Pe aceeași temă
Un prim document oficial, citat de Digi24, vorbeşte despre riscul ca statul să fie nevoit să plătească în plus peste 53 de milioane de lei pentru această autostradă, adică în jur de 12 milioane de euro.
Comisia Europeană nu a decontat unele lucrări suplimentare realizate în perioada 2011-2015, iar pentru alte lucrări care au rămas de executat nu putem cere oricum fonduri europene, informează Digi24.
Membrii societăţii civile care monitorizează lucrările de infrastructură atrag atenţia că reconstrucţia parţială a autostrăzii şi consolidarea terenului ar putea costa, însă, mult mai mult, mai ales că nu s-au terminat încă toate expertizele.
Paul Dorneanu, co-fondatorul Asociaţiei Construim România: „Costurile suplimentare de la bugetul de stat se vor ridica undeva la 50 de milioane de euro”.
Potrivit Companiei de Drumuri, autostrada trebuie să fie funcţională până la finalul anului viitor. Reparaţiile pot fi făcute de italienii de la Impregilo care au şi construit autostrada, însă se ia în calcul şi rezilierea contractului.
***
CNADNR a decis în luna octombrie ca cei 200 – 300 de metri de pe Autostrada Sibiu – Oraștie pe care au apărut fisuri să fie demolați și refăcuți.
”Numai în ultima perioadă, CNADNR SA a solicitat pe baza rapoartelor reprezentanţilor companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat și greșeli de execuție”, se arată într-un comunicat de presă al CNADNR.
Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 – 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia și refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.
„Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apriției fisurii, mai ales având în vedere că Antreprenorul a avut și calitatea de Proiectant în cadrul Contractului de lucrări. Lucrarea este încă în garanție și, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către Antreprenor. În ultima vreme, acest proiect atât de discutat a generat apariția în spaţiul public a numeroase idei, observații, comentarii și chiar acuze, toate îndreptăţite în mare parte, pentru că este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranţa cetăţeanului. Este un proiect început încă din 2011/2012.
De-a lungul timpului am cerut respectarea acestuia conform contractului. Asumarea realizării proiectului este însa a Antreprenorului. CNADNR, Beneficiar, a urmărit şi a sesizat de câte ori a fost nevoie apariţia unor eventuale erori. Chiar şi în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porţiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiţii de maximă siguranţă. Sunt conştient de presiunea care există. Dar rezolvarea situaţiei actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate şi siguranţă.
Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR, în toate acţiunile pe care le desfăşoară în acest proiect, trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât şi legislaţia în vigoare”, a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA.