Pe aceeași temă
Potrivit comunicatului Ministerului Educației, în urma verificărilor făcute de către Corpul de Control al ministrului, în perioada 20-23 februarie, vizând respectarea Metodologiei privind evaluarea activității manageriale a inspectorilor școlari generali, inspectorilor școlari generali adjuncți din inspectoratele școlare și a directorilor caselor corpului didactic au fost constatate vicii majore în organizarea procesului de evaluare, dar și în evaluarea propriu-zisă.
Mai mulți inspectori generali și adjuncți din țară, în special din rândul celor demiși în vara anului trecut de către fostul ministru al Educației Liviu Pop, dar care au fost repuși în funcții după ce au câștigat în instanță suspendarea deciziilor, au reclamat că au primit prin fax, într-o vineri noapte, fișe de evaluare care nu le-ar aparține. Ei spuneau că în urma acestor evaluări au fost notați cu "nesatisfăcător", motiv pentru care vor depune contestații la Ministerul Educației. Astfel de situații au fost la Buzău, unde toate cele trei șefe ale ISJ au fost notate cu "nesatisfăcător", dar și la Brăila, în Mehedinți, în Arad sau în Vrancea.
Astfel, Corpul de Control al ministrului a constatat că au fost folosite formulare de evaluare care nu se regăsesc în ordinul de ministru ce reglementează procesul de evaluare (OMEN nr. 4315/2014), că din formularele utilizate în procesul de evaluare lipsește rubrica de autoevaluare și că totalul punctajului de pe unele fișe de evaluare a fost calculat greșit, astfel încât calificativele acordate au fost eronate, persoana evaluată obținând un calificativ mai bun sau mai slab decât cel corect. Pe baza acestor calificative, persoanele evaluate sunt menținute sau nu în funcția de conducere. În alte cazuri, s-a ajuns la situații aberante în care punctajul acordat depășește punctajul maxim de 100 de puncte.
Ministerul ține să reamintească în comunicat ca inspectorii generali, inspectorii generali adjuncți și directorii Caselor Corpului Didactic sunt evaluați anual conform prevederilor Legii Educației Naționale nr.1/2011, iar, în temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială, se acordă calificative pe bază cărora se decide menținerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.
Evaluarea directorilor caselor corpului didactic nu a fost realizată, de fapt, de către Comisia unică de evaluare, asumându-se rezultatele unei evaluări anterioare.
Astfel, Ministrul Educației informează că a dispus următoarele măsuri:
1. Anularea evaluării realizate asupra activității manageriale desfășurate de către inspectorii școlari generali, inspectorii școlari generali adjuncți și directorii caselor corpului didactic.
2. Reluarea procesului de evaluare, după revizuirea metodologiei de evaluare.
3. Efectuarea de cercetări asupra faptelor care au condus la vicierea procesului de evaluare, în vederea stabilirii răspunderii disciplinare a persoanelor care se vor dovedi vinovate.