până la finele acestui an vor fi finalizaţi 56,3 kilometri de autostradă, respectiv primul lot (22,2 kilometri) şi o porţiune de 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Nădlac - Arad, 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Timişoara - Lugoj şi lotul 3 de la Orăştie - Sibiu (22,1 kilometri). Din aceştia, doar cei 22 de kilometri din lotul 3 ai autostrăzii Orăştie-Sibiu au fost deschişi circulaţiei.
Infrastructura rutiera romaneasca nu va cunoaste o accelerare a dezvoltarii nici in 2015.
"Tronsoanele de autostradă planificate a fi deschise traficului rutier în anul 2015 sunt: autostrada Nădlac - Arad şi drum de legătură lot 2: km 22+218 - km 38+882 - 10,664 km; autostrada Bucureşti - Ploieşti, tronson Bucureşti - Ploieşti, Secţiunea I, km 0+000 - km 19+500 - 6,5 km", a comunicat la începutul lunii noiembrie Compania de Drumur, potrivit sursei citate.
Totusi, Guvernul a stabilit 115 proiecte publice considerate prioritare, pe baza propunerilor primite de la Secretariatul General al Guvernului (SGG) şi ministere. Cele mai multe proiecte au fost transmise de SGG – 73 de proiecte – şi Ministerul Transporturilor - 24 de proiecte. Între acestea se numără autostrada Orăştie-Sibiu (82 de km), autostrada Timişoara-Lugoj şi varianta de ocolire a oraşului Timişoara (35 km), reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, secţiunea Sighişoara-Coşlariu, construcţia variantei de ocolire a Braşovului, reabilitarea DN56 Craiova-Calafat, autostrada Sebeş-Turda (70 km).