Pe aceeași temă
Măsurile au fost luate în discuție la întâlnirea ministrului de Interne Marcel Vela cu omologul său ungar Sándor PINTÉR care a acceptat deja punerea în aplicare a celei de a doua propuneri.
„Ieri, m-am întâlnit la Budapesta cu domnul Sándor PINTÉR, omologul ungar, pentru a identifica cele mai bune soluții de fluidizare a traficului prin punctele de trecere a frontierei comune.
Vizita a reprezentat o continuare a dialogului și a bunei colaborări între cele două state.
Așa cum știți, o parte din punctele de trecere a frontierei cu Ungaria sunt închise din cauza pandemiei, iar pe cele deschise, traficul este orientat doar între anumite ore și doar pe anumite categorii de tranzit (marfă pe rutier și feroviar, autoturisme sau pietonal).
Având în vedere creșterea afluxului de cetățeni care revin în țară și aglomerația din zilele trecute în cele două puncte, Nădlac I și Nădlac II, folosite ca tranzit din Austria pe culoarul impus de autoritățile ungare pe autostrada A1, a fost extrem de necesară această discuție bilaterală.
Chiar dacă pe lângă cele două PTF, în urma unor discuții anterioare, autoritățile maghiare au mai fost de acord cu deschiderea a încă trei puncte de trecere a frontierei (Vărșand, Borș, Petea), se impun și alte măsuri pentru a fluidiza traficul.
Așadar, discuțiile cu omologul meu s-au concentrat atât pe probleme specifice celor două ministere, dar mai ales pe analizarea posibilității deschiderii și a altor puncte de trecere a frontierei comune dintre România și Ungaria, care să respecte și condițiile Schengen.
Totodată, am mai discutat și despre posibilitatea realizării unui culoar de tranzit doar pentru microbuze și autocare, care să fie deschis 24 din 24 de ore, iar domnul Sándor PINTÉR a fost de acord cu această propunere.
În cursul zilei de astăzi, la nivelul conducerii polițiilor de frontieră din cele două state urmează să se analizeze și să se stabilească detaliile tehnice”, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Marcel Vela.
„De mâine, în urma discuțiilor de azi (marți - n.r.), Poliția de Frontieră din Ungaria și din România vor stabili următoarele lucruri: tranzitul de autoturisme să se facă pe mai multe intrări, pentru că acum se fac doar pe Nădlac, Nădlac 2 și la intervenția noastră și înțelegerea dânșilor (...) și pe încă trei puncte. După discuția de astăzi avem posibilitatea să deschidem pe încă cinci puncte. Acum se intră pe Nădlac 1, Nădlac 2, pe Vărșand, pe Borș și Petea. De mâine, dacă ne înțelegem - și sper să ne înțelegem în urma discuțiilor de astăzi -, se va putea intra pe Cenad, pe Turnu, pe Salonta, pe Valea lui Mihai și pe Urziceni. În acest mod, evident că fluxul de mașini chiar dacă vine pe fluxul din Ungaria într-un mod organizat, pe interval de timp, în acest sens se poate bifurca pe 10 direcții, ceea ce este foarte bine, că scade presiunea pe Nădlac 1 și Nădlac 2”, a anunțat marți seară ministrul de Interne Marcel Vela, citat de Mediafax, cu privire la fluidizarea traficului în vama invadată de români după ieșirea din starea de urgență.
O altă soluție propusă de ministru a fost folosirea transportului de persoane în zona internațională, pentru reducerea transportului cu autoturismul.
„Ieri (luni - n.r.) s-a decis că este posibil și transportul de persoane în zona internațională. Coroborat cu faptul că pe analizele noastre dacă se deschide acest transport de persoane scade presiunea cu autoturismele, partea maghiară este deschisă la dialog, (...) să stabilim un culoar doar pentru microbuze și autocare. Acest traseu să fie deschis, spre deosebire de cel pentru autoturisme 24 din 24 de ore. Un autocar ar cuprinde ca volum de pasageri cel puțin 10 autoturisme. Presiunea care vine pe punctul de trecere a frontierei va fi foarte redus și vom încuraja acest transport cu autocare sau microbuze care va fi organziat indiferent de oră”, a mai spus Marcel Vela.