Valeriu Gheorghiță: 171 de cabinete de vaccinare se închid, având sub 10 doze administrate zilnic

L. G. | 10.02.2022

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiță, anunță că 171 de centre de vaccinare se închid și altele devin centre de testare sau vor funcționa în sistem hibrid.

Pe aceeași temă

„Aşa cum am anunţat în săptămâna trecută, am identificat un număr de 322 de cabinete de vaccinare care au activitate redusă în ultimele două din perioada evaluată ceea ce înseamnă mai puţin de zece doze administrate zilnic. Ieri am avut o şedinţă împreună cu colegii de la Institutul Naţional de Sănătate Publică, Ministerul Sănătăţii şi Direcţiile de Sănătate Publică şi practic analizând fiecare cabinet de vaccinare în parte 171 îşi vor încheia activitatea în perioada următoare”, a declarat, joi, Valeriu Gheorghiţă, într-o conferinţă de presă.

 

El a precizat că unele centre de vaccinare vor deveni de testare, iar altele vor funcţiona în sistem hibrid.

 

„Parte din celelalte centre vor fi probabil transformate în centre de testare, acolo unde permite circuitul şi accesibilitatea pentru pacienţi, mai ales în mediul rural şi de asemenea o parte din centre vor funcţiona în format hibrid, în sensul în care va exista atât activitate de vaccinare, cât şi activitate de testare.  Mai mult decât atât din acest punct de vedere de pildă centrul de vaccinare de tip Drive thru din Deva, Hunedoara deja şi-a început activitatea şi ca centru de testare şi practic persoanele se prezintă direct la centru pe un flux separat şi beneficiază de testare”, a explicat Valeriu Gheorghiţă.

 

De asemenea, coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a afirmat că persoanele fără acte de identitate vor putea fi introduse în registrul de vaccinare şi acest lucru poate fi realizat începând de luni, 14 februarie.

 

Valeriu Gheorghiţă a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că va fi optimizat Registrul Naţional de Vaccinare.

 

“Un alt element important este legat de optimizarea Registrului Electronic Naţional de Vaccinare tocmai pentru a permite să înregistrăm persoanele fără acte de identitate pentru că aveam o problemă la persoanele fără adăpost, unde în mod obişnuit Direcţiile de Asistenţă Socială din cadrul primăriilor se ocupă de eliberarea şi de actele de identitate, de a sprijini aceste persoane pentru eliberarea actelor de identitate însă mulţi dintre ei migrează dintr-o regiune în alta sau dintr-un judeţ în altul şi din acest punct de vedere era o problemă şi atunci pentru a facilita procesul de vaccinare, începând de luni, 14 februarie, s-a optimizat Registrul Electronic Naţional de Vaccinare şi pot să fie înregistrate şi aceste persoane tocmai pentru a exista o evidenţă clară a acestor persoane. Practic, se va selecta o categorie de persoane fără adăpost, fără documente de identitate şi vor fi introduse”, a precizat Valeriu Gheorghiţă.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22