Pe aceeași temă
Pentru învățământul gimnazial, președinția propune reintroducerea tezelor cu subiecte naționale.
“Rezultatele tezelor vor fi avute în vedere în calculul mediei de repartizare a elevilor către învățământul secundar superior. Școlile cu diferențe semnificative între notarea curentă la clasă și rezultatele lucrărilor scrise semestriale vor intra sub monitorizare, pentru a garanta corectitudinea evaluărilor și pentru a sprijini cadrele didactice în demersul de a-și îmbunătăți activitatea la clasă, în raport cu nevoile fiecărui elev”, se arată în raport.
“Învățământul secundar inferior sau gimnazial este tot o formă de educație teoretică și include patru ani de studiu (clasele V-VIII). Materiile sunt predate de profesori de specialitate, cu o parte a curriculumului având caracter interdisciplinar”, prevede documentul.
"România educată. Haideți să vorbim despre educație. Sunt întrebări simple la care trebuie să răspundem la început. Avem nevoie de un sistem educațional, de un sistem de educație școlară? Evident da. Avem nevoie de școli? Evident că da. Dar ce fel de școli? Cum îi pregătim pe dascăli? Ce așteptări avem de la absolvenții acestor școli? Ce abilități trebuie să aibă un student după absolvirea școlii? Cum evaluăm performanța unei școli, dar a unei universități? Ne interesează doar numărul de absolvenți sau calitatea educației primite sau dacă este în corelare cu piața muncii? Iată că întrebări avem multe și cu cât mergem mai în profunzime răspunsurile nu sunt atât de simple", a spus Klaus Iohannis, la evenimentul de lansare a rezultatelor proiectului „România Educată”.
Președintele Iohannis a declarat la lansarea proiectului că acesta își propune să ajute politicienii și profesorii. În acest context, președintele a vorbit și despre "catastrofa" de anul trecut de la bacalaureat.
"România educată este un proiect strategic. România educată vrea să ajute la conceperea unui sistem educațional pentru România secolului 21, vrea să ajute politicienii să vină cu politici educaționale bune. Vrea să ajute pe dascăli să reușească să predea în așa fel încât să fie și ei mulțumiți, dar și părinții și angajatorii. E un proiect care vrea să ajute un director de școală să gestioneze școala pentru a avea rezultate bune. Trebuie să găsim soluții care ne integrează pe toți. (...) Vă reamintesc că am avut anul trecut un Bacalaureat la care au picat aproape jumătate. Este o catastrofă", a declarat Iohannis.
Șeful statului a precizat că după lansarea acestui proiect urmează minimum trei luni de dezbatere publică, de consultări cu partide, politiceni, cu guvernanți, cu foști miniștri ai Educației, cu sindicate, cu reprezentanți ai școlilor, profesorilor și elevilor.
Raportul România Educată are două scenarii pe care le pune în dezbatere, cu privire la învățământul gimnazial și liceal. Al doilea scenariu prevede 3 ani de liceu, așa cum era trecut și în Legea educației 1/2011 Miclea-Funeriu înainte de a fi modificată în Parlament.
“Educația secundară superioară (liceul n.r.) are o durată de 3 ani și este destinată copiilor cu vârsta cuprinsă între 15 și 18 ani. Perioada corespunde adolescenței, a începutului maturității și a emancipării legale a copilului. Această formă de educație este diferențiată pe profiluri distincte, existând trasee teoretice, profesionale și vocaționale. Toate durează trei ani și au competențe diferențiate. Pentru educația profesională și cea vocațională, 50% din educație se derulează sub îndrumarea unui potențial angajator în regim dual”, prevede documentul prezidențial, fără a aduce detalii în această zonă.