Percheziții DIICOT la Tarom. Vizate sunt birourile sindicatelor de la direcția tehnică

Dora Vulcan | 02.07.2019

Procurorii DIICOT au descins marți la Tarom pentru percheziții. Suspecți ar fi un lider sindical și mecanici ai companiei suspecți de furt de combustibil și piese de schimb.

Pe aceeași temă

UPDATE - Reprezentanţii TAROM reacţionează la informaţia că procurorii DIICOT efectuează percheziții la companie, în baza unor suspiciuni de delapidare. Purtătorul de cuvânt al companiei precizează că este percheziţionat un singur birou, iar compania predă înscrisuri din perioada 2015-2019.

"Taromul nu este perchezitionat. Predam inscrisuri pe baza de ordonanta. Se intampla o perchezitie, intr-adevar, punctuală, la biroul sindicatelor din cadrul directitei tehnice. Se cerceteaza fapte, nu oameni. Perioada vizată, din punct de vedere al documentelor, este din 2015 până în prezent", a declarat purtătorul de cuvânt al Tarom, pentru stiripesurse.ro.

Procurorii Direcției de Investigații a Infracțiunilor de Crimă Organizată și Terorism au făcut marți percheziții la Tarom, au declarat pentru G4Media.ro surse din cadrul companiei. Potrivit acestora, ar fi vizați liderul sindical Aurel Curdov și mecanici, suspectați de delapidare cu pese de schimb

O anchetă realizată de Libertatea.ro în octombrie 2017 a dezvăluit că între 2014 și 2016, mai multe rapoarte guvernamentale au scos la iveală nereguli grave descoperite la Direcția Tehnică a companiei de stat. Printre acestea se numără abateri disciplinare, mușamalizarea unor incidente care ar fi putut să pună în pericol viața pasagerilor, un număr anormal de concedii medicale, o prezență fizică la locul de muncă de 60% și minute de întârziere record cauzate de probleme tehnice.

  • De la Direcția Tehnică au plecat 173 de salariați, între ian. 2014 și dec. 2015, iar în locul lor au fost angajați doar 52 de specialiști

  • Controalele guvernamentale au scos la iveală că prezența fizică la locul de muncă este în medie de 60% și nicio tură nu este completă

  • Auditorii constantă că există tehnicieni care figurează ”pontați” la Otopeni, deși au călătorit în străinătate.”Angajați ai Direcției Tehnice TAROM merg să lucreze în străinătate la firme similare”, concluzionează raportul

  • Ministerului Transporturilor Raport MT 48730/2015: ”56 de salariați au fost în incapacitate temoporară de muncă 1.506 zile”

  • O zi de ”medical” este plătită, pe lângă salariu, cu 40 de dolari în cazul în care tehnicianul deține licență și autorizație

  • În 2015, ”problemele tehnice” au cauzat TAROM întârzieri de 138 de zile Din cauza întârzierilor, TAROM a plătit pasagerilor despăgubiri de un milion de euro (Sursa: Libertatea.ro)

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22