Pe aceeași temă
„Aşa cum am anunţat în săptămâna trecută, am identificat un număr de 322 de cabinete de vaccinare care au activitate redusă în ultimele două din perioada evaluată ceea ce înseamnă mai puţin de zece doze administrate zilnic. Ieri am avut o şedinţă împreună cu colegii de la Institutul Naţional de Sănătate Publică, Ministerul Sănătăţii şi Direcţiile de Sănătate Publică şi practic analizând fiecare cabinet de vaccinare în parte 171 îşi vor încheia activitatea în perioada următoare”, a declarat, joi, Valeriu Gheorghiţă, într-o conferinţă de presă.
El a precizat că unele centre de vaccinare vor deveni de testare, iar altele vor funcţiona în sistem hibrid.
„Parte din celelalte centre vor fi probabil transformate în centre de testare, acolo unde permite circuitul şi accesibilitatea pentru pacienţi, mai ales în mediul rural şi de asemenea o parte din centre vor funcţiona în format hibrid, în sensul în care va exista atât activitate de vaccinare, cât şi activitate de testare. Mai mult decât atât din acest punct de vedere de pildă centrul de vaccinare de tip Drive thru din Deva, Hunedoara deja şi-a început activitatea şi ca centru de testare şi practic persoanele se prezintă direct la centru pe un flux separat şi beneficiază de testare”, a explicat Valeriu Gheorghiţă.
De asemenea, coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a afirmat că persoanele fără acte de identitate vor putea fi introduse în registrul de vaccinare şi acest lucru poate fi realizat începând de luni, 14 februarie.
Valeriu Gheorghiţă a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că va fi optimizat Registrul Naţional de Vaccinare.
“Un alt element important este legat de optimizarea Registrului Electronic Naţional de Vaccinare tocmai pentru a permite să înregistrăm persoanele fără acte de identitate pentru că aveam o problemă la persoanele fără adăpost, unde în mod obişnuit Direcţiile de Asistenţă Socială din cadrul primăriilor se ocupă de eliberarea şi de actele de identitate, de a sprijini aceste persoane pentru eliberarea actelor de identitate însă mulţi dintre ei migrează dintr-o regiune în alta sau dintr-un judeţ în altul şi din acest punct de vedere era o problemă şi atunci pentru a facilita procesul de vaccinare, începând de luni, 14 februarie, s-a optimizat Registrul Electronic Naţional de Vaccinare şi pot să fie înregistrate şi aceste persoane tocmai pentru a exista o evidenţă clară a acestor persoane. Practic, se va selecta o categorie de persoane fără adăpost, fără documente de identitate şi vor fi introduse”, a precizat Valeriu Gheorghiţă.