Pe aceeași temă
“Nu e vorba despre un SF prost făcut, el nu e făcut. Trebuia să fie gata în 15 decembrie pe secţiunile din capete. Ce s-a făcut e foarte puţin, e realizat doar 20% din ce trebuia realizat pe capete, 5% pe întregul contract. Lucrările sunt de o calitate foarte slabă şi cu întârzieri foarte mari. Sper ca săptămâna viitoare să fie luată o decizie privind continuarea contractului”, a spus Cătălin Drulă, consilier al premierului Cioloș pe probleme de infrastructură, la Digi 24.
În cazul în care se va ajunge la rezilierea contractului, va fi nevoie de un alt consultat. “Caietul pentru această licitaţie a fost pregătiti într-un an. Nu s-au păstrat durata de 23 de luni - probabil din motive politice - şi valoarea estimată a acestui studiu. Lansarea licitaţiei care ar urma dacă aceasta e decizia sper să se facă în condiţii adecvate, nu e vorba de mai repede sau mai încet.
În scenariul cel mai optimist ar putea începe pe capete în 2017 - 2018 şi pe întregul traseu în 2019. Nu e posibil să fie finalizată în 2020, mai degrabă în 2023 dacă toate merg bine”, a mai arătat consilierul Cătălin Drulă.
Declarația oficialului vine în condițiile în care producătorul de automobile Dacia a solicitat în repetate rânduri construcția autostrăzii între Sibiu și Pitești. Mai mult, în Aprilie anul trecut, președintele Automobile Dacia atrăgea atenția asupra deficitului de infrastructură al țării.
Dacia: 2020 sau luăm decizii
În 7 Aprilie 2015, șeful Automobile Dacia sublinia nevoia stringentă de o autostradă între Pitești și Sibiu, în principal din rațiuni economice și industriale, dat fiind că producția Dacia e concentrată în regiunea Pitești-Mioveni.
Automobile Dacia va lua decizii esențiale dacă sistemul românesc de autostrăzi nu va fi îmbunătățit. Nicolas Maure a subliniat nevoia unei autostrăzi între cele două orașe. “Mi-ar plăcea să văd autostrada gata până în 2020”, a punctat Maure. În caz contrar, spune el, Renault-Nissan va lua “unele decizii”. E posibil ca oficialul să facă referire aici la o eventuală mutare a producției în Maroc.
Nevoia unei rețele de autostrăzi este cu atât mai mare cu cât Dacia estimează că își va păstra producția la un nivel apropiat de anii anteriori – undeva între 330.000 și 340.000 de unități/an. De asemenea, Dacia și Renault pregătesc noi investiții la uzina românească, dar decizia privind o alocare suplimentară de resurse e direct legată de construirea autostrăzii Pitești-Sibiu până în 2020.
“E o chestiune care va fi legată de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea întâmpla înainte de 2020, dar și după. Cred că până în 2020 ne vom descurca, dar dacă nici după acel an nu e gata secțiunea, cred că trebuie să luăm unele decizii”, a concluzionat șeful Automobile Dacia.