Presedintele Automobile Dacia atrage atentia asupra deficitului de infrastructura rutiera din Romania. Nicolas Maure: Daca autostrada Sibiu-Pitesti nu e gata pana in 2020, va trebui sa luam decizii

T.d. | 07.04.2015

Pe aceeași temă

Automobile Dacia va lua decizii esentiale, daca sistemul romanesc de autostrazi nu va fi imbunatatit. Intr-un interviu pentru HotNews, presedintele Automobile Dacia, Nicolas Maure, a subliniat nevoia stringenta privind o autostrada intre Sibiu si Pitesti. Mi-ar placea sa vad autostrada gata pana in 2020”, a punctat Maure, in acest sens. In caz contrar, spune oficialul, Renault-Nissan va lua "unele decizii".

Nevoia unei retele de autostrazi este cu atat mai mare, cu cat Dacia estimeaza ca isi va pastra productia la un nivel apropiat de anii anteriori – undeva intre 330.000 si 340.000 de unitati/an.

De asemenea, Dacia si Renault pregatesc noi investitii la uzina romaneasca, dar decizia privind o alocare suplimentara de resurse este direct legata de construirea autostrazii Pitesti-Sibiu pana in 2020. In caz contrar, Nicolas Maure vorbeste despre nevoia unor decizii.

"E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa.  Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa acel an nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii", a explicat presedintele Automobile Dacia.

De altfel, spune Maure, trebuie gasit un echilibru intre competitivitate, sumele investite si numarul de angajati, iar o autostrada creste exponential competitivitatea unui producator de autoturisme. Oficialul Dacia a vorbit si despre un plan privind o robotizare graduala a uzinei de vehicule, in conditiile in care nivelul actual de automatizare este de 5%, iar tinta este de peste 10%.

Nu vrem sa fim brutali si sa reducem puternic numarul de angajati cum face Ford. Nu vrem asta, vrem sa pastram locurile de munca oricat e posibil. Dar trebuie sa fim competitivi...(...) Asadar, e vorba de un plan de crestere controlata a robotizarii, nici prea rapida, dar nici prea lenta. Evident, ca in functie de evenimente am putea accelera sau incetini planul”, a continuat oficialul.
 

Autostrada Sibiu-Pitesti

Unul dintre subiectele de interes major pentru Dacia este proiectul autostrazii care ar urma sa lege Pitestiul de Sibiu. Din punctul sau de vedere, Nicolas Maure considera buna decizia privind constructia unei autostrazi si nu un drum expres intre cele doua orase roamnesti.

In primul rand sunt bani la dispozitie pentru autostrazi, atat la bugetul de stat, cat si fondurile europene. Intrebarea e cum sa va concetrati pe proiecte si cum sa le puteti pune in practica intr-un interval de timp rezonabil. Am revenit in Romania in ianuarie 2014, am dezbatut cu autoritatile, cu Ioan Rus si credem ca decizia de a face autostrada, si nu drum expres, intre Sibiu si Pitesti este cea buna fiindca e vorba de Coridorul IV catre Ungaria”, a spus Maure.

Potrivit sefului Automobile Dacia, infrastructura deficitara implica un cost suplimentar de 30 euro/masina, fapt pe care Dacia sustine ca “inca” il poate gestiona. Ce se va intampla, insa, cand nu o va mai face? Nicolas Maure vorbeste despre “ unele decizii”, avansand ca data-limita anul 2020.

E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa. Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa 2020 nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii. Nimeni la Renault-Nissan nu va intelege dupa 2020 cum de nu exista un sistem minim de autostrazi in Romania”, a punctat oficialul Dacia.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22