Pe aceeași temă
E vorba de textul viitoarei directive europene privind drepturile de autor, la capitolul referitor la așa-numita "taxă pe link", a avertizat, într-un interviu acordat HotNews.ro, un înalt oficial al companiei americane.
Mai mulți bani pentru editorii mari, mai puțini pentru cei mici, afirmă Richard Gingras, vicepreședinte pentru News în cadrul Google.
El spune că această companie nu vrea "neapărat" o prelungire a negocierilor, dar încurajează România - țară care preia președinția Consiliului UE într-o perioadă când ar trebui finalizate discuțiile pe tema directivei - să susțină o "soluție adecvată și eficientă" a disputelor pe această temă.
În discuția purtată prin telefon cu HotNews.ro, reprezentantul Google a expus punctul de vedere al corporației americane, punct de vedere contestat de organizații ale marilor publisheri europeni, care invocă inclusiv posibilitatea unui abuz de poziție dominantă din partea corporației americane.
Richard Gingras a discutat cu HotNews.ro în condițiile în care tratativele la nivelul instituțiilor europene, referitor la viitoarea Directivă privind drepturile de autor pe piața unică digitală, au intrat în prelungiri. Documentul, care actualizează reguli vechi de două decenii și asupra căruia, în cea mai mare parte, părțile interesate au căzut de acord, include articole care sunt în continuate disputate.
În perioada imediat următoare sunt programate noi discuții la nivel de Parlament European-Comisie-Consiliul UE pe tema directivei europene privind drepturile de autor, după ce negocierile de luna trecută au rămas fără rezultat. Una dintre problemele fierbinți este actuala formulă a articolului 11, ce oferă editorilor de presă dreptul să pretindă bani de la platforme precum Facebook sau Google, pentru linkurile sau textele de trimitere către articolele de pe site-urile respectivilor publisheri. Această chestiune capătă amploare în condițiile în care editorii de presă se plâng, de multă vreme, de distorsiunile din piața globală de publicitate online, unde majoritatea banilor se îndreaptă spre platformele mari de tehnologie (Google, Facebook) și doar o mică parte ajunge la furnizorii de conținut.
articolul integral pe Hotnews.ro.