Licitaţia pentru autostrada Sibiu-Pitești, BLOCATA de asocierea romano-coreeana Romair-Dongbu

P.c. | 03.03.2015

Pe aceeași temă

Proiectul constructiei autostrazii Sibiu-Piteşti a fost din nou blocat, de data aceasta din cauza blocarii licitaţiei pentru studiul de fezabilitate de o asocierea formata din doua firme, una detinuta de un controversat om de afaceri roman, cealaltă core­eană. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) incearca de un an de zile sa gaseasca o firma care sa realizeze acest studiu, relateaza Romania Libera.

 

Dupa rezolvarea numeroaselor contestatii privind caietul de sarcini, asocierea firmelor Romair Consulting şi Dongbu Engineering au reclamat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) desemnarea unei alte asocieri, anume Spea Ingineria Europea Italia – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL drept câştigătoare. Nemulţumirea asocierii Romair-Dongbu pare a fi faptul că a avut un preţ de 23,4 milioane lei, fără TVA, cu aproape 6 milioane de lei mai mic decât cel al asocierii româno-italiene.

 

Surse din cadrul CNADNR afirmă că motivul excluderii Romair Consulting-Dongbu Engineering este lipsa de experienţă în elaborarea documentaţiei specifice autostrăzilor şi preţul neobişnuit de mic solicitat. Există semne de întrebare şi în privinta capacităţii Romair Consulting- Dongbu Engineering de a se încadra în preţul oferit. “Auditul de siguranţă al proiectului costă 1,8 milioane euro, studiile geotehnice alte 3 milioane euro, studiile de mediu arheologie şi instalaţii ridică la 6 milioane costurile totale, adică mai mult decât a cerut asocierea în oferta sa”, afirmă un expert care cunoaşte proiectul.

 

Romair Consulting are experienţă mai degrabă în domeniul drumurilor judeţene, mai puţin a drumurilor naţionale şi deloc la autostrăzi. Firma coreeană Dongbu Engineering este mai experimentată în domeniul autostrăzilor însă în Coreea de Sud, nicidecum in Europa, unde standardele tehnice de calitate, de proiectare sunt altele.

 

CITITI SI: MINISTERUL TRANSPORTURILOR publica un nou MASTERPLAN: Romania intentioneaza sa construiasca 1.300 km de AUTOSTRAZI

 

Opinia Romair Consulting

 

“Motivul contestaţiei este foarte clar: criteriul de adjudecare a fost preţul cel mai mic, iar Romair Consulting și firma parteneră am avut cea mai bună ofertă financiară”, explică Gheorghe Boeru. El spune că cele două firme au experienţa necesară în România, Europa și Coreea de Sud în proiectarea autostrăzilor și infrastructurii similare. “Am fost descalificați pentru că unul din cei 68 de experți necesari nu are experiența similară. Diferența între noi și următorul clasat este mai mare de 6 milioane și, personal, consider că România a pierdut prea mulți bani în proiecte ce nu au fost puse în operă”, spune Gheorghe Boeru.

 

Potrivit informațiilor din presă, Gheorghe Boeru a fost asociat în firma Agroindustriala Fântânele cu un anume Petre Ion, partener de afaceri de-a lungul vremii atât cu Dorin Cocoş şi Elena Udrea, cât şi cu Dana Năstase. Patronul Romair Consulting este şi un cunoscut al unor politicieni precum Radu Mazăre sau Nicuşor Constantinescu, relata într-un articol din 2012 ziarul „România liberă“.

 

CITITI SI: HOTNEWS Strategia AUTOSTRAZILOR incepand cu 2015: Pana in 2018, Moldova si Muntenia trebuie sa fie unite prin autostrada cu Transilvania

 

Potrivi Zf.ro, Boeru are afaceri de peste 44 mil. lei prin intermediul firmei de consultanță și proiectare Romair Consulting și businessul TNT Brothers de sărituri cu parașuta, precum și într-un alt business, de vinuri, proiect de peste 1,5 mil. euro.

 

Cât privește parteneri săi, Dongbu Engineering face parte din conglomeratul coreean Dongbu care, printre altele, este al treilea producător de televizoare din această țară, prin firma Daewoo (după Samsung și LG).

 

Ponta, nemulţumit de contestaţii si de hotararea CCR

 

Premierul Ponta a criticat ieri atât depunerea contestaţiei pentru SF Sibiu-Piteşti, cât şi o decizie mai veche a Curţii Constituţionale, conform căreia este neconstituţională cererea adresată firmelor care contestă o decizie a autorităţii contractante de a depune o garanţie.Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie”, a spus Ponta la o emisiune televizată.

 

Autostrada Sibiu-Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.  

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22