Pe aceeași temă
Fimele care activează în industria auto trimit peste hotare componente şi autoturisme în valoare de aproape 20 de miliarde de euro.
Valoarea totală a comerțului internațional al României, în primele nouă luni ale anului 2015, a fost de 87.357,7 milioane euro, în creştere cu 6,0% față de primele nouă luni ale anului 2014, exportul înregistrând ocreştere la 40.914,2 milioane euro (+4,7%), iar importul o creştere la 46.443,5 milioane euro (+7,1%), arată situația relizată de Ministerul Economiei.
În aceste condiții, deficitul balanței comerciale a României a crescut cu 28,5%, de la nivelul de ‐4.302,9 mil. euro (la 30 septembrie 2014), la ‐5.529,3 mil. euro (la 30 septembrie 2015).
Ponderea schimburilor comerciale totale cu țările UE în comerțul internațional românesc a crescut de la 73,1% în primele nouă luni ale anului 2014, la 75,2% în primele nouă luni ale anului 2015.
Orientarea geografică
Exportul şi importul României se desfăşoară, cu precădere, cu statele europene (85,1% din total export şi, respectiv, 89,4% din total import). Comerțul intracomunitar (cu cele 27 țări membre ale UE) reprezintă o pondere de 73,4% la export şi de 76,7% la import.
În primele nouă luni ale anului 2015, primele 10 țări de destinație pentru exporturile româneşti au fost: Germania (cu o pondere în totalul exportului României de 19,9%), Italia (12,4%), Franța (6,7%), Ungaria (5,4%), Marea Britanie (4,3%), Turcia (4,1%), Bulgaria (3,4%), Spania (2,8%), Polonia (2,7%) şi Austria (2,5%), ponderea cumulată a acestor țări fiind de 64,1% în total export.
La import primele 10 țări partenere ale României (țări de origine pentru importuri extracomunitare şi de expediție pentru importuri intracomunitare) dețin o pondere de 68,1% dintotal import realizat în primele nouă luni ale anului 2015, respectiv: Germania (19,7%), Italia (10,9%), Ungaria (8,0%), Franța (5,7%), Polonia (4,8%), China (4,5%), Olanda (3,9%), Austria (3,8%), Turcia (3,6%) şi Federația Rusă (3,5%).