Pe aceeași temă
„Acesta este interiorul Boeingului 737-900ER(BBJ) Global Jet cu care președintele României călătorește în Japonia și Singapore.
Capacitatea sa de transport este de numai 19 pasageri.
Cu acest avion, președintele țării a călătorit pe ruta București – Sibiu – Tokyo Haneda în 4-5 martie 2023.
Deoarece autonomia avionului este insuficientă pentru un zbor fără escală din Sibiu până în capitala Japoniei, piloții ai efectuat o oprire pentru realimentare în Baku (Azerbaidjan).
Durata zborului dintre București și Sibiu a fost de 31 de minute, cea a zborului dintre Sibiu și Baku a fost de două ore și 48 de minute, iar zborul dintre Baku si Tokyo a avut o durată de nouă ore”, scrie Boardingpass.ro pe pagina de Facebook.
Compania Global Jet de la care Administrația Prezidențială a închiriat aeronava cu care președintele Iohannis s-a deplasat în Japonia este o companie privată de charter aerian din Luxemburg care operează avioane VIP.
Boeing BBJ3, avionul folosit de președintele Iohannis este una dintre cele mai recente și mai mari variante ale modelului Boeing 737, conform site-ului oficial al companiei.
„Cabina acestui avion privat VIP uimitor pentru 19 pasageri oferă un spațiu amplu și posibilități de intimitate pentru a se bucura de fiecare moment, de la relaxarea în salonul VIP la vizionarea de filme în sala de cinema, la împărtășirea unei cine de 5 stele și reîncărcarea bateriilor cu un somn relaxant în cabina principală”, este descrisă aeronava.
Compania s-a ocupat în trecut și de managementul avioanelor deținute de Roman Ambramovich, preinte ele afându-se și un Boeing 787 Dreamliner configurat după preferințele sale.
Purtătorul de cuvânt al companiei TAROM, Marius Popescu, a semnalat de marți seară că Administrația Prezidențială a închiriat un avion de la Global Jet pentru a se deplasa în Japonia.
”Sunteți curioși cu ce avion călătorește președintele Iohannis? Ei bine, aceasta este aeronava Boeing 737-900ER, înmatriculată LX-DIO, aparținând companiei luxemburgheze Global Jet (nu, nu e TAROM). Avionul a transportat președintele, soția acestuia și staff-ul Administrației Prezidențiale, din România în Japonia. Ruta: București -> Sibiu (prima doamnă) -> Baku (alimentare) -> Tokyo. Info de pe BoardingPass”, a scris Popescu pe pagina sa de Facebook.
Președintele Klaus Iohannis a efectuat în 2022 deplasări externe care însumează cheltuieli de peste 16,6 milioane de lei.
Conform unui răspuns al Administraţiei Prezidenţiale, transmis Agerpres, președintele a efectuat anul trecut 21 de deplasări externe, în cadrul unor delegații oficiale.
Sorin Grindeanu: Ar trebui ca România să aibă o aeronavă prezidențială
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri că este necesar ca şi statul român să aibă o aeronavă oficială în viitor, care să deservească Administraţia Prezidenţială, Guvernul şi celelalte instituţii, relatează Agerpres.
„O chestiune pe care statul român, din punctul meu de vedere, trebuie să o rezolve şi îmi asum acest lucru, chiar dacă voi atrage critici. La fel cum alte state din lumea aceasta au o aeronavă oficială, eu cred că şi statul român e necesar să aibă aşa ceva, care să deservească Administraţia Prezidenţială, Guvernul şi celelalte instituţii, pentru că de foarte multe ori, poate e cazul şi acum, la această vizită (a preşedintelui Klaus Iohannis în Japonia – n.r.), inclusiv dumneavoastră, presa, când mergeţi în anumite deplasări, cred că ar fi mult mai facil să se întâmple în mod organizat şi împreună cu toată delegaţia oficială. Eu cred că e un standard pe care trebuie să îl atingem şi noi şi e nevoie de aşa ceva”, a spus Grindeanu la Palatul Parlamentului.
El a adăugat că subiectul cumpărării de către stat a unui avion prezidenţial este mai vechi şi „toată lumea a fugit de aşa ceva”, pentru că nu au vrut să li se reproşeze astfel de cheltuieli.
„Eu cred că e necesară această cheltuială. (…) În momentul în care ai o aeronavă de acest tip, cum vorbeam mai devreme, cred că lucrurile sunt transparente la maxim, pentru că sunt cât se poate de clare. De aceea, eu consider că – sigur, nu se poate pe bugetul anului 2023 sau în viitorul imediat apropiat – în viitor trebuie să ne asumăm lucrurile astea, chiar dacă ar putea părea, dacă o judeci într-o cheie populistă, că e un minus. Nu e aşa”, a afirmat acesta.