Pe aceeași temă
Compania care va face lucrările este Trustul de Clădiri Metropolitane București, una din cele 20 de companii înființate ilegal de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, spune liderul liberal.
”Despre doamna Firea știm de mult timp că promite, cum respiră. Tot mandatul dânsei este o lungă listă de promisiuni, prezentări de grafice, PPT-uri, machete, releveuri, promisiuni la promisiuni și descinderi cu alai printre obiective edilitare aflate în stare incipientă, și niciodată finalizate.
Ca orice anunț al primarului pesedist al Capitalei, cu cât acesta sună mai promițător, cu atât ascunde o belea mai mare.
Beleaua din contractul de 122 de milioane de euro, constă în calitatea juridică suspectă a contractantului: compania municipală ”Trustul de Clădiri Metropolitane București”. Este una dintre cele 20 de companii înființate ilegal de doamna Firea și declarate ilegale de instanță, în 2018”, spune Radu Nicolescu, secretar general adjunct al PNL București, într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook.
Postarea integrală a secretarului general adjunct al PNL București:
Anunț electoral de 122 milioane de euro al doamnei Firea - supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea va fi iar gata. În doi ani!
Primarul General, Gabriela Firea, s-a mai tras o dată în poză, cu o ispravă de propagandă imediată, dar cu efect practic administrativ nesigur.
Doamna Firea a fost distribuită masiv, semnând pentru finanțarea de 122 de milioane de euro a proiectului de infrastructură a străzii Prelungirea Ghencea, din Sectorul 6 al Capitalei. Este proiectul care a demarat din 2006, și care nici acum nu e finalizat, după mandatele ”harnicilor” primari Sorin Oprescu și doamna Firea. Obiectivul de investiții „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea” va începe pe 9 septembrie și edilul promite că va fi gata în 24 de luni.
Despre doamna Firea știm de mult timp că promite, cum respiră. Tot mandatul dânsei este o lungă listă de promisiuni, prezentări de grafice, PPT-uri, machete, releveuri, promisiuni la promisiuni și descinderi cu alai printre obiective edilitare aflate în stare incipientă, și niciodată finalizate.
Ca orice anunț al primarului pesedist al Capitalei, cu cât acesta sună mai promițător, cu atât ascunde o belea mai mare.
Beleaua din contractul de 122 de milioane de euro, constă în calitatea juridică suspectă a contractantului: compania municipală ”Trustul de Clădiri Metropolitane București”. Este una dintre cele 20 de companii înființate ilegal de doamna Firea și declarate ilegale de instanță, în 2018.
Cei 600 de milioane de lei, băgați deja în cele 20 de companii municipale înființate ilegal, se constituie într-un prejudiciu uriaș, de care va da socoteală semnatarul final, Gabriela Firea.
Acum, la orizont, a mai apărut un posibil prejudiciu uriaș: cei 122 de milioane euro dați pe mâna unei companii care se ocupă de construcția sau reparația unor clădiri, nicidecum de lucrări de intrastructură: supralărgiri, asfaltări, împungeri etc.
Cu părere de rău pentru bucureșteni, care mai înghit o promisiune riscantă, viitorul doamnei Firea zăngăne bine!
***
După ani de abandon și dezinteres, lucrările la Prelungirea Ghencea încep în prima zi de școală. Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a anunţat că lucrările pentru Prelungirea Ghencea - Domnești vor începe pe 9 septembrie, prima zi de școală.
Contractul pentru realizarea lucrărilor de supralărgire a bulevardului Ghencea a fost semnat miercuri de primarul Capitalei Gabriela Firea şi de reprezentantul constructorului, valoarea totală a proiectului, care prevede şi 300 de locuri de parcare, fiind de aproximativ 122 de milioane de euro.
Autorităţile au decis acum 12 ani să realizeze un pasaj suprateran peste Şoseaua de Centură, pentru a rezolva conflictele de trafic. De abia pe 3 mai 2018 au început lucrările, cu exproprierea unor localnici aflaţi în zona unde va fi realizată investiţia. Numai că lucrările au început și atunci cu o pauză.
Proiectul prevedea un pasaj suprateran peste Centura municipiului Bucuresti și peste calea ferata care merge paralel cu șoseaua sub forma unui sens giratoriu suspendat. În acelasi an Guvernul aproba si actul normativ prin care urmau sa fie expropiate 107 imobile din zonă. Lucrările s-au derulat în ritm de melc iar explicația oficială a fost că Primaria Capitalei a blocat proiectul. Motivul? Specialiștii Municipalității au anunțat că vor să lege lucrările de la Pasajul Domnești de lărgirea Prelungirii Ghencea, de montarea pe această arteră a unei linii de tramvai, cu intoarcere fix sub Pasaj. Ca atare, proiectul a fost modificat, urmând a fi expropriate mai multe imobile, 127. A durat doi ani pentru ca Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei să-și coreleze proiectele și să facă rost de bani. Acum mai marii celor două instituții au anunțat că nu mai sunt piedici și pe 9 septembrie încep lucrările în forță.
De astă dată, înainte de alegerile la care PSD are nevoie masiv de sprijin pentru susținerea prezidențiabilei Dăncilă dar și pentru remontarea PSD în percepția unui electoral sătul de minciuni și promisiuni și care va fi adus la urne pe parcursul următorilor doi ani, s-au găsit brusc soluții, astfel că cel mai mare proiect de infrastructură din sudul Capitalei a primit undă verde din partea Municipalității și a Ministerului Transporturilor.
„Primele lucrări vor fi de demolare”, a spus Gabriela Firea, într-o postare publicată pe Facebook.
Lucrările pentru obiectivul de investiții „Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea” vor costa peste 73 de milioane de euro, fără TVA. Costul total al proiectului este de circa 122 de milioane de euro.
„Am semnat astăzi contractul pentru obiectivul de investiții 'Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea' un proiect esențial de fluidizare a traficului din zonă! Mă bucur că, împreună cu specialiștii Primăriei Capitalei, reușim să facem ce trebuia făcut de peste 20 de ani!”, a spus Firea.
Noua arteră va avea aproximativ 6 km, va avea cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulatie pe sens, pistă de biciclete, trotuare și spatii verzi între acestea și partea carosabilă, precum și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri.
Primăria spune că durata execuției contractului va fi de 2 ani.
„Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul Tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate”, a declarat primarul general.
Lucrările la Pasajul Domnești, care ar trebui să fluidizeze traficul la una dintre cele mai aglomerate porți ale Capitalei, intersecția Șoseaua de Centură cu Prelungirea Ghencea au început în 2017. Până acum însă au bătut pasul pe loc, fie din cauza unor probleme cu exproprierile, fie a unor neînțelegeri între Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei. În luna mai 2017, Compania Națională pentur Administrarea Infrastructurii Rutiere semna cu Asocierea Straco Grup – Comnord – Specialist Consulting contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului de investitii, termenul de finalizare fiind anul 2019.
În 2018, lucrările au început cu o pauză și cu demolarea abuzivă a gospodăriilor
La Pasajul Domnești lucrările au început cu o pauză în 2018. Pasajul Domneşti poate fi studiu de caz, scriau la vremea respectivă reporterii Click care au fost să vadă cum merg lucrările. Intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea-DJ 602 şi Şoseaua de Centură este considerată de orice şofer care a trecut prin zonă, un coşmar rutier.
Autorităţile au decis acum 12 ani să realizeze un pasaj suprateran peste Şoseaua de Centură, pentru a rezolva conflictele de trafic. De abia pe 3 mai 2018 au început lucrările, cu exproprierea unor localnici aflaţi în zona unde va fi realizată investiţia. Numai că lucrările au început cu o pauză.
Intersecţia peste care va fi realizat pasajul este unică în România: imobilele şi terenurile din jurul ei aparţin de patru unităţi administrative diferite. O bucată este în sectorul 6 al Capitalei, alta în Bragadiru, alta în Clinceni şi ultima în Domneşti. Victoria Zvarici stă în Clinceni şi a fost anunţată că va rămâne fără gospodărie. Deocamdată a rămas fără curte şi urmează casa şi garajul. Ar urma să primească în total 303.700 de lei, dar nu a ”văzut” decât o mică parte din bani pentru că s-au terminat fondurile, iar casa şi garajul i s-a spus că sunt programate pentru etapa a II-a.
”Pur şi simplu şi-au bătut joc de mine. Nu ne-au demolat de tot, dar acum nu mai avem gard, peste tot în jurul nostru este praf şi moloz, suntem practic vecini cu şoseaua şi cu terenuri virane. În plus, de la vibraţiile utilajelor care au lucrat la demolări, structura casei a fost afectată. Măcar de ar lucra!”, se plânge bătrâna.
Când reporterii Click! au fost pe şantier, nu era nici un muncitor, iar două utilaje stinghere stăteau parcate lângă câteva barăci ale constructorului.