Pe aceeași temă
Neoficial, este cunoscut faptul că 4 dintre cei 9 judecători CCR sunt beneficiari de pensie specială. Această amânare este o veste cât se poate de proastă pentru România, asta din cauză că eliminarea pensiilor speciale reprezintă un jalon important în PNRR, iar țara noastră trebuie să trimită cererea pentru tranșa de plată cu numărul trei până la finalul lunii septembrie.
Prin cererea de plată numărul 3, ţara noastră ar urma să primească 3,14 miliarde euro (2,04 miliarde euro - grant şi 1,095 miliarde euro - împrumut). Mai mult, înainte de trimiterea ei, Guvernul ar trebui să transmită Comisiei Europene documentul final privind proiectele pe care doreşte să le finanţeze prin Mecanismul RePowerEU, alocarea acordată ţării noastre fiind de 1,4 miliarde de euro pentru creşterea gradului de independenţă energetică.
Dat fiind că judecătorii CCR au amânat dezbaterile pe această lege, programul se strânge foarte mult pentru România. După ce vor adopta decizia, judecătorii CCR trebuie să elaboreze și motivarea acesteia o parte tehnică care va dura.
Din acest motiv, este posibil ca și în cazul unui verdict de neconstituționalitate dat pe 2 august, programul să se restrângă foarte mult din cauză că trebuie așteptată și motivarea judecătorilor.
Premierul Marcel Ciolacu anunța că este pregătit pentru toate scenariile, iar dacă judecătorii CCR vor declara neconstituțională această lege, atunci va fi convocată o sesiune extraordinară a Parlamentului pentru a face modificările necesare, iar legea să fie trecută în regim de urgență.
4 dintre cei 9 judecători au deja pensii speciale importante, iar un al cincilea ar aspira și el la acest statut. Faptul că judecătorii CCR sunt beneficiari de pensii speciale ar putea constitui motivul pentru care toate legile privitoare la eliminarea pensiilor speciale au fost ”trântite” la Curtea Constituțională.