Pe aceeași temă
În plus, s-a stabilit că parchetele se confruntă cu probleme cauzate de comunicare deficitară între membrii conducerii, dar și între cei din conducerea unității și personalul din subordine, monitorizarea formală și nerespectarea unor prevederi regulamentare.
Inspecția Judiciară precizează, în raportul de activitate, că și în 2017, s-a avut în vedere identificarea și diseminarea bunelor practici existente la nivelul instanțelor și parchetelor, precum și identificarea vulnerabilităților, deficiențelor sau riscurilor pentru diminuarea ori înlăturarea cărora au fost formulate propunerile adecvate.
Potrivit raportului, "în general, controalele au evidențiat organizarea corespunzătoare a cvasitotalității instanțelor și parchetelor verificate, precum și asigurarea bunei funcționări a justiției ca serviciu public".
"Au fost identificate totodată unele vulnerabilități și deficiențe, în special privind organizarea eficienta a activității, celeritatea în solutionarea cauzelor, precum si comunicarea, care fara a fi de natura sistemica, necesitau pentru inlaturarea lor masuri ferme si coerente; ca atare, au fost formulate propuneri pe care sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii le-au aprobat in cvasitotalitate adaugand si alte masuri apreciate ca oportune", se mai arata in document.
"In 2017, prin cele 16 controale efectuate, 12 de inspectorii judecatori si 4 de inspectorii procurori, Inspectia Judiciara a verificat eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor ce decurg din legi si regulamente pentru asigurarea bunei functionari a instantelor si parchetelor, precum si a calitatii corespunzatoare a serviciului la 12 instante si 15 parchete. Toate rapoartele de control au fost aprobate, fie si partial, de sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii" anunta Inspectia Judiciara.
Inspectia Judiciara precizeaza ca, desi numarul instantelor si parchetelor verificate s-a diminuat fata de anul 2016, a crescut fata de acelasi an numarul controalelor, fiind verificate doua unitati de parchet cu o organizare complexa, un volum de activitate ridicat si o problematica specifica.
"La nivelul Directiei de inspectie judiciara pentru judecatori s-a hotarat efectuarea de verificari punctuale privind managementul instantelor renuntandu-se astfel la controalele vizand o intreaga curte de apel intrucat s-a apreciat ca astfel s-ar fi consumat resurse importante de timp intrucat multe din instantele din circumscriptia unei curti de apel nu ridicau probleme deosebite. Toate rapoartele de control au fost aprobate, fie si partial, de sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii", se mai arata in raport.
Potrivit documentului, s-au constatat probleme si la parchete, printre care comunicare deficitara intre membrii conducerii, dar si intre cei din conducerea unitatii si personalul din subordine, monitorizare formala, fara luarea unor masuri organizatorice efective pentru impulsionare solutionarii cauzelor mai vechi, nerespectarea unor prevederi regulamentare care, fara sa constituie abateri disciplinare, afecteaza bunul mers al activitatii parchetului si realizarea in parte a obiectivelor propuse prin programele de activitate.