Fost sef ANAF: Un ambasador a facut presiuni pentru rambursarea TVA intr-un caz de evaziune

Vlad Toma | 01.04.2016

Gelu Stefan Diaconu, fostul sef ANAF, anunta, intr-o postare pe blogul sau, ca in perioada mandatului sau de sef al ANAF un ambasador "periat si laudat de presa progresista" ar fi venit la el la birou, alaturi de un om de afaceri din tara sa, pentru a-i cere sa deblocheze rambursarea TVA intr-un caz de evaziune.

Pe aceeași temă

 

Diaconu mai scrie, pe blogul sau, ca "ani de zile a fost o practica constanta interventia ambasadelor, in principal din spatiul UE, pentru sustinerea intereselor marilor companii cu capital strain in relatia cu Fiscul, in timp ce o eventuala interventie a vreunui reprezentant ales al poporului roman in Parlament este considerata trafic de influenta."

 

Cititi postarea fostului sef al ANAF:

 

"In cele ce urmeaza veti citi despre:

  • colcaiala de interese dintre marile firme de consultanta, companii cu capital strain (in principal) si ambasade
  • cum pune presiune pe ANAF un ambasador laudat prin presa progresista
  • cum am inceput reforma Directiei pentru mari contribuabili - DGAMC (mari afaceri) - exemple concrete
  • cum incearca conducerea MFP si echipa de tehnocrati sa blocheze reforma Directiei de mari contribuabili, ceea ce serveste doar intereselor private - exemple concrete
  • cum a refuzat mass-media din Romania sa ma sprijine in demersul de devoalare a actiunilor prin care mafia transpartinica (consultanti fiscali, ambasadori, politicieni, oameni de afaceri) s-a luptat pentru controlul ANAF
  • cati bani urmau sa intre la bugetul de stat dupa reforma DGAMC, bani lasati de actuala conducere a MFP in buzunarele afaceristilor care ocolesc plata taxelor
  • cati mari contribuabili nu au fost niciodata verificati de cand activeaza in Romania pana cand am preluat mandatul de presedinte ANAF


Timp de trei ani de zile am dus o lupta inegala pentru a reforma structura responsabila cu verificarea marilor contribuabili/marile afaceri(DGAMC). Din informatiile pe care le detin si pe care le voi face publice, tot ce am construit in acest timp este daramat sistematic si cu intentie de catre actuala conducere a Ministerului Finantelor Publice si ANAF, pentru a servi exclusiv interesele private ale unei fratii transpartinice.

    Departe de ochii publicului, protejati de mass-media pe care o alimenteaza cu publicitate, membrii acestei fratii au facut tot ce le-a stat in putinta pentru a impiedica aceasta reforma. Marile firme de consultanta fiscala, clientii acestora (majoritatea cu capital strain) si unele ambasade au exercitat o presiune constanta asupra mea, fie direct, fie prin intermediul presei sau a politicienilor pentru a bloca schimbarile de la DGAMC si orice alta masura cu impact major in lupta anti-evaziune din aceasta zona.

De exemplu, un ambasador "periat" si laudat de presa progresista a venit la mine in birou, insotit de un om de afaceri din tara pe care o reprezenta, un evazionist notoriu, presandu-ma sa dispun deblocarea rambursarii TVA intr-un caz de evaziune (cca 20 milioane euro), pe care il aveam in instrumentare. La cateva minute dupa ce a iesit din biroul meu am anuntat institutiile abilitate. In zilele urmatoare, citeam iarasi prin presa o serie de elogii aduse aceluiasi ambasador, cunoscut in spatiul public drept un adversar al intrarii Romaniei in Schengen, exact de jurnalistii care promoveaza valorile occidentale si care il dadeau ca exemplu de bune practici si onestitate pe acest "amic" al concetatenilor evazionisti.

Ani de zile a fost o practica constanta interventia ambasadelor, in principal din spatiul UE, pentru sustinerea intereselor marilor companii cu capital strain in relatia cu Fiscul, in timp ce o eventuala interventie a vreunui reprezentant ales al poporului roman in Parlament este considerata trafic de influenta.

Va asigur ca acest lucru se intampla si in prezent cu singura deosebire ca, astazi, cei pusi sa vegheze asupra securitatii finantelor Romaniei au ajuns simpli servanti, executanti docili ai acestor interese. Cazul marilor operatori din industria jocurilor de noroc a produs consternare! Dar, despre acest subiect vom vorbi cu alta ocazie.

In continuare, va prezint doar o parte din "greselile" pe care le-am facut si care au trezit din amorteala interesele acestei fratii transpartinice, o fratie care controleaza jurnalisti de la publicatii importante, cu legaturi politice importante, fara niciun alt Dumnezeu decat banul propriu:

  • reforma organizatorica pe care am inceput-o la DGAMC (Directia Generala pentru Mari Contribuabili) care, printre altele, a stricat relatiile de "prietenie" dintre consultanti sau oameni de afaceri si inspectorii fiscali (vezi mai jos in text)
  • controalele la hypermarket-uri si mall-uri
  • executarea silita a RADET, RATB, TVR, CE Oltenia si a multor alte companii mari
  • demararea de controale ample la companii internationale din industria energiei, farmaceutica sau a lemnului care au platit sau au de plata sute de milioane de euro
  • controlul marilor lanturi de cluburi de pe litoral si din principalele orase
  • zeci de mii de plangeri penale. Acestea nu se fac pentru 2 lei minus in casa de marcat, ci pentru evaziune de milioane si zeci de milioane de euro


 Fiecare jurnalist contactat informal de echipa mea si chiar de mine pentru a obtine sprijinul in devoalarea acestei fratii s-a eschivat, invocand cam acelasi argument: "Oamenii acestia din consultanta si din business platesc bani grei pentru publicitate. In plus, noi nu putem sprijini ANAF in niciun demers, intrucat, pe langa banii din reclama, am pierde din cititori. O fi adevarat ce spuneti, insa si noi suntem un business ca orice alt business. Click-urile le obtinem cand criticam ANAF, nu cand o sprijinim."

Nu numai ca nu am fost sprijinit de presa, dar am fost atacat zilnic pe subiecte pur si simplu elucubrante: legaturi cu mafia rusa/ucrainiana, conturi off-shore, omul lui Ponta, Oprea, Coldea, etc.

Ce sa intelegi altceva decat ca avem un caine de paza al democratiei cam sensibil la transferurile bancare sau pe sub masa?

 Fara sprijnul mass-media, nu am putut decat sa trag un semnal de alarma (1), atunci cand lucrurile au degenerat, in speranta ca factorii de decizie realizeaza pericolul urias care pandeste securitatea finantelor Romaniei, atunci cand interesele private reglementeaza prin interpusi activitatea ANAF.

Inainte de a va prezenta masurile concrete pe care le-am luat in cadrul reformei DGAMC si cele ce urmau sa fie luate pana la 30 iunie a.c., va prezint in exclusivitate, cu speranta ca macar un singur jurnalist onest va investiga mai departe, masurile pe care conducerea MFP si echipa de tehnocrati infiltrati in ANAF si MFP le-au luat deja sau care sunt in curs de adoptare pentru a distruge reforma DGAMC:

  • Reinstalarea pe functie a conducerii DGAMC inlaturate de mine, persoane agreate de afaceristi, consultanti si aflati la ordinele unor politicieni.
  • Anularea misiunii de asistenta FMI pe subiectele solicitate de mine sub pretextul unei "necesare" alte misiuni "de radiografiere in ansamblu" a activitatii ANAF, asa cum au fost zeci in ultimii ani. Timp si bani pierduti. Un expert costa cca 1.000 de dolari pe zi.
  • Presiuni pentru schimbarea directorului coordonator al Directiei de preturi de transfer din cadrul ANAF, o persoana foarte competenta profesional.
  • Reinfiintarea serviciilor de inspectie fiscala teritoriale, rod al cumetriilor locale.
  • Infiltrarea pe functii de conducere in cadrul DGAMC a persoanelor din/ sau agreate de firmele mari de consultanta fiscala care sa dea solutiile convenabile propriilor clienti.
  • Manipularea mass-media in sensul evitarii problemelor grave din zona colectarii sarcinii fiscale datorate de mari contribuabili, in principal a celor covarsitor majoritare cu capital strain.
  • Crearea "cadrului legal" necesar evitarii raspunderii contribuabililor care sunt interferati pe circuitul de tranzactionare al firmelor fantoma (vezi pledoariile domnului Gabriel Biris pe aceasta tema, venit ca "salvator al legislatiei fiscale" la MFP).


Toate aceste masuri urmareau realizarea unui obiectiv precis si cuantificabil: cresterea colectarii in zona marilor contribuabili cu 10%, adica cca 2,5 miliarde euro.

Va reamintesc faptul ca de ani de zile nimeni nu s-a atins de acesti mari contribuabili, 600 dintre acestia nefiind niciodata verificati, de cand desfasoara activitate in Romania, pana cand am preluat mandatul de presedinte ANAF. Ce-ar fi insemnat pentru Romania ca, pe langa cele 3 miliarde de euro colectate suplimentar in 2015, sa se realizeze alte 2 miliarde de euro in 2016 din zona marilor contribuabili?

Din pacate, este prea tarziu. Actuala conducere MFP si viziunea tehnocrata rupta de realitate si axata exclusiv pe imagine vor arunca din nou Romania in bratele FMI, iar relaxarea fiscala este deja pusa in pericol de aceasta gasca de inconstienti fericiti. Romania este tradata din nou!", scrie Gelu Diaconu pe blogul sau. 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22