Pe aceeași temă
Anuntul a fost facut miercuri de ministrul Dan Costescu. Intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor a precizat ca proiectul nu a fost respectat, drept urmare a fost luata decizia rezilierii contractului. "Am primit analizele si expertizele de la CNADNR, iar ele arata ca materialele de constructie nu au fost in conformitate cu caietul de sarcini, lucrarile de executie sunt necorespunzatoare, asa ca proiectul nu a fost respectat.
Am solicitat conducerii CNADNR sa analizeze optiunile pentru continuarea acestui proiect si sa identifice solutii pentru deblocarea lui, dar si sa realizeze un plan de masuri pentru ca sa stim pasii ce trebuie urmati in perioada urmatoare", a explicat ministrul. "Acum mai putin de 30 de minute am primit comunicarea din partea CNADNR privind rezilierea contractului cu actualul constructor. Vom face o cerere de oferta pentru selectarea unui nou constructor, care sa remodeleze deficientele din zona demolata", a adaugat Costescu, citat de Ziare.com.
Termenul pentru reabilitarea portiunii de autostrada aflata in discutie este luna August a acestui an, insa numai daca nu vor fi contestatii, fapt des intalnit in asemenea situatii. "In paralel cu lucrarile si cererea de oferta, CNADNR va incepe o serie de licitatii separate, astfel ca vrem sa contractam expertiza pentru restul de 22 km din tronson, si lucrarile din afara carosabilului, pe care le vom trata separat. Fiecare va avea independenta lui, scotand cel mai bun termen de executie", a subliniat ministrul.
Firma care a construit tronsonul a intrat pe lista neagra a CNADNR, astfel incat timp de doi ani nu va mai putea participa la licitatii. In ce priveste banii deja achitati, ministrul Costescu a explicat ca 60 de milioane de lei urmeaza a fi recuperate din scrisorile de garantie, iar alte 30 de milioane, din garantiile preliminare de executie. "Toti acesti bani vor fi folositi pentru contractarea lucrarilor urmatoare, iar daca vor fi identificati alti bani necesari, atunci acestia vor fi obtinuti in instanta. Nu exista alte cai, trebuie sa respectam cadrul legal", a mai aratat oficialul.
Daramat din cauza infiltrarilor de ape subterane, tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie face obiectul unui dosar penal in rem deschid de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, in Decembrie anul trecut. Compania italiana Salini Impregilo a construit tronsonul. Procurorii DNA au indicii ca unii responsabili cu acest proiect sunt pasibili de fapte de coruptie, abuz in serviciu si deturnare de fonduri europene. Narcis Neaga, seful de atunci al CNADNR, a fost demis, in urma scandalului.