Pe aceeași temă
Angajaţii Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive CFR – SCRL Braşov au oprit încă de marţi lucrul, pe motiv că CFR Călători încearcă să o falimenteze, prin preluarea etapizată a personalului. La protestele din vara anului trecut, tocmai angajații SCRL cereau să fie preluați de CFR Călători, scrie Clubferoviar.ro
Este vorba de trenurile: 9381, 9401, 7381, 7569, 7568, 9364, 9365, 5109, 9366, 7375, 7587, 9366, 7375, 7587, 7586, 2437, 2438, 5110 ș 2474. În dreptul lor, în sistemul CFR figurează ”AF – Forță Majoră”, conform unor surse din sistemul feroviar, citate de Clubferoviar.ro.
Potrivit lui Nicolae Ghiță, președintele Sindicatului Național Solidaritatea 2012, care îi reprezintă pe cei 1.500 de angajați ai SCRL Brașov, toți angajații au întrerupt lucrul încă de marți în semn de protest față de faptul că nu a fost semnat un contract pentru mentenanța locomotivelor între SCRL Brașov și CFR Călători. Contractul anterior a expirat pe 31 decembrie 2019.
„Negocierile între SCRL Brașov și CFR Călători pentru încheierea unui nou contract de mentenanță a locomotivelor au început de prin noiembrie anul trecut. Nu înțelegem de ce nu s-a semnat până acum în condițiile în care nu există o diferență între tariful cerut de SCRL și cel acceptat de CFR Călători”, a declarat Nicolae Ghiță, citat de G4Media.ro.
”SCRL e în insolvență și angajații sunt dezorientați, se tem pentru salariile lor, pentru că CFR Călători nu a mai semnat contractul cu SCRL. Pe de altă parte, nici CFR Călători nu are contract de serviciu public cu statul. E un cerc vicios”, a declarat pentru Club Feroviar Grigore Mare, președintele Federației Naționale Sindicale Mișcare Comercial Vagoane.
El a adăugat că în cursul zilei de azi s-ar putea semna contractul de prestări servicii între CFR Călători și SCRL. Acest lucru ar putea duce la încetarea protestului angajaților din depouri.
Circa 1400 de angajaţi din totalul de 1500 ai companiei de reparaţii şi revizii locomotive SCRL au declanşat un protest la nivel naţional, cerând un nou contract de mentenanţă cu CFR Călători şi recuperarea unor drepturi băneşti de 12 milioane lei, a afirmat, joi, pentru News.ro, directorul general al SCRL - divizia de reparaţii şi revizii locomotive a CFR Călători, Cristian Coconaşu, care speră ca negocierile purtate în prezent cu CFR Călători să ducă la o deblocare rapidă a situaţiei.