Pe aceeași temă
Dacia va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale, de la sub un milion, la 2 milioane de mașini/an, a spus șeful grupului Renault, Luca de Meo. Anunțurile au fost făcute la prezentarea unui amplu plan de reorganizare a grupului.
Oficialii Renault spun că în 2030 scopul este ca 40% dintre mașinile vândute de Dacia să fie de segment C. În prezent Jogger este cel mai mare model Dacia, până în 2025 va fi lansat un alt model mare, Bigster, dar și alte două modele noi, despre care compania nu a prezentat date.
O schimbare importantă este că vor exista legături între Dacia și chinezii de la Geely, fiindcă Renault și Geely au semnat un acord cadru și au creat o nouă companie, la care fiecare va deține 50% din acțiuni (proiectul Horse).
Noua entitate va fi un furnizor global independent de soluții de sisteme de propulsie, producând următoarea generație de motoare hibride și dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute, în cinci centre globale de cercetare și dezvoltare, inclusiv în România.
La momentul lansării, se așteaptă ca noua companie creată de francezi și chinezi să furnizeze soluții către opt clienți industriali, inclusiv Dacia, dar nu este clar ce entități din România vor participa la noul proiect. Renault a făcut următoarea mențiune: În România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR).
Dacia va intra cu modelul Bigster în segmentul C, unde marjele sunt duble și cifra de afaceri va crește. „Vom folosi platforma de segment B, pentru a construi mașini de segment C”, a spus Luca de Meo.
Luca de Meo a explicat faptul că Dacia va colabora cu proiectul Horse și va fi client și pentru divizia de vehicule electrice Ampere creată acum.
Dacia are o marjă operațională de 10% în prezent și vrea să ajungă la 15% în 2030.
Iată ce a spus Luca de Meo despre Dacia, la conferința Renault
Modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor trei componente principale:
O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
85% dintre vânzările Dacia sunt către clienți persoane fizice.
Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10% și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.
Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool).
În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.
Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.