Studiu ANCOM: 9 din 10 romani folosesc internetul pentru a fi la curent cu ce se intampla

Paul Cristescu | 15.09.2015

Conform unui studiu de piaţă realizat de Autoritatea Naţionala pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), majoritatea utilizatorilor de internet fix din Romania – 9 din 10 – il folosesc pentru a citi stiri, pentru a fi la curent cu ce se intampla si pentru a cauta diverse informatii

Pe aceeași temă

 

 77% dintre romani folosesc internetul pentru a accesa retele de socializare, relateaza Gandul.

 

Internetul este utilizat, în gospodărie, in primul rand pentru: informare, comunicare, activităţi recreative şi tranzacţii electronice.

 

Internetul este folosit si pentru comunicare, 75% dintre respondenţi comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceştia prin schimbul de e-mailuri.

 

Activităţile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenţi care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar şi 52% dintre cei chestionaţi care declara că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.

 

Un numar mai mic de români folosesc internetul pentru a face cumpărături online(39%), precum şi pentru a face tranzacţii bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).

 

În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare, un român foloseşte internetul fix de acasă, în medie, 24 de zile pe lună. Aproape trei sferturi dintre respondenţi îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), în timp ce 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămâna, iar 4% o dată pe săptămâna.

 

Internetul este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal, 72% dintre români utilizând un calculator/desktop, 61% laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.

 

Principalul criteriu de care utilizatorii ţin cont pentru a-si alege o conexiune la internet este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important preţul abonamentului, în timp ce 62% dintre ei sunt interesaţi de stabilitatea conexiunii, iar 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22