Pe aceeași temă
"OLAF este auditul Comisiei Europene şi poate veni în control pe orice proiect pe fonduri europene. Având în vedere că acest proiect (al Magistralei 5 de metrou) este spre finalizare şi suma extrasă este foarte mare, OLAF poate veni oricând în control. Cei de la OLAF au fost timp de trei zile la metrou, au verificat documente pe M5, dar nu au spus 'Am venit să facem verificări pe speţa asta' şi 'Ăsta este verdictul nostru' când au terminat controlul. Ei au dreptul să controleze oricând şi nu au spus 'Am venit să controlăm asta şi asta'. Au cerut doar documentele de la M5", au explicat surse din ministerul Transporturilor, conform Agerpres.
Azi au apărut informaţii potrivit cărora mai mulţi agenţi OLAF au verificat acte la Ministerul Transporturilor în legătură cu plăţile făcute de Metrorex către constructorii magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei). Potrivit unor surse guvernamentale, citate în articolul respectiv, OLAF suspectează plăţi supraevaluate efectuate către consorţiul de firme condus de Astaldi, plăţi ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor angajaţi Metrorex, companie aflată în subordinea MT.
Constructorul italian Astaldi este implicat in doua contracte pe Magistrala M5, scrie HotNews.
Primul contract, din 2011, se refera la executia tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii. Astaldi conduce asocierea cu FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct si a castigat licitatia cu o oferta de 987,9 mil lei fara TVA.
Al doilea contract, din 2015, se refera la instalarea caii de rulare, a instalatiilor si finisajele statiilor pe tronsonul M5 Raul Doamnei - Eroilor 2. In acest contract Astaldi participa in asociere cu FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdareanu) si Activ Group Management. Valoarea este de 180 de milioane de euro.
Magistrala 5 a metroului bucurestean este unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Capitala. Termenul de finalizare initial era 2015, insa a fost amanat in repetate randuri, ultima promisiune fiind finalul lui 2018.
OLAF este o institutie a Comisiei Europene care verifica modul in care sunt cheltuite fondurile europene de statele membre UE. Rapoartele si sesizarile OLAF stau la baza unor anchete judiciare.
Proiectul Magistralei 5 este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial - Transport 2007 -2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.