Pe aceeași temă
Conform News.ro, în activitate vor mai rămâne doar 30 - 35% din cei peste 1.900 de angajați ai companiei Tarom. Castigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala a fost stabilit la 7.835 lei in 2019.
„Avand in vedere lipsa resurselor financiare, materiale si necesitatea conservarii resurselor umane ale companiei, managementul acesteia a decis ca, pe perioada in care activitatea de transport aerian prin curse regulate va fi suspendata, o parte a personalului sa intre in somaj tehnic.
Aceasta forma de protectie si conservare a resursei umane este necesara, avand in vedere ca in acest moment activitatea principala a companiei este practic blocata, insa exista speranta ca odata ce lucrurile revin la normal sa se reporneasca sistemul, iar personalul sa fie rechemat pentru sustinerea activitatilor viitoare.
In acest sens, se vor mentine in activitate un numar de aproximativ 30-35% din totalul personalului la nivel de companie (numar de personal raportat la programul de operare transmis de catre Directia Comerciala pentru urmatoarele 90 de zile), respectiv aproximativ 690 de salariati activi, aproximativ 1.112 salariati vor fi supusi procedurilor de suspendare a CIM pe motiv de somaj tehnic", arata documentul "Informarea privind masurile ce urmeaza a fi luate de angajator in perioada restrangerii activitatii cauzata de raspandirea Covid-19 si suspendarea zborurilor catre mai multe state", se arată în nota transmisă angajaților.
În perioada de 90 de zile, contractele de muncă sunt suspendate și nu presupune concedieri.
„Se vor lua masurile necesare pentru ca salariatii aflati in somaj tehnic sa beneficieze de subventionarea indemnizatiei de somaj tehnic din bugetul asigurarilor de somaj, in conditiile OUG nr. 32/2020, diferenta urmând a fi platita din bugetul angajatorului”, precizeaza conducerea Tarom.
Se vor mentine in activitate acei salariati care ocupa pozitiile critice pentru existenta companiei si a activitatilor de baza, restul personalului urmand a intra in somaj tehnic prin prisma unui plan de rotatie care va afecta in final aproximativ toti salariatii companiei.
Aceasta varianta a somajului tehnic se suporta de catre stat doar pentru perioada starii de urgenta.
Pandemia a afectat si compania de stat, care a fost nevoita sa suspende din 25 martie cursele interne si mai multe curse externe.
In prezent, Tarom efectueaza doar curse charter, pentru recuperarea unor romani din diferite tari afectate de pandemie sau pentru transportul de echipamente medicale si echipamente de protectie.
Contactati de News.ro, reprezentantii Tarom spun ca masurile vor trebui aprobate de actionarii companiei.
„Inca se negociaza cu sindicatele. Este un proces in desfasurare. Toate deciziile privind somajul tehnic trebuie aprobate de actionari”, au declarat pentru News.ro reprezentantii Tarom.
Tarom a estimat pierderi de 171,37 milioane lei pentru 2019, la venituri totale de 1,51 miliarde lei. Ultimul an in care compania aeriana a inregistrat profit a fost 2007.
In 2018, Tarom a avut pierderi de 182,77 milioane lei si venituri totale de 1,38 miliarde lei, potrivit datelor raportate Ministerului de Finante. Cheltuielile totale au fost aprobate la nivelul de 1,68 miliarde lei.
Tarom a transportat in 2018 circa 2,9 milioane de pasageri, cei mai multi pasageri din ultimul deceniu.