Pe aceeași temă
CNAIR a recepționat doar Lotul 4 executat de românii de la UMB, în lungime de 22 km dar pe care nu se poate circula deoarece nodul rutier de la Ilia prin care se descarcă traficul aparține Lotului 3 nerecepționat.
Asociația Pro Infrastructura acuză Compania de Drumuri că blochează inutil recepția lotului 3 pe care, susține ONG-ul, se poate circula în siguranță, iar eventualele probleme de execuție ar putea fi remediate chiar și sub trafic.
„Prostia, nemernicia, orgoliul stupid și incompetența criminală au creat un uriaș muzeu de autostradă de 43 de km în România, țara cu șoselele cele mai periculoase din UE (96 morți la 1 milion locuitori în fiecare an). Pe toți cei 21 km ai sectorului Holdea-Ilia SE POATE CIRCULA ÎN DEPLINĂ SIGURANȚĂ, așa cum puteți vedea și din imaginile atașate surprinse astăzi din teren”, a scris pe Facebook Pro Infrastructura.
Asociația susține că eventualele lucrări nefinalizate și neînțelegeri între constructor și CNAIR pot fi soluționate în perioada următoare sub trafic. „În mod evident, autostrada este mult mai sigură decât DN68A: un drum cu gropi cârpite, foarte îngust și plin de viraje strânse”, scrie Pro Infrastructura.
ONG-ul amintește că actuala situație amintește de cazul lotului 3 al Autostrăzii A10 Sebeș Turda care a stat închis 8 luni de zile, deși era finalizat în mare parte, „tot din cauza disputelor surde dintre CNAIR și antreprenor”.
Drulă: Miroase a șantaj și șpăgi
La rândul său, deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, a reacționat și el față de situația de pe Lugoj - Deva și acuză ministerul Transporturilor de circ și avertizează că „întârzierea deschiderii circulației este cel puțin iresponsabilitate”.
„Acești 43 de kilometri de autostradă sunt extem de importanți pentru România, ca parte din coridorul european Constanța-Nădlac. Practic, după deschidere am avea autostradă continuă de la Sibiu la Nădlac cu excepția unui sector de 9km din Lugoj-Deva lot 2 (cel cu vestitele tuneluri) care abia de o lună este în relicitare. Pe drumul național paralel DN7 și apoi DN68A se circulă îngrozitor în perioadele aglomerate și sunt numeroase accidente cu victime. Avem numeroase filmări de la sol și din drone care arată că autostrada este perfect circulabilă și sigură. Orice lipsuri și probleme ar exista (și întotdeauna există la o construcție de asemenea amploare), se rezolvă în lunile de după deschiderea traficului, de altfel există și un mecanism tehnic prevăzut special pentru asta - anexa la procesul-verbal de recepție a lucrărilor”, susține Drulă.
„Întârzierea deschiderii circulației este cel puțin iresponsabilitate. Dar mai degrabă corupție. Toată povestea miroase a șantaj și spăgi. Probabil nedate (cât/cui trebuie). La fel ca la Sebeș-Turda lot 3 unde autostrada a fost ținută 8 luni închisă, ca apoi (cu minime remedieri, mai mult de ochii lumii) să fie deschisă fără probleme. Cetățenii sunt pe ultimul loc în această mascaradă, deși din banii lor e construită autostrada. Îl întreb pe ministrul Cuc: cine răspunde de eventualele accidente de pe ultra-aglomeratul și nesigurul drum național în timp ce autostrada perfect folosibilă stă închisă?”, mai spune deputatul.