Pe aceeași temă
Conform sursei citate, tinerii solicită o organizare socială în mediul public dar și cel de afaceri care să nu mai condiționeze accesul la servicii și/sau carieră de existenta unor mecanisme relaționare.
Instituțiile publice și companiile nu reusesc sa produca un mediu real de integritate si o treime dintre romani platesc mita pentru accesul la serviciile publice.
Companiile din România au inca probleme in a crea un climat de integritate internă și în relatia cu publicul.
Administrația publică nu a abandonat practicile de facilitare a serviciilor publice in timp ce mecanismele de remedii interne nu funcționează nici în administrație, nici în companiile de furnizare a serviciilor către public.
Raportul mai arata ca, în România mai mult decât în alte țări, victimele sunt intimidate să nu raporteze sau să protesteze împotriva corupției.
Pentru indreptarea acestei situatii, Transparency International considera ca Guvernul trebuie să impună mecanisme de creștere a integrității publice în instituțiile administrației publice centrale și locale.
Servicii către public să depășească declarațiile de valori și standarde, și să internalizeze în mod real aceste standarde și declarații de valori.
Mediul asociativ public (FALR) și cel privat să treacă la promovarea integrității în rândul membrilor, inclusiv certificările de integritate, și la un management activ de etică și integritate cu rezultate evaluabile de business
Societatea civilă românească trebuie să treacă de la abordarea pe exemple la abordarea pe problemă mult mai echilibrată și nepartizană, pentru a atrage suportul publicului larg în demersul anticorupție, se mai arata in datele Barometrului Global asupra Coruptiei.