Pe aceeași temă
UPDATE Transelectrica anunta ca au fost realimentati toti consumatorii afectati. "Miercuri, 1 noiembrie, la ora 16.40, a avut loc o avarie in reteaua Transelectrica, fiind afectate mai multe cartiere in zona de est si de nord a Capitalei. Pana la ora 17.40, au fost realimentati in mod operativ toti consumatorii afectati. In acest moment, se lucreaza la identificarea cauzei care a condus la producerea avariei", transmite Transelectrica.
UPDATE - Purtătorul de cuvânt al Poliției Rutiere București a declarat pentru Digi24 că „sunt înregistrate valori ridicate de trafic pe străzile Ștefan cel Mare, Mihai Bravu, Barbu Văcărescu, șoseaua Colentina. Multe dintre avariile de la semafoare au fost remediate”, a precizat purtătorul de cuvânt. ndra Arsintescu a mai spus că șoferii trebuie să-și păstreze calmul, să nu claxoneze inutil și să respecte indicațiilor agenților rutieri. De asemenea, a fost suplimentat numărul polițiștilor în intersecțiile afectate.
Avaria s-a produs la 16 și 40 de minute și timp de o oră 300 de străzi începând din cartierul Aviației și până în Titan şi Dristor, au rămas fără iluminat stradal. În blocurile de locuințe și clădirile de birouri a fost întuneric, la fel și în stațiile de metrou. La Spitalul Fundeni, aflat în zona afectată, s-a activat automat generatorul electric și asfel a fost asigurată activitatea în sălile de operații și la terapie intensiva.
În multe dintre intersecții mai ales din sectoarele 1 și 2 în zonele Barbu Vacarescu, Pipera Tei, Pantelimon semafoarele s-au stins iar circulația a fost dirijată de polițiștii sau chiar de unii șoferi care au coborât din mașini. Pe harta traficului rutier multe zone sunt adevaratate puncte nevralgice, iar oprirea semafoarelor generează un haos general.
Comunicat de presă din partea Transelectrica:
„Miercuri, 1 noiembrie, la ora 16.40, a avut loc o avarie în reţeaua Transelectrica, fiind afectate mai multe cartiere din zona de est şi de nord a Capitalei. Până la ora 17.40 au fost realimentaţi în mod operativ toţi consumatorii afectaţi. În acest moment se lucrează la identificarea cauzei care a condus la producerea avariei. Le cerem scuze tuturor consumatorilor afectaţi de avaria înregistrată în reţeaua Transelectrica.”
Metrorex a anunţat că au existat probleme cu iluminatul peroanelor în staţiile Iancului şi Pipera, dar că problemele au fost remediate, iar circulaţia trenurilor nu a fost afectată.
O pană de curent de proporţii similare a afectat zone din Bucureşti şi din judeţul Ilfov în 21 octombrie, fiind vorba despre o avarie o avarie în staţia electrică 220 / 110 /10 kV Fundeni, generată de deteriorarea unui echipament de înaltă tensiune, după cum anunţa Transelectrica, relatează news.ro.
Atunci, cartierele bucureştene Obor şi Fundeni, precum şi o parte din localităţile Otopeni, Afumaţi şi Fundeni au rămas fără energie.
De ce se produc avariile
Companiile de stat energetice au fost lasate fara bani de investitii de catre Guvern, dupa ce acesta le-a cerut sa distribuie sub forma de dividende profitul. In acest an, Transelectrica a fost obligata sa distribuie 90% din profitul pe 2016. In plus de atat, a fost obligata sa distribuie inca 171 milioane de lei din rezerve, sub forma de dividende. De altfel, Transelectrica a anuntat printr-o nota a directoratului ca anul viitor va trebui sa contracteze finantari noi pe termen mediu si lung pentru a putea realiza proiecte de investitii majore.
Aceste avarii se produc pe fondul nerespectarii programelor de investitii de catre Transelectrica. De exemplu, in 2015, planul de investitii in reteaua electrica de transport prevedea suma de 523 milioane de lei, insa s-au realizat doar 243 milioane de lei, adica 46%. In 2014, planul de investitii a fost realizat doar in proportie de 38% din 495 milioane de lei. Pentru 2016, inca nu a fost publicat raportul de administrare, explică Honews.ro.
Un raport al Curtii de Conturi dat publicitatii anul trecut arata ca profitul inregistrat din activitatea de transport a fost de 24,5% in anul 2013 si de 33,74% in anul 2014, din veniturile inregistrate. Potrivit metodologiei ANRE, tarifele trebuie sa reflecte cheltuielile cu investitiile pe care le face compania. Distribuitorii de energie si transportatorul national nu au efectuat investitiile necesare, fiind inregistrate, in patru ani, pierderi uriase in retea, estimate la aproape 2 miliarde de euro, insa au beneficiat de majorari de tarife, care mai departe au fost suportate de catre consumatori, se arata in raportul Curtii de Conturi. Acesta mai preciza ca desi peste 45% din instalatiile din distributie si transport necesitau retehnologizari, aceste lucrari au fost efectuate numai in proportie de 7%- 34 %, raportat la necesitati.