Pe aceeași temă
Memorandumul "Cresterea Transparentei si Standardizarea Afisarii Informatiilor de Interes Public" prevede folosirea unui model standard pentru afisarea informatiilor de interes public.
"In opinia echipei MCPDC si a Cancelariei Prim-ministrului, initiatorii Memorandumului, este inacceptabil ca un cetatean sa petreaca peste 10-15 minute pentru a localiza (in situatia fericita in care sunt afisate (toate), conform legii nr. 544/2001, legea accesului la informatii de interes public), pe site-ul unei institutii publice, informatiile minimale si obligatoriu a fi afisate din oficiu, locul afisarii acelorasi seturi de date diferind foarte mult de la o autoritate la alta. Formatul prezentarii acestor documente difera nejustificat de la o institutie la alta, ceea ce constituie un obstacol ce trebuie inlaturat din fata demersului oricarei persoane interesate sa urmareasca activitatea unei institutii in domeniul transparentei", arata Guvernul in comunicatul de presa citat.
Comunicatul Guvernului mai arata ca memorandumul integreaza punctele de vedere ale autoritatilor publice si ale societatii civile primite de echipa ministerului in ultima luna.
Din cele 28 de seturi de informatii prevazute in prezentul Memorandum, 19 dintre acestea sunt expres prevazute de cadrul legal (in anumite cazuri: solicitari de informatii de interes public, petitii, modele de reclamatii administrative - cererea noastra fiind sa se foloseasca peste tot un model - standard), iar intre celelalte sapte, afisarea unora constituie deja o buna practica la nivelul unor institutii:
- executia bugetara
- fisele obiectivelor de investitii
- agenda persoanelor din conducere
- nomenclatorul arhivistic
- veniturile salariale ale persoanelor din aparatul public si beneficiile acestora
- centralizatorul achizitiilor publice care sa arate executia contractelor de peste 5.000 euro cu afisarea Contractelor aferente.
- Formularele tip cerute de autoritati persoanelor fizice/juridice.
In unele situatii, sunt cerute completarea/detalierea informatiilor deja publicate. Organigrama sa prevada numele persoanelor cu functii de conducere si sa dea posibilitatea afisarii CV-urilor acestora.
Prevederile Memorandumului se adreseaza Ministerelor, institutiilor aflate in coordonarea acestora, autoritatilor deconcentrate si prefecturilor. In paralel, Ministrii Violeta Alexandru, Ministru - MCPDC si Vasile Dincu - Vicepremier, Ministru MDRAP au consultari cu structurile asociative ale administratiei publice locale pentru incurajarea preluarii acestui mod de guvernare/management si la nivelul Unitatilor Administrativ Teritoriale.
Problematica fondurilor europene si practicile de afisare de informatii de interes public necesitand un proces de documentare mai amplu, ministrul Violeta Alexandru a decis sa demareze initierea prezentului Memorandum in forma actuala, urmand sa propuna separat, in cel mai scurt timp, masuri de crestere a transparentei si standardizarii informatiilor privind fondurile europene.
Memorandumul si Anexa acestuia sunt disponibile la adresa: http://goo.gl/1IfwqD.
Sugestiile pot fi trimise la adresa: [email protected], pana marti, 16 februarie 2016.