Brand Romania

Andrei Cornea 12.05.2005

De același autor

Pentru cei care, in perioada asta, de febrila aderare, se tot straduiesc sa descopere sau sa inventeze brand-uri romanesti, daca au depasit momentul palincii, al branzei de burduf, al lui Dracula si al carnatilor de Plescoi, le propun sa chibzuiasca la unele alternative: de ce, de pilda, n-ar branda (sau brandiza, cum o fi mai bine?) unele principii de viata, exprimate in bine cunoscute ziceri nationale: de pilda, "merge si asa"? (Cu specificatia de a fi utilizat mai ales cand se fac diguri pe care le ia apa.) Desigur, s-ar putea scoate bani frumosi, daca s-ar exploata cum se cuvine formule precum "asa vrea muschii mei" (recomandat pentru mijloacele de transport in comun, dar nu numai), "iarna nu-i ca vara" (cu garantie extinsa si primavara si toamna), ori "mai animalule" (se poate preciza animalul - vipera, hiena, magar), recomandabil pentru sefii de stat si de guvern imbufnati. Ma gandesc ca am putea desemna drept brand si filozofia pe care o exprimam prin vorba din batrani "una spunem, alta facem". E atat de bine aplicata la noi, incat ar fi pacat sa stam cu mainile in sold si s-o distribuie altii in Uniunea Europeana pe euroi multi. Iata numai doua exemple ca am dreptate.
Toti parlamentarii nostri se proclama reformisti, toti vor aderarea la UE, nimeni nu doreste actionarea clauzei de salvgardare. In plus, toti sunt oameni cinstiti, care n-au furat, n-au inselat, n-au deturnat fonduri publice. Atunci, cum se face ca Senatul a refuzat sa voteze ordonanta Guvernului privind formularele de declaratii de avere pentru demnitari si a inecat-o in amendamente care o dilueaza? Cum se face ca deputatii din Comisia juridica a Camerei Deputatilor au votat-o chinuit, caznit, numai la injonctiunile ministrului Justitiei, d-na Macovei? Ei, se va spune, asa sunt politicienii - duplicitari! In schimb, oamenii obisnuiti sunt altfel, mai ales cei tineri care n-au apucat regimul comunist, care i-a deformat, corupt pe parintii lor etc. etc. Oare?
Al doilea exemplu: eram zilele trecute intr-o comisie de la Ministerul Educatiei, comisie ce trebuia sa evalueze cererile unor studenti si masteranzi pentru burse de studii in strainatate. Deschid dosarul unui masterand care aplica pentru o bursa de studii administrative si drept comunitar si citesc din prezentarea candidatului cateva fraze viguroase in care acesta vestejea administratia actuala recrutata pe criterii politice si se propunea pe sine la studii de viitor eurocrat in administratie, cu mentalitate noua, impartiala etc. etc. N-am treaba si ma uit si prin recomandari si ce vad? Alaturi de banalele si stereotipele recomandari de la profesori, inca un plic cu o recomandare calduroasa… de la partid! Anume, de la partidul al carui membru este tanarul - desigur partid aflat la putere in acest moment crucial al istoriei! Adica dansul cam voia recomandare pe criterii politice, daca altfel cam nu merge, ca de, ar fi cam "de-al nostru"! Daca nici intamplarea asta nu va convinge ca vorba "una spunem, alta facem" merita sa fie declarata solemn brand national, nu stiu ce sa mai spun si nici ce sa mai fac!
Iar daca v-am convins, grabiti-va sa o inregistrati, ca altminteri or sa ne-o fure ungurii, ca pe palinca, sau bulgarii, ca pe telemea!
TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22