De același autor
Primarul municipiului Timișoara a ajuns la concluzia că a menajat destul presa. De acum înainte, va lua măsuri.
Nu trece săptămâna fără ca jurnaliștii timișoreni să nu primească noi și inspirate muștruluieli de la primarul orașului, Nicolae Robu. Celebrele, deja, briefinguri de presă se lasă cel mai adesea cu supărare, fiindcă ziariștii se încăpățânează să pună întrebări, în loc să ia în tăcere notițe și să le reproducă în publicațiile lor. Introducerea unui nou sistem de tarifare a parcării pe domeniul public a produs primele scântei, iar presa și-a primit porția de la un adevărat connaisseur al mass-media: „E ultima dată când vă mai explic acest lucru. Eu vă dau teme destule, dumneavoastră vreți să insistați pe aceeași temă, de aceea vă scade audiența. Eu am studiat și audiențele voastre, dacă vreți, cu profesioniști și eu v-am crescut tuturor audiența foarte mult și sper să recunoaşteți că, de când aveți de scris mereu lucruri noi, și nu bătând apa în piuă pe aceleași subiecte zile în șir, din lipsă de teme, v-a crescut audiența. Trebuie să recunoaşteți asta...“. Nerecunoscători, ziariștii au continuat să pună întrebări și să îl irite astfel pe primarul PNL aducător de audiență. Pe reporterul sportiv de la Opinia Timișoarei, care a cutezat să comenteze ca exagerată prezentarea triumfală a promovării în Liga 1 a echipei ACS Poli, primarul l-a făcut cu ou și oțet și i-a cerut să dovedească dacă are sau nu buletin de Timișoara: „Domnule, sunteţi penibil! Aveţi buletin de Timişoara? Este foarte greu, ştiu că e greu să ai sentimentul de ruşine în cazul unor personaje, poate îl dobândiţi. Ce aţi făcut ca să veniţi cu asemenea lucruri? Publicaţi-vă CV-ul, notele luate la şcoală şi tot ce aţi făcut ca ziarist. Să vă fie ruşine! Toate au o limită!“, s-a rățoit Robu la jurnalistul premiat cândva pentru articolele sale chiar de primăria timișoreană.
Dar cel mai tare i s-a pus pata edilului șef pe ziariștii de la Pressalert, care au impertinența de a pune la îndoială inițiativele sale. Lor a decis să nu le acorde niciun interviu cu ocazia bilanțului de un an de la înscăunare, pe criteriul irefutabil că „am dreptul să îmi aleg partenerii“. Așa că a privilegiat agenția Agerpres, care nu-i distorsionează spusele.
Pe cât de mefient este cu presa, pe atât de bucuros este domnul primar să comunice pe Facebook. Laudele și încurajările primite pe pagina sa le ridică la rangul de „sondaj de opinie“, care confirmă justețea ideilor sale îndrăznețe. Unele dintre ele au trecut granițele urbei, județului, poate și ale țării: metroul timișorean sau palmierii aclimatizabili sunt doar două dintre prețioasele viziuni ale primarului. Faptul că tineri din Timișoara s-au pus să ironizeze inițiativa transformând zona de palmieri într-o plajă „monkey-funky“, cu pălării și ochelari de soare, cu maimuță și echipament de scafandru, l-a mâhnit mult pe primar, care a sesizat complotul opoziției cu presa. Într-adevăr, YouTube s-a umplut de imaginile Palm Square-ului timișorean și de reportajele Navetistului bănățean. De la mii de kilometri, tocmai din Coreea (de Sud, nu de Nord, cum a sugerat bicisnica presă), primarul Robu a ripostat fără menajamente la haiul făcut de jurnaliștii „mizerabili“, care au făcut haz de prodigioasa investiție. Așa s-a născut o nouă categorie, „jurnalistul de terasă“, care scrie la „ziare-tonomat“ și debitează „aberații“: „Urmăresc de la distanță abundența de articole negative la adresa mea, scrise de oameni de nimic, pretinși ziariști (de ambele genuri). I-am catalogat drept «ziariști de terasă», iar ziarele lor drept «ziare-tonomat». N-am făcut nominalizări, dar, conform așteptărilor mele, toți cei în cauză s-au autodemascat prin reacțiile avute. Eu știu, dragi prieteni, și cine «introduce fisele în tonomat» și câte «fise». Și poate zilele următoare vă voi și face cunoscut. Dacă nu cumva mi-o vor lua-o înainte chiar «tonomatele» în cauză, într-o scăpărare de transparență. Vă asigur că ar fi spectacol“, acuză d-l Robu pe pagina sa de Facebook. E grav!
Profesor universitar, d-l Nicolae Robu împarte cu generozitate calificative diverselor categorii de cetățeni: artiștii plastici sunt samsari de tablouri, medicii de la clinica de dermatologie debitează prostii, ONG-urile neagreate nu fac nimic pentru oraș și sunt pedepsite cu creșterea chiriei, iar o femeie care n-a arătat entuziasm pentru palmieri este „nereprezentativă“ pentru oraș și „prost îmbrăcată“.
Decis să nu apeleze la instituția purtătorului de cuvânt, fiindcă, nu-i așa?, „nici purtătorul de cuvânt al primăriei, dacă ar fi angajat, nu e plătit ca să-și piardă vremea cu prostiile dumneavoastră (ale ziariștilor)“, primarul municipiului Timișoara a ajuns la concluzia că a menajat destul presa. De acum înainte, va lua măsuri. //