Oficiul European Antifraudă, control la Metrorex. Motivul ar fi legat de plăţi supraevaluate

E.b. | 01.02.2018

Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a efectuat timp de trei zile un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5 de metrou.

Pe aceeași temă

 

"OLAF este auditul Comisiei Europene şi poate veni în control pe orice proiect pe fonduri europene. Având în vedere că acest proiect (al Magistralei 5 de metrou) este spre finalizare şi suma extrasă este foarte mare, OLAF poate veni oricând în control. Cei de la OLAF au fost timp de trei zile la metrou, au verificat documente pe M5, dar nu au spus 'Am venit să facem verificări pe speţa asta' şi 'Ăsta este verdictul nostru' când au terminat controlul. Ei au dreptul să controleze oricând şi nu au spus 'Am venit să controlăm asta şi asta'. Au cerut doar documentele de la M5", au explicat surse din ministerul Transporturilor, conform Agerpres.

 

Azi au apărut informaţii potrivit cărora mai mulţi agenţi OLAF au verificat acte la Ministerul Transporturilor în legătură cu plăţile făcute de Metrorex către constructorii magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei). Potrivit unor surse guvernamentale, citate în articolul respectiv, OLAF suspectează plăţi supraevaluate efectuate către consorţiul de firme condus de Astaldi, plăţi ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor angajaţi Metrorex, companie aflată în subordinea MT.

 

Constructorul italian Astaldi este implicat in doua contracte pe Magistrala M5, scrie HotNews.

Primul contract, din 2011, se refera la executia tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii. Astaldi  conduce asocierea cu FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct si a castigat licitatia cu o oferta de 987,9 mil lei fara TVA.

Al doilea contract, din 2015, se refera la instalarea caii de rulare, a instalatiilor si finisajele statiilor pe tronsonul M5 Raul Doamnei - Eroilor 2. In acest contract Astaldi participa in asociere cu FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdareanu) si Activ Group Management. Valoarea este de 180 de milioane de euro.

Magistrala 5 a metroului bucurestean este unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Capitala. Termenul de finalizare initial era 2015, insa a fost amanat in repetate randuri, ultima promisiune fiind finalul lui 2018.  

OLAF este o institutie a Comisiei Europene care verifica modul in care sunt cheltuite fondurile europene de statele membre UE. Rapoartele si sesizarile OLAF stau la baza unor anchete judiciare. 

Proiectul Magistralei 5 este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial - Transport 2007 -2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon. 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22