Pe aceeași temă
La rândul său, Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului, a spus că ajutorul a fost extins pentru toate tipurile de companii și toți angajații afectați de epidemia cu coronavirus.
Au fost incluși și cei care au contracte de drepturi de autor.
Și aceștia vor putea beneficia de o indemnizație de până la 75% din salariul mediu brut.
"Toţi angajatorii care în această perioadă au aplicat măsura suspendării temporare a contractelor individuale de muncă, ca urmare a efectelor epidemiei cu coronavirus, se califică pentru această facilitate, fie că vorbim de IMM-uri, companii mari sau alte forme de angajare, structuri neguvernamentale sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, care au angajaţi cu contracte individuale de muncă. Aceasta este o precizare care extinde practic acest ajutor acordat de Guvernul României pentru toate companiile şi toţi angajaţii cu contract individual de muncă, care sunt afectaţi în aceasta perioadă de efectele negative ale epidemiei cu coronavirus", a declarat Ionel Dancă într-o conferință comună cu ministrul muncii, Violeta Alexandru.
Și Violeta Alexandru a precizat, de asemenea, că a fost introdusă o prevedere potrivit căreia au fost incluse și creșele în rândul activităților închise prin decretul privind intituirea stării de urgență, în condițiile în care acestea nu sunt considerate unități de învățământ.
Violeta Alexandru a mai spus că pentru obținerea ajutorului de stat, firmele să înceapă să pregătească deja documentația până la sfârșitul lunii, pentru a o depune la sediile agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM), la începutul lunii aprilie, pentru perioada 16 - 31 martie. Ministrul a spus că a fost redus termenul până la momentul în care plăţile sunt făcute, astfel încât în maxim 15 zile agenţiile judeţene trebuie să efectueze plăţile.
„La începutul lunii aprilie vor fi depuse cererile pentru perioada 16-31 martie. Companiile să aibă documentele gata și să le depună la agențiile județene. Pentru alte categori, pentru alți angajatori, prevederile privind șomajul tehnic li se aplică în totalitate, astfel încât încurajăm agenții economici, ONG-urile să își pregătească documentele. Pentru alți profesioniști, pentru PFA, procedura pe care guvernulul a stabilit-o prevede că pe baza aceleași proceduri, o declarație pe proprie răspundere, să se depună la angențiile județene pentru a se face plățile în cuantum de 75% pentru fiecare solicitare. Cererile pot fi depuse online astfel încât să putem comunica cât mai eficient (...) Ordonanța clarifică situația în care o persoană are mai multe contracte suspendate. Aceasta poate opta pentru acel contract pe care vrea să îl includă în șomajul tehnic care îl avantajează cel mai mult. Dacă un contract e însă activ, nu poate beneficia de șomajul tehnic.”, a declarat ministrul muncii.
Ministrul a spus că angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic, aceasta fiind o facilitate.
Plățile se vor face direct de către AJOFM, astfel încât în începutul lunii aprilie angajatorii să dispună de fonduri pentru acoperirea costurilor de șomaj tehnic."Tocmai aceasta este facilitatea pe care a pus-o la dispoziţie Guvernul. Plăţile se vor face direct de AJOFM astfel încât la începutul lunii aprilie angajatorii să dispună de fonduri pentru acoperirea costurilor de şomaj tehnic. La fel se va întâmpla şi la începutul lunii mai pentru perioada aferentă lunii aprilie, 1 - 16 aprilie", a precizat Violeta Alexandru.
Ajutorul este acordat pe perioada stării de urgență.