Pe aceeași temă
Noul sef al CNADNR este Catalin Homor, actualul director interimar al Metrorex, anunta Hotnews.
In timpul mandatului lui Neaga marile proiecte de autostrazi au avut de suferit mari tergiversari si intarzieri. Proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu a fost intarziat 2 ani in timp ce s-a negociat concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov, concesiune ce presupunea un cost urias si care in cele din urma a esuat.
In timpul mandatului sau, s-a inchis si demolat partial un lot de autostrada deschis traficului in urma cu mai putin un an - Sibiu - Orastie Lot 3, s-au prelungit extrem de mult reluarea procedurilor si contractarea studiilor la Sibiu - Pitesti, iar cea de-a treia tentativa de concesionare a autostraziii Comarnic - Brasov a picat.
10 km de autostrada langa Lugoj zac nedeschisi circulatiei de doi ani, desi sunt finalizati, pentru ca acel lot se termina in camp, fara vreun mod de descarcare a circulatiei, autostrazile si drumurile nationale pe care nu le-am putut termina la timp vor manca cel putin 1 miliard de euro din cei 2,7 miliarde de euro disponibil pentru infrastructura rutiera in exercitiul financiar european 2014 - 2020.
Au existat intarzieri pe A1 Lugoj - Deva, unde licitatia separata pentru tunelurile pentru ursi nici pana azi nu a fost lansata, desi situatia este cunoscuta din 2013. A existat de asemenea o intarziere uriasa a ciotului de autostrada care sa lege A3 de Bucuresti. In plus, licitatia pentru Studiul de Fezabilitate a drumului expres spre Moldova nici pana azi nu a fost relansata, desi ea trebuia inceputa din 2015, iar o prima tentativa a fost anulata in luna martie.
Nereguli la CNADNR, descoperite de Corpul de control al Ministerului Transporturilor
Un raport din octombrie 2015 al Corpului de Control din Ministerul Transporturilor, in baza caruia s-a sesizat si DNA, arata ca CNADNR, sub conducerea directorului Narcis Neaga, a angajat firme de avocatura desi nu avea nevoie, transmite Hotnews.
Raportul indica faptul ca CNADNR nu a cerut penalitati de intarziere de circa 4,2 milioane de lei de la compania care a construit tronsonul 3 al Autostrazii Sibiu - Orastie si nu a urmarit corect desfasurarea acestui contract.
Corpul de control a aratat ca preluarea de catre CNADNR a bucatii de autostrada (care ulterior a inceput sa se surpe si a fost inchisa) a presupus "asumarea unui risc nejustificat privind siguranta circulatiei".
Cine este Catalin Homor, noul sef al CNADNR
Catalin Homor, numit azi director general interimar al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) este de profesie inginer constructor si a ocupat pana astazi postul de director general interimar al Metrorex, arata Hotnews.
In CV-ul lui Catalin Homor mai figureaza si postul de director de Investitii si Achizitii Publice la Metrorex, din 2013 pana in vara lui 2015.
Potrivit declaratiei de avere, Catalin Homor detine un Opel si un Renault, achizitionate cu credit bancar in 2007 si 2006, bijuterii de aur si argint in valoare de 9000 de euro si circa 38.000 de euro si 43.000 lei in conturi. Acesta a dat imprumut circa 10.000 de euro catre Humor Adrian si Humor Marian.
In 2013, Homor lucra si la Metrorex si la Comnord SA. De la Metrorex avea un salariu de 3.814 lei, iar de la Comnord 19.734 lei/an.