Pe aceeași temă
Secția este condusă de Doina Iovănescu, medic primar de boli infecțioase, „fără nici un fel de expertiză în specialitatea ATI”, spune societatea română de terapie intensivă.
Într-un protest adresat Ministerului Sănătății, Societatea Română de Anestezie și Terapie Intensivă (SRATI), condusă de Șerban Bubenek, managerul Institutului C.C. Iliescu, afirmă:
„PROTESTĂM ȘI NE OPUNEM ENERGIC împotriva oricărei viitoare forme de detașare (voluntară sau nu) a personalului de specialitate ATI (medici și asistente) în secția ATI a Institutului de Boli Infecțioase Matei Balș! Motivul este unul simplu și cunoscut și Dumneavoastră și Ministerului Sănătății: de peste 11 ani, ca
urmare a abuzului de puterea a Prof.dr. Adrian-Streinu-Cercel, secția ATI de la IBI Matei Balș
este condusă ilegal (cu delegație) de către dr.Doina Iovănescu – medic primar de boli infecțioase,
fără nici un fel de expertiză în specialitatea ATI!”
„NU va fi acceptată detașarea și subordonarea unor medici rezidenți-specialiști primari ATI și nici a asistentelor ATI într-o secție ATI condusă ilegal prin abuz și impostură medicală deoarece nu acceptăm să fim părtași la compromiterea siguranței pacienților dar și a personalului detașat. Vă facem cunoscut că în eventualitatea în care se vor face totuși detașări ale personalului ATI în secția ATI a IBI Matei Balș înainte de demiterea Dr.Doina Iovănescu și numirea cu delegație ca șef secție ATI a unui medic ATI din cei care lucrează în acea secție, SRATI se va adresa de urgență Procuraturii, Instanțelor Judecătorești, Avocatului Poporului, Asociațiilor de Protecție a Pacienților și mass-mediei”
SRATI precizează că, printr-un memoriu din luna mai, depus la cabinetul ministrului Sănătății, solicita:
1..Trimiterea unei echipe de control la Institutul Matei Balș care să elucideze motivul pentru care
Prof.Streinu-Cercel nu a aplicat niciodată dispozițiile OM 1500/2009 prin care secția ATI din
Institut trebuia condusă de un medic de specialitate ATI. Menționăm că în peste 11 ani conducerea
Institutului Matei Balș nu a organizat nici un astfel de concurs, nici nu a dat delegație de șef de
secție unui medic ATI, secția ATI fiind condusă și acum de un medic șef de secție infecționist
(Dr.Doina Iovănescu) care încasează și sporul de ATI și pe cel de șef de secție, ilegal de peste 10
ani!!!!!
2. Modificarea de urgență a OM 489 /2020 în conformitate cu materialul depus la cabinetul Dvs.
3. Trimiterea unei echipe de control la Institutul Matei Balș care să controleze modul în care s-a gestionat
aprovizionarea cu medicamentlee antivirale cuprinse în OM 487 /2020 a secțiilor ATI. Avem semnale că
există pacienți care au decedat în secțiile ATI cu boală COVID-19 și nu au primit nici un fel de medicație
antivirală. Și MS a dat prin OM 489 pentru AP-IERE 140.587.000 lei (aproximativ 16.500.000 Euro).
Legea carantinei, care a intrat în vigoare marți, prevede și posibilitatea detașării personalului medical în timpul epidemiei.
Prevederile legii:
– În situații de risc epidemiologic și biologic, personalul medical, paramedical și auxiliar specializat din sistemul public poate fi detașat cu acordul persoanei detașate, iar în lipsa acestuia, în condițiile prezentei legi, pe o durată de cel mult 30 de zile, prin ordin al ministrului sănătății, al șefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta sau, după caz, al conducătorului instituției angajatoare.
– Măsura detașării la ordin se dispune atunci când completarea schemei de personal nu poate fi realizată cu personal medical care își exprimă acordul pentru detașare, cu voluntari sau cu personal medical militar, și la solicitarea motivată a direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București, a inspectoratului județean pentru situații de urgență sau al municipiului București ori a Centrului național de coordonare și conducere a intervenției.
– Pe durata detașării, se asigură suplimentar față de salariul plătit de unitatea angajatoare, plata indemnizației de detașare în cuantum de 50% din salariul de încadrare, diurna zilnică de 2% din salariul de încadrare, cazarea și transportul în localitatea unde se dispune detașarea.
– Ordinul de detașare poate fi atacat în termenul legal la instanța de contencios administrativ competentă.
– Ministerul Sănătății împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului
Afacerilor Interne vor operaționaliza un registru național al voluntarilor din rândul personalului medical
pentru situații de urgență.
– Pentru acoperirea deficitului de personal medical din sistemul sanitar, precum și de profesioniști ai situațiilor de urgență din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, pe durata instituirii stării de risc epidemiologic și biologic este permisă angajarea temporară, fără concurs, a personalului medical în unitățile sanitare și în cadrul direcțiilor de sănătate publică deficitare, iar a profesioniștilor în domeniul situațiilor de urgență în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și al unităților subordonate acestuia.