Sorin Campeanu, ministrul propus pentru Educatie, la audieri: Sustin programul Scoala dupa scoala. Utilizarea noilor tehnologii este o prioritate

P.c. | 15.12.2014

Pe aceeași temă

Sorin Campeanu, propus sa fie ministru al Educatiei si cercetarii stiintifice in guvernul Ponta 4, este audiat in comisiile de specialitate reunite din Parlament, urmand ca de la ora 18:00 plenul celor doua Camere sa se reuneasca pentru prezentarea Guvernului. Campeanu este rectorul Universitatii de Agronomie din Bucuresti si presedintele Consiliului National al Rectorilor, for condus anterior de Ecaterina Andronescu si care sub conducerea lui Cimpeanu a salutat ordonanta de urgenta din vara prin care au fost aduse 97 de schimbari la Legea Educatiei, relateaza Hotnews.

 

CITITI cele mai importante declaratii ale lui Sorin Campeanu:

 

  • Obiectivele pentru preuniversitar sunt asigurarea accesului la educatie, de sanse egale pentru toti copiii, reforma curriculara in sensul simplificarii curriculei
  • Avem deja manualele asigurate pentru clasele I si a II-a, trebuie curricula actualizata pentru clasele a III-a si a IV-a
  • Nu avem asigurat segmentul tehnicienilor care sa fie capabili sa utilizeze mijooacele agricole foarte performante in ultima vreme
  • Sustinerea celor doua initiative: A doua sansa si Scoala dupa scoala sunt obiective de asemenea si aici mizam pe sustinerea din fonduri europene 
  • Utilizarea noilor tehnologii este de asemenea o prioritate. Astfel elevii scolilor din mediul rural ar putea avea aceeasi sansa cu colegii lor din marile orase
  • Invatamantul dual este un aspect deosebit de important. Ma bucur ca sunt semnate peste 2.000 de parteneriate in scoala romaneasca si firmele care lucreaza in Romania, acest numar trebuie majorat
  • Trebuie sustinuta in cntinuare componenta care asigura invatamant in limba minoritatilor nationale si sunt necesare consultari cu reprezentantii acestor comunitati nationale
  • De asemenea, sustinerea grupurilor dezavantajate, inclusiv populatia roma
  • Un aspect esential este resursa umana si o prioritate trebuie sa fie imbunatatirea calitatii cadrelor didactice
  • La universitar problemele sunt specifice si complexe. Cel mai important element: sustinerea autonomiei universitare
  • O autonomie universitara fara autonomie financiara este foarte greu de asigurat

 

CITITI SI: LIVE TEXT MINISTRII propusi, audiati in COMISIILE PARLAMENTARE. Mihai TUDOSE, aviz POZITIV pentru ministerul ECONOMIEI

 

  • In acest sens, exista un coeficient ridicat de satisfactie prin acel pas care a fost facut prin OUG49/2014 prin care universitatile sunt de utilitate publica
  • U alt element extrem de important este partea de internationalizare, in contextul in care numarul de studenti a scazut in ultimii 7 ani la jumatate, suntem departe de tinta propusa cu privire la numarul de persoane cuprinse in invatamantul tertiar. Este o sansa si metodologiile de finantare a uniersitatilor trebuie sa incurajeze initierea de programe de internationalizare
  • O alta problema este consolidarea legaturilor dintre universitati si mediul economic
  • Dobandirea unor calificari relevante pe piata muncii este de asemenea importanta
  • Trebuie sustinute proiectele laserul de la Magurele si proiectul Dunare-Marea Neagra
  • Banii produsi prin aplicarea rezultatelor cercetarii trebuie sa se intoarca astfel incat sa fie finantata cercetarea
  • Trebuie stimulata cercetarea privata
  • Nu stiu daca e cazul sa ma refer la proiectele mari, la ELI, CETAL si sunt in lucru cele 2 lasere de 10 petawati

Anghel Stanciu:

  • Iata ca in aceasta sala asist la a 16-a audiere a unui ministru al invatamantului pe timp de 25 de ani. Sunt onorat ca il audiez astazi pe dl rector Campeanu al Universitatii de Agronomie, care mi-a acordat titlul de doctor honoris causa
  • Imi exprim speranta ca inginerii sunt poate mai putin vorbareti, dar mai aplicati
  • Avand in vedere ca curriculum si planul cadru au fost facute pentru clasele 1-4, intentionati sa accelerati acest proces si sa incercam impotriva comisiilor de specialitate sa aerisim putin aceste planuri astfel incat sa debarasam copiii de a fi magazii de informatii?
  • Considerati ca admiterea numai pe baza de dosar este solutie?
  • S-a scris in lege 6% pentru invatamant. Stim cat s-a dat si intr-o perioada, si cand ceilalti erau la putere. Cine nu cere, nu primeste. Intentionati ca in fiecare an sa le reamintit, sa insistati pentru a nu mai rostogoli 6%, in conditiile in care Ponta a zis ca vrea sa traiasca sa apuce 6%?

Cristina Anghel:

  • Cum credeti ca va fi prima saptamana a dvs in minister, ce veti face?
  • Sunteti de acord cu afirmatia mea: in invatamant avem oameni de o calitate excpetionala care de ani de zile fac munca patriotica, in invatamant am avut - vorbesc mai ales despre preuniversitar - niste drepturi stabilite in statut, care desi erau castigate, au fost pierdute. Exista vreo ansa sa luptam impreuna pentru recatsiarea lor?

Cristian Dumitrescu:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22