Pe aceeași temă
Cei 253 de kilometri de autostradă sunt un maxim a ceea ce se poate face, dar dacă se menține ritmul în care se construiește până acum „ar fi o adevărată să se finalizeze fie și jumătate din lucrările propuse” arată Ziare.com.
Chiar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat pentru Ziare.com că în cel mai bun caz vor fi finalizați cei 253 km, cu 100 km mai puțin decât anunța Guvernul.
Cu o lună în urmă, premierul Dăncilă promitea că până la sfârșitul acestui an vor fi recepționați încă 60 km de autostradă, iar până la finele lui 2020 vor fi gata alți 290 km. Per total, 350 km de autostradă ar urma să fie dați în folosință, în următorii trei ani, în țara noastră, susținea Dăncilă.
La rândul lui, noul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, a precizat că obiectivul până în 2020 este realizarea a 350 km de autostradă, obiectiv pe care îl consideră „realist și realizabil”.
Optimismul guvernamental este temperat însă chiar de CNAIR. „Până în anul 2020 CNAIR S.A. estimează că vor fi finalizati 253,42 km de autostradă și 8,4 km de drum de legatură, în plus față de cei deja aflați în exploatare”, se arată într-un răspuns furnizat de CNAIR la solicitarea Ziare.com.
Asociația Pro Infrastructura arată că aproape peste tot unde se construiește apar situații neprevăzute care conduc la întârzieri. În aceste condiții, este greu de înțeles pe ce își bazează Guvernul promisiunile privind construcția de autostrăzi. Cei 350 km care ar trebui să fie finalizați în aproximativ trei ani reprezintă aproape jumătate din totalul de care dispune România în prezent.
Astfel, deși CNAIR spune că până în 2020 se va realiza tronsonul de autostradă Șebeș-Turda, la care se lucrează încă din 2014, stadiul lucrărilor este foarte puțin avansat.
Lotul 1 al autostrazii, lung de 17 km, este in prezent realizat doar in proportie de 40%, desi la el se lucreaza deja de 3 ani. La Lotul 2, intins pe 24,25 km, lucrarile incepute tot in urma cu 3 ani sunt realizate abia in proportie de 44,49%. In plus, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura, acestea s-ar putea suspenda in conditiile in care unul dintre constructori, SC Euro Construct Trading SRL, a intrat in insolventa.
Purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu, a declarat ca sezonul de lucrari la autostrazi se deschide abia pe 1 aprilie si ca SC Euro Construct Trading SRL nu a anuntat ca ar renunta la lucrari.
Cu toate acestea, spune Serbanescu, CNAIR urmareste cu atentie situatia de pe santier. Am incercat sa luam legatura telefonic cu reprezentantii Euro Construct Trading SRL, pentru a afla mai multe detalii. Fara succes, insa.