Guvernul reziliaza contractul autostrazii Sibiu-Orastie: Proiectul nu a fost respectat!

Tudor Despina | 13.01.2016

Ministerul Transporturilor a decis sa rezilieze contractul privind tronsonul Cunta-Siliste din autostrada Sibiu-Orastie.

Pe aceeași temă

 

Anuntul a fost facut miercuri de ministrul Dan Costescu. Intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor a precizat ca proiectul nu a fost respectat, drept urmare a fost luata decizia rezilierii contractului. "Am primit analizele si expertizele de la CNADNR, iar ele arata ca materialele de constructie nu au fost in conformitate cu caietul de sarcini, lucrarile de executie sunt necorespunzatoare, asa ca proiectul nu a fost respectat.


Am solicitat conducerii CNADNR sa analizeze optiunile pentru continuarea acestui proiect si sa identifice solutii pentru deblocarea lui, dar si sa realizeze un plan de masuri pentru ca sa stim pasii ce trebuie urmati in perioada urmatoare
", a explicat ministrul. "Acum mai putin de 30 de minute am primit comunicarea din partea CNADNR privind rezilierea contractului cu actualul constructor. Vom face o cerere de oferta pentru selectarea unui nou constructor, care sa remodeleze deficientele din zona demolata", a adaugat Costescu, citat de Ziare.com.


Termenul pentru reabilitarea portiunii de autostrada aflata in discutie este luna August a acestui an, insa numai daca nu vor fi contestatii, fapt des intalnit in asemenea situatii. "In paralel cu lucrarile si cererea de oferta, CNADNR va incepe o serie de licitatii separate, astfel ca vrem sa contractam expertiza pentru restul de 22 km din tronson, si lucrarile din afara carosabilului, pe care le vom trata separat. Fiecare va avea independenta lui, scotand cel mai bun termen de executie", a subliniat ministrul.


Firma care a construit tronsonul a intrat pe lista neagra a CNADNR, astfel incat timp de doi ani nu va mai putea participa la licitatii. In ce priveste banii deja achitati, ministrul Costescu a explicat ca 60 de milioane de lei urmeaza a fi recuperate din scrisorile de garantie, iar alte 30 de milioane, din garantiile preliminare de executie. "Toti acesti bani vor fi folositi pentru contractarea lucrarilor urmatoare, iar daca vor fi identificati alti bani necesari, atunci acestia vor fi obtinuti in instanta. Nu exista alte cai, trebuie sa respectam cadrul legal", a mai aratat oficialul.


Daramat din cauza infiltrarilor de ape subterane, tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie face obiectul unui dosar penal in rem deschid de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, in Decembrie anul trecut. Compania italiana Salini Impregilo a construit tronsonul.  Procurorii DNA au indicii ca unii responsabili cu acest proiect sunt pasibili de fapte de coruptie, abuz in serviciu si deturnare de fonduri europene. Narcis Neaga, seful de atunci al CNADNR, a fost demis, in urma scandalului.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22