Principalele investitii ale guvernului Ponta in 2014: Doua autostrazi, magistrala 5 de metrou, doua linii de cale ferata si asfaltarea unor drumuri nationale

P.c. | 01.06.2015

Pe aceeași temă

Conform unui articol publicat de Gandul, principalele investitii ale guvernul Ponta ar fi investit anul trecut in două autostrăzi - Orăştie-Sibiu şi Sebeş -Turda, in magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate, in o linie de cale ferată intre Braşov-Simeria si intr-un alt segment din linia de cale ferată Frontiera-Curtici-Simeria şi in asfaltarea unor drumuri naţionale.

 

Proiectele au primit de la buget 2,77 miliarde de lei. Principalele obiective de investiţii pentru care s-au efectuat plăţi în anul 2014 au fost:

 

- Proiect reabilitare drumuri naţionale Etapa a VI-a (1112 km) - 589,2 milioane lei;

- Reabilitarea liniei de c.f. Braşov-Simeria, componentă a coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea Coşlariu-Sighişoara - 554 milioane lei;

- Autostrada Orăştie -Sibiu, 471,6 milioane lei;

- Autostrada Sebeş-Turda, 439,8 milioane lei;

- Magistrala V - Metrou-Etapa I Drumul Taberei-Universitate, 367,1 milioane lei;

- Reabilitarea liniei C.F. Frontiera – Curtici – Simeria, parte componentă a coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea: Frontiera-Curtici - Arad - km 614 (tronsonul 1), 356,7 milioane lei.

 

CITITI SI: Klaus Iohannis, discurs in fata investitorilor straini: Guvernul nu mai trebuie să schimbe regulile în timpul jocului. Taxa pe stâlp si impozitarea bacșișului, denotă lipsă de viziune și pripeală

 

Autostrada Orăştie-Sibiu este deschisă circulaţiei. Loturile 1, 2 şi 4 au fost deschise traficului în decembrie 2013. Lotul 3 din autostrada Orăştie-Sibiu a fost inaugurat anul trecut, în noiembrie, chiar înainte de alegerile prezidenţiale, dar la scurt timp au apărut crăpături în asfalt.

 

Pe autostrada Sebeş-Turda lucrările sunt la început. Pe primele două loturi lucrările sunt executate în proporţie de 4-5%, pe lotul 3 - în proporţie de 16%, potrivit hotnews.ro. Cele mai avansate sunt lucrările pe lotul 4, unde s-a executat o treime din totalul lucrărilor. Pe întreaga lungime a autostrăzii Sebeş-Turda se va putea circula din toamna anului 2016.

 

Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate are ca termen de punere în funcţiune sfârşitul anului 2016.

 

Reabilitarea tronsonului de cale ferată Coşlariu-Sighişoara are o valoare totală de circa 4,98 de miliarde de lei, echivalentul a 1,1 miliarde de euro. Tronsonul are 89,5 kilometri şi face parte din linia de cale ferată Braşov - Simeria. Pe aici trenurile de călători ar trebui să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.

 

Tronsonul de cale ferată Frontieră -Curtici - Arad este realizat în proporţie de peste 85%. Tronsonul ar urma să fie gata acest an. Investiţia se ridică la 1,3 miliarde de lei.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22