Restanța lui Iohannis

Andrei Cornea 22.12.2014
SHARE 41

De același autor

Condamnând abuzul la care s-a pretat USL împotriva predecesorului său, Klaus Iohannis va avea o mai bună apărare împotriva unui eventual viitor abuz al cărui obiect va putea fi el însuși.

 

Klaus Iohannis, noul președinte al României, are o res­tanță. Una moștenită din trecut: calificarea eve­ni­men­telor din 2012 ca atentat grav la adresa statului de drept (dacă se dorește evitarea sintagmei „lo­vitură de stat“), la care și vechiul PNL a fost parte. Am înțeles că în campania electorală nu a fost tactic potrivit să con­damne fără echivoc acele evenimente. Fiecare vot era ne­cesar și susținerea vechiului elec­to­rat al PNL, ca și a PDL-ului, era esențială. Dar acum, adus la putere prin­tr-un val popular de negândit, lu­crurile ar trebui să stea diferit. Nu e vorba aici nea­părat despre o de­so­li­da­rizare de partidul căruia i-a aparținut până acum câteva zile. Nici despre a-și re­cunoaște inacțiunea sau chiar com­plicitatea proprii de atunci. E vorba despre educația democratică pe ca­re liderii trebuie s-o administreze na­țiunii și lor în­șişi: a-ți privi critic trecutul, a recunoaște public ero­rile stau ca garanție minimală că nu se va mai per­mi­te repetarea lor.

 

Mutatis mutandis, e același lucru cu recunoașterea cri­melor comunismului sau ale nazismului: o so­cie­ta­te de­vine cu adevărat matură democratic atunci când își face autocritica. Ideea că trebuie lăsat trecutul în pa­ce și pri­vit numai spre viitor e nu doar imorală, dar și eronată sub raport practic: trecutul netratat co­respunzător re­vine și lovește când te aștepți mai pu­țin.

 

Până și V. Ponta pare a fi înțeles că plagiatul său nu îi folosește și, fără a recunoaște efectiv delictul, i-a dat de înțeles actualului ministru al Educației că are cale li­beră să-i retragă titlul de doctor în drept în baza deciziei Co­misiei de Etică a Universității din Bu­cu­rești. E o lecție aici: nu te poți ascunde de con­se­cin­țele unui plagiat nici dacă ești prim-ministru.

 

Trebuie să se înțeleagă odată pentru totdeauna și de că­tre o majoritate a națiunii: constituie alunecări spre dic­tatură faptul de a modifica legi esențiale prin ordonanțe de urgență pentru avantaje politice de mo­ment, cel de a interveni grosolan în mersul unor ins­tituții esențiale prin presiuni, cel de a abuza de pro­ce­dura suspendării președintelui fără avizul Curții Cons­tituționale, cel de a-i amenința pe judecătorii acestei Curți. Ar fi extrem de periculos să se treacă senin peste lecția anului 2012, când am scăpat de că­derea în „prăpastie“ numai da­to­rită presiunilor occi­dentale și a mobilizării unei părți a so­cietății la boi­co­tarea referendumului. Trebuie să rostim limpede: nu numai soarta unui președinte era atunci în joc, ci în primul rând soarta statului de drept. Și cine altul să comunice acest lucru în modul cel mai con­vingător decât omul politic cel mai popular din acest moment – Klaus Iohannis?

 

De altfel, o asemenea declarație ar fi, chiar pragmatic vor­bind, în avantajul noului președinte. Acum el este foarte popular, dar cine știe ce va fi peste doi-trei ani? Or, așa cum stau lucrurile, el poate fi la rândul său sus­pen­dat oricând de o majoritate parlamentară ostilă și de­mis printr-un referendum cu un prag de participare ajuns acum la numai de 30%. Con­dam­nând abuzul la ca­re s-a pretat USL împotriva pre­de­ce­sorului său, Klaus Io­hannis va avea o mai bună apărare împotriva unui eventual viitor abuz al cărui obiect va putea fi el însuși.

Comentarii 41

rizoaicad.arges - 01-03-2015

Iohannis a fost facut Presedinte de catre Ponta si colaboratorii lui de rahat! Iohannis ar trebui sa-i poarte recunostinta vesnica lui Ponta, pentru acest "cadou" nesperat! Sa permiti rostogolirea bulgarelui lipsei sectiilor de votare in strainatate, timp de 2 saptamani, inseamna ca nu esti doar prost ci si ..sinucigas! Cat de simplu putea fi oprita acea "rostogolire" daca a doua, sau a treia zi dupa primul tur, era dublat numarul sectiilor de votare!

Răspunde

revista22fil - 12-29-2014

NPR (postul radio din SUA) : 'Klaus Iohannis, care a devenit presedintele Romaniei cu o platforma anticoruptie, are nevoie "sa lucreze in tandem" cu sefa DNA Laura Codruta Kovesi pentru a inregistra progrese in aceasta lupta'. Se impune o clarificare : Fara existenta lui Traian Basescu la Cotroceni, Codruta Kovesi nu ar fi acum sefa DNA, nu ar fi fost sefa parchetului general, cand Daniel Mora era seful DNA. Ambii - Morar si Kpvesi - sunt 'opera' lui Traian Basescu. Lupta cu coruptia a fost punctul principal (promisiunea facuta poporului!), din programul cu care Traian Basecu a castigat alegerile prezidentiale. Traian Basescu a adus justitia sa functioneze ca azi, sa ii condamne pe borfasi, indiferent de pozitia respectivului in institutiile statului. Indemnul (recomandarea) NPR, facut lui Klaus Iohannis se traduce astfel in : continuati, domnule presedinte, ce a initiat si a dezvoltat Traian Basecu in lupta cu coruptia.

Răspunde

Cornel - 12-28-2014

Domnule Victor, va faceti ca nu intelegeti! Si eu sunt bucuros ca Johanis a castigat. Si eu vreau ca PSD sa piarda puterea. .Comentariul meu se refera la propozitia dumneavoastra" e drept in tara sunt unii care considera ca a fost o lovitura de stat in vara lui 2012 dar 7,4 milioane de romani nu sunt de acord" Da si eu fac parte dintre acei "unii" despre care dumneavoastra nu vorbiti la persoana intaia plural ci la persoana a treia plural.. A pomeni mereu de cei 7.4 milioane e o ineptie si la asta m-am referit. Am inteles sunteti un Liberal uslist!

Răspunde

revista22fil - 12-28-2014

Despre "inconsecventa" lui Traian Basescu! Catavencii sesizeaza ca Traian basescu i-a pacalit si pe pemepisti, ca nu mai vrea sa le fie presedinte, catalogandu-l ca, inca o data, nu este consecvent, nu este 'om de cuvant'. De cate ori si-a 'reevaluat pozitia fata de o situatie sau fata de o persoana, Traian Basescu s-a justificat cu : 'numai boul este consecvent'. Ca urmare, unii il catalogheaza ca imoral, fiindca este inconsecvent. Altii, insa, aduc clarificarea ca inconsecventa este imorala numai in cazurile in care 'conditiile de referinta raman identice cu cele initiale', clarificarea ca 'schimarea acestor conditii impune o reevaluare', o adaptare la noile conditii, impietrirea in starea de consecventa, in aceste cazuri, fiind atribuita unui bou. Si maestrul Liiceanu sublinia, intr-un articol scris i n1990 (Apel catre lichele) cat de nociva este 'impietrirea in proiect' (consecventa inadecvata!). Traian Basescu a fost si este un om extrem de serios, de dedicat, deosebit de tenace in profesia lui, inclusiv in 'meseria de presedinte al tarii'. Are mult umor, la vedere! Oamenii cu mult umor sunt mai intelepti decat cei lipsiti de acest dar natural, au un orizont mai larg in viata, sunt mai 'accesibili' pentru restul societatii, inspira mai multa incredere. Si Traian Basescu este un om al lucrului bine facut, pana la capat. El este 'omul-locomotiva'. Toti (prieteni si dusmani) ii i-au acordat calificativul de 'animal politic' excelent. Inchiderea in sine a unei persoane, ermetismul exagerat nu denota, neaparat, mai multa profunzime si seriozitate, dar nici nu le exclude. Iohannis are multe de invatat de la Angela Merkel. Iohannis va fi 'un elev constiincios'. Angela Merkel are multe de invatat de la Traian Basescu (in special despre aceasta zona geo-politica a Europei, despre lupta cu coruptia, etc.). Traian Basescu cunoaste 'la perfectiune' lucruri pe care Angela doar 'le miroase' de la mare distanta. Traian Basescu si-a dovedit, de la inceput, atasamentul puternic fata de America (axa Bucuresti-Londra-Washington!). El si-a castigat in timp increderea SUA, pe care a lasat-o mostenire lui Iohannis. Iohannis este in faza : 'o promisiune' pentru SUA. Trebue sa isi castige prin fapte increderea acestui stat. Iohannis eate, si el, inteligent, are un umor ascuns, rece, mai 'nemtesc'. Unii (francezii) spun ca nemtii sunt 'nesarati', ca : 'sa te fereasca Dumnezeu de umorul nemtilor'. Traian Basescu si-a dovedit capacitatea de a lupta cu coruptia, avand succese rasunatoare, acceptate pana si de dusmanii lui. Iohannis si-a anuntat hotararea de a lupta ferma cu coruptia. Sunt de asteptat rezultatele acestei lupte. Traian Basescu si-a indeplinit o mare parte din programul sau de reformare a institutiilor statului, mai ramanand, insa, multe de facut. Iohannis a promis ca va reforma din radacini statul. Este laudabila aceasta intentie, cu precizarea ca nu trebue sa distruga ce a facut bine Traian Basescu. Asteptarile populatiei pentru realizarea promisiu

Răspunde

Gina - 12-27-2014

Numele acelui renumit ministru de finante polonez este Leszek Balcerowicz (nu este usor de scris numele poloneze).

Răspunde

Mehedintu Ion - 12-27-2014

Daca in 1989 , ajuns la limita suportabilitatii ,poporul roman a declansat Revolutia(16dec.-Timisoara), daca victoria finala a dus la caderea comunismului si disparitia celui mai singeros dictator din istoria Romaniei, tot romanul spera intr-un viitor mai bun , intr-o schimbare in care sperantele de pina atunci , cu timpu,l sa devina realitate. N-a fost sa fie. Iliescu si clica lui , care, fie vorba'ntre noi, au pregatit cu mult timp inainte caderea lui Ceausescu ( vezi scrisoarea celor6), au confiscat idealurile revolutiei , au impiedicat orice tentativa de a schimba si orienta Romania catre occident. Devalizarea industriei , agriculturii , sistemujlui bancar facut in timpul mandatelor lui Iliescu , atunci cind premieri au fost Vacaroiu si Nastase, a facut ca traiul romanilor sa devina din ce in ce mai greu si material si spiritual . Lipsa locurilor de munca , lipsa unei prosperitati industriale si agrare , a unui sistem bancar corect a facut ca multi romani sa plece unde vad cu ochii in speranta unei vieti mai bune , lasind acasa lacrimi si durere in sufletele parintilor , sotiilor , copiilor , prietenilor. Toate pentru ca s-a furat, fara mila, tot ceea ce putea sa asigure un progres Romaniei. In 1996 a venit Constantinescu presedinte , cel care pentru romani reprezenta speranta scaparii tarii de dictatura securisto-comunista a lui Iliescu. Desi s-a promis mult , din pacate guvernele care au urmat au continuat furtul fara remuscari a avutiei tarii. In tot acest timp , Constantinescu se scuza pentru faptul ca pe el l-a invins sitemul. Au urmat 10 ani sub Traian Basescu. Furturile au continuat dar , acum , parca , mai mult ca niciodata justitia a inceput sa-si faca simtita prezenta. Au urmat alegerile din 16 noiembrie , cind , tot poporul si din'nauntru si din afara tari,i s-a mobilizat si a realizat o noua revolutie( de aceasta data , fara varsare de singe , fara morti , ca'ntimpul lui Iliescu), punind la zid PSD, continuatorul peste timp al PCR, cu generatia a -III-a de securoisto-comunisti care'n 2012 urmareau scoaterea tarii din drumul spre civilizatia occidentala si readucerea ei , sub influenta ruso-chineza. A fost atunci ales Klaus Johannis , in care peste 7milioane de romani si-au pus speranta. A depus juramintul , deci oficial este Presedinte in exercitiu. Sperantele multora dintre noi , se pare aveau un viitor. Dar , dupa primele masuri luate , cu regret , domnul Johannis pare a fi victima noului sistem.A numi in fu nctii importante , oameni cu un trecut controversat , in ciuda semnaleleor venite din popor, doar pentru ca in campanie au facut nu stiu ce mare lucru(cel mai mult a facut facebook-ul, lasind de o parte profesionalismul si staura morala a celor care-l sfatuiesc , mi se pare un lucru grav , de ignorare cu buna stiinta a vointei propriului electorat. Mie unul , nu-mi suna a bine viitorul , chiar si cu domnul Johannis presedinte!

Răspunde

Dan B__ - 12-27-2014

Cine e acest renumit finantist Blajerowicz?N-am auzit de el, am cautat si pe net, am intrebat alti mai cititi dar tot nimic.Lumineaza-ne te rugam!

Răspunde

victor - 12-27-2014

Nu am pierdut stimabile domn Cornel. Suntem la putere, prin Iohannis. Si daca va da Dumnezeu minte romanilor vom lua si Parlamentul in curand.

Răspunde

cornel - 12-27-2014

o precizare: in comentariul de mai sus ma adresez domnului Victor

Răspunde

revista22fil - 12-27-2014

"Vizionarii"! Putin, nereusid sa dezvolte democratia autentica in Rusia, sa isi modernizeze sructural tara, sa o aseze pe un drum stabil, al unei economii echilibrate, face ce stie el mai bine kaghebistul din el : diversiunea, abaterea, catre tinte false, a atentiei poporului rus, de la nevoile materiale, de la tabloul ramanerii mult in urma tarilor avansate, civilizate, intretinerea atmosfera pericolului care ar ameninta maica Rusie, tinerea populatia intr-o permanenta tensiune, 'fabricarea de bombe, de rachete inter-continentale. O astfel de 'viziune' politica are Putin. El este, in felul lui, un 'vizionar'. (DEX : VIZIÚNE s.f. 1. Imagine, reprezentare. 2. Mod specific de înțelegere și de interpretare a lucrurilor sau a fenomenelor; (p. ext.) previziune, perspectivă. 3. Vedenie, închipuire, halucinație, nălucire). Deci, exista si interpretarea '3'! Un cu totul alt fel de vizionar a fost Martin Luther King. A ramas in istorie, ca referinta, ca indemn, celebra lui afirmatie : 'I had a dream'., care a determinat o schimare istorica a atitudinii 'albilor' fata de 'negrii', din America. Unii viseaza si cand sunt trezi (treji?), raman cu capul in nori, desprinsi de pamant, de realitate, de posibilitatile masurabile pe care le ofera viata. Acest fel de visatori se auto-eticheteaza "vizionari", sunt convinsi ca 'vedeniile' lor sunt 'viziuni' politice, de care fac caz cand vor sa se impuna in fata semenilor lor. Se poate vorbi despre existenta 'demagogiei vizionarilor', a unei categorii de 'vizionari'. Daca ajunge sa isi conduca semenii, vizionarii se lauda cu viziunea lor politica, promit ca 'vor face si vor drege' (niste bla- bla-uri?), ca vor face tot ce nu au reusit alti conducatori., amagindu-si supusii ca ei detin 'baheta magica'. Avem si noi astfel de "vizionari".

Răspunde

Cornel - 12-26-2014

Si inca ceva. Au dreptul cele cateva de miilioane care l-au votat pe Ponta, dupa logica dumneavoastra , sa-l socoteasca pe Ponta presedinte?

Răspunde

Cornel - 12-26-2014

Dar celelalte masuri ce au fost? Monitorul oficial, avocatul poporului, schimbarea presedintelui senatului si altele . Cunoscute nu intru in amanunte. Au fost si acelea cu sprijinul poporului? Apoi regula numarul unu in societate e respectarea majoritatii. Si majoritatea nu a votat pentru demitere. Nerespectarea dorintei majoritatii este necorecta. Ca si aceasta continua vaicareala despre 7 mil. Ati pierdut tineti-va gura.

Răspunde

Kinga - 12-26-2014

Dar, ar trebui precizat ce inseamna incalcare grava a Constitutiei.

Răspunde

Sorin Muncaciu - 12-26-2014

Domnule Cornea, daca onoare nu aveti..nimic nu aveti, restul este numai propaganda!

Răspunde

mihailstanciu - 12-26-2014

Fiti optimist,dle C ornea.S unt deja semne bune.Dl. Mi halache este seful cancelariei prezidentiale!Sefa PNL(impusa !!! de Iohannis) si L udovic Orban fac coada la A ntena 3. Insusi dl.Iohannis ,subtil ca un neamt,ne-a spus ca mandatul sau va fi,raportat la presdintele anterior,punct si de la capat,nu virgula cum at trebui a fi cel putin in privinta statului de drept. Cat despre numele presedintelui pe care l-a inlocuit,nu stiu daca pt.dl Iohannis est nomina odiosa sau tabu.N u l-a pronuntat niciodata in public.Sper sa nu ajungeti sa-l regretati pe "mahalagiu".

Răspunde

victor - 12-25-2014

Degeaba incercati domnule Cornea sa readuceti in prim plan evenimentele din vara lui 2012 incercand discreditarea lui Iohannis. Ma mira oarecum, pentru ca dumneavoastra ati fost de partea lui Iohannis inca din campania electorala (din cate imi aduc aminte). Iohannis spune mereu, asa cum sta frumos unui presedinte, ca este presedintele tutror romanilor dar atasamentul lui tot inspre liberali merge mai mult. E drept, in tara mai sunt unii care considera ca a fost o lovitura de stat in vara lui 2012 dar 7,4 mil de romani nu sunt de acord. Iar Iohannis stie prea bine lucrul acesta, asa ca pisica e in ograda cealalta. Blaga si Predoiu vor trebui sa-si nuanteze pozitia fata de acele evenimente, nici intr-un caz Iohannis.

Răspunde

revista22fil - 12-25-2014

Klaus al nostru (infiiat de majoritatea votanta) nu este un naiv. Este un politician pragmatic, calculat, metodic, deosebit de tenace, in urmarirea telurilor personale. Nu se da batut cu una, cu doua! Tentativa nereusita Grivco nu l-a descurajat. A stiut sa profite de mizeria nereusitului plan "Felix 2012', a stat la panda pana s-au decredibilizat total Crinisor si cvasi-total Viorel, si a iesit lao noua lupta, din care a iesit invingator. Acum, desi pune in evidenta, spre beneficiul propriu, anumite deficiente comportamentale ale lui Traian Basescu, va cauta sa-i fie clona, in fond, va fi un jucator, zicandu-si 'doar implicat'. Mihalache si altii ca el isi fac iluzii desarte ca il pot manevvra pe abil, cu aparenta de rigid, Klaus. Nemtii difera, si ei, intre ei, de la Muenchen (mai catre Italia), pana la mai nordicii din Hamburg si Kiel.

Răspunde

revista22fil - 12-25-2014

Ii va fi mai usor lui Ihannis? De ce? Traian Basescu va ramane in istorie ca 'un mare jucator', in favoarea tarii, intr-o epoca grea, tulbure, controlata, din spate, de fostii 'comunisti si securisti la vedere', azi niste scursori urat mirositiare si, din nefericire, de forta lor (a scursorilor!) transmisa urmasilor lor. Traian Basescu a avut de luptat nu numai cu aproape insurmontabilele probleme in care 'Iliescu si ai lui, tradatorii neamului', au afundat tara. A avut de luptat cu fiare de teapa lui Dan Voiculescu si cu armata din slujba lui sau aliatii lui a avut de luptat cu USL, cu planul Grivco. Toti adversarii, toti dusmanii lui,Traian Basescu, oricat de mari, de aprigi, toti cei care au vrut si vor sa il desfiinteze ca politician sunt, de fapt, ingroziti de forta dreptatii pe care o apara el. Ei stiu mai bine, mai apasat, decat cei ce il simpatizeaza si admira pe Traian Basescu, decat cei care ii inteleg si ii recunosc calitatile si eforturile, ei, dusmanii lui de moarte, stiu si inteleg perfect ca Traian Basescu este un conducator pur-sange, ca a impins tara inainte. Ei i-ar fi recunoscut calitatile si aportul in favoarea tarii, cu o singura conditie : sa ii fi lasat sa fure, sa nu se mai amestece in hotiile lor, sa ii fi admis ca pe o 'lume paralela', intr-o tranzitie a tarii pe termen nedelimitat, cat vor trai ei si urmasii urmasilor lor. Daca Traian Basescu ar fi fost "intelegator" cu ei, ar fi fost si ei cu el, conform : 'o mana o spala pe alta'.

Răspunde

revista22fil - 12-25-2014

Reperul 'Traian Basescu'! Criteriul principal care trebue sa caracterizeze orice angajat, la stat sau in domeniul privat, este eficienta muncii (inclusiv calitatea acesteia). Presedintele tarii, ales de popor, devine si 'angajat la stat'. Si in cazul lui, criteriul principal de apreciere este eficienta muncii lui. Este bine ca presedintele sa aiba si staif, sa fie 'salon', sa fie un artist al codului manierelor elegante, sa vorbeasca perfect (din familie) vreo trei, patru limbi de circulatie internationala, sa fie 'om citit', sa aiba cunostiinte temeinice in muzica, in sculptura, in pictura, in istoria generala a omenirii, in istoria religiilor, sa vorbeasca 'din varful buzelor subtiri', sa fie un teoretician al artei diplomatiei, etc., etc. Toate acestea l-ar face foarte agreabil pe presedintele unei tari, atat in fata co-nationalilor sai cu pretentii, cat si in fata strainatatii. Toate bune si frumoase dar criteriul principal ramane 'eficienta' acestuia, chiar daca presedintele este mai 'din popor', mai 'din topor' (unii ar zice 'mai mitocan'). Traian Basescu nu sta prea bine cu arta prezentarii si a reprezentarii. CHIAR STA CAM PROST. Dar Traian Basescu are calitatea pe care nu o au alti pretendenti la functia de presedinte. El este extrem de eficient, este, cum ii spun unii, 'un animal politic perfect'. Ca sa ii distingem bine aceasta calitate majora, sa il comparam cu cei ce se pregatesc, cu surle si trambite, sa devina presedinti, la alegerile din toamna ! Ii dorim lui Klaus (si noua!) ca el sa fie cel putin la fel de eficient ca Traian Basescu si, totodata, mult mai stilat si mai sobru!

Răspunde

revista22fil - 12-25-2014

"Termen de comparatie"! Obsedantul Traian Basescu! Basescu, cu bune si cu rele! Ca sa ajunga justitia in faza performantelor actuale, 'incredibile' pentru romani, a fost necesar ca tara sa fi trecut si prin etapa 'Basescu-jucatorul', sa fi fost zdruncinata de cerbicia acestuia (cu toate relele care nu prea iarta niciun politician de-al nostru si pe niciunul dintre noi). Este necesar si util, pentru tara, sa nu mai fim atat de dezbinati (politicienii si societatea civila), sa punem cap-la-cap realizarile bune ale fiecaruia, sa nu distrugem azi ce au facut predecesorii, sa convenim asupra unor programe pe termen lung, in toate domeniile importante. Am vrut sau nu, multi dintre noi am ramas marcati de propaganda anti-Basescu, organizata magistral de marele borfas Felix-securistul, in special prin Antena 3. Chiar nu a facut nimic bun, esential, pentru tara, Traian Basescu, nu a impins-o cu nimic pe un drum sanatos? Nu ar fi reusit el mai mult, cu reformele pe care le-a demarat (justitie, educatie, sanatate, etc.) daca nu ar fi fost blocat de catre parlamentarii PSD-PC-PNL? Nu a reusit el sa stabilizeze financiar tara, dupa 2008, in plina criza (practic, a tuturor tarilor), prin masurile extrem de dure, care au afectat in special categoria de populatie aflata la limita subzistentei, masura care a provocat scadera brusca a simpatiei de care se bucurase inainte? O masura cvasi-identica luase renumitul finantist Blajerowic in Polonia, in primii ani de dupa '89, masura care a salvat financiar Polonia , a stabilizat-o financiar si a pus-o, prin aceasta, pe drumul de succes pe care a continuat neintrerupt, laudat de toate tarile (polonezii nu sunt atat de dezbinati pe cat sunt romanii, au fost 'forjati' mai putin de catre comunisti). Si Blajerowic i-a nemultumit pe cei aflati la limita subzistentei si lui i-a scazut drastitic simpatia populara, din cauza acelei masuri. Noi, romanii, 'vrem o tara ca afara' (ca in Polonia) dar vrem sa ne-o dea cadou altii, gata facuta, sa nu trecem prin chinul (re)facerii acesteia. Polonezii nu au avut un Iliescu, un Felix, nomenclaturistii si securistii lor au fost mai putin napraznici, mai putin lacomi de bogatie si de putere, mai putin farisei, iporiti si populisti, mai putin distrugatori ai tarii (industrie, agriculura, etc.). Ca atare, sa incercam, cat de cat, sa nu-i anihilam, propagandistic, toate meritele lui Traian Basescu, evitand, totusi, repetarea greselilor pe care le-a facut el (in orice bine, exista si un rau!). Il vor intelege si ierta, macar putin, romanii? Daca nu ar fi taiat brusc salariile, ci ar fi aplicat o terapie 'peltea', de reducere cu cate 5%/an, ar fi fost stabilizata tara? Daca ar fi transformat PDL intr-un partid socialist (neo-comunist), un fel de PSD2, care ar fi marit salariile si pensiile indatorad tara, tarand-o intr-o prapastie fara iesire, poporul l-ar fi iubit! Poporul nu vrea nici sa auda de baliverne din astea - justitie, stat de drept, economie de piata, investitii-, el este in

Răspunde

valexandru - 12-24-2014

D-le Cornea, "Linistea" de dupa intalnirea cu Ponta, Mihalache, frecventarea A3 de catre PNL, interviuri doar in presa straina, si desigur, aventura din 2012 nu sunt putine semne de intrebare. Mie mi se par revoltatoare...

Răspunde

Danny - 12-24-2014

Daca vrea sa fie intr-adevar un altfel de presedinte, Iohannis trebuie sa refuze acomodarea tactica cu trecutul si cu raul uselist. Nu are voie sa puna batista pe tzambal. Altfel, va fi complice prin omisiune. Cu singura diferentza ca va clocii mai sobru, nu la fel de zambaretz ca Ion Iliescu, alte lighioane politice care vor ecloza atunci cand va fi vremea.

Răspunde

Levay Marius - 12-24-2014

Sunt total de acord cu observatiile d-voastra, dle Cornea! Presedintele Iohannis nu poate si nu trebuie sa se acomodeze cu mortul asta din debara. Avem deja prea multe cadavre prin.. anturaj : mortii din dec. `89, mineriadele cu ortaci, mineriadele parlamentare, tratatul lui Iliescu cu URSS (din aprilie `91).. Ca la morga, ce mai! ----> Refren: sa fi facut Boc, sau Basescu, asa ceva, maamaaa! ce "gura" ar mai fi facut USLimea cea firoscoasa.. (cu Alina Gorghiu in frunte si cu postacul MIHAI 2 cu tot, vecinul de la palierul inferior)

Răspunde

revista22fil - 12-24-2014

Doua fete diferite ale unei monede : 1/ Lucrurile nu vor putea evolua corect decat din momentul in care guvernul va fi din aceeasi formatiune politica cu mine, si nu din partea adversarului. 2/"Voi fi un mediator, un integrator si un arbitru". In sport (fotbal, tenis, arbitrul tine in mana o moneda, ii intreaba pe cei doi competitori ce fata isi alege fiecare si o arunca in sus. Moneda cade (pe pamantul rece, neimplicat, cu o singura fata in sus, a celui care are dreptul sa aleaga (poarta, terenul, dreptul de a servi primul, etc.). In cazul monedei cu fetele 1/ si 2/, poporul spectator asteapta, cu emotie politica, sa vada care dintre fate va cadea 'in sus' (amandoua, este imposibil!).. DEX : INTEGRÁ, integrez, vb. I. 1. Tranz. și refl. A (se) include, a (se) îngloba, a (se) încorpora, a (se) armoniza într-un tot. Fetele 1/ si 2/ reprezinta esenta politicii 'Klaus' in relatiile cu toate partidele politice, cu intreg poporul ('cu oamenii', cum s-a angajat presedintele actual in campania electorala!). Klaus a ales sa isi faca lectiile, intre cei patru pereti de la Cotroceni imbibati de 'conceptia Iliescu' (ca in cazul spitalelor, peretii sunt contaminati cu fiinte microscopice lasate mostenire de fostii pacienti). Ii dorim lui Klaus sa aiba o imunitate totala. Nu numai cea prevazuta in constututie, ci si una care sa il fereasca de bolile de care au suferit predecesorii lui, in special de cele cronicizate la (in) Iliescu. Cand a infiintat FSN, Iliescu a anuntat ca aceasta asociere (partid) sa integreze (inglobeze) toate doctrinele si opiniile politice, in care fiecare cetatean sa se exprime liber, sa nu mai fie necesare alte forme de asociere politica, sa fie o armonie generala, un consens general - cum ii placea lui Iliescu sa spuna. Iliescu si-a aparat cu strasnicie acest concept, i-a dat peste mana lui Coposu, a dat de pamant cu pretentiile 'golanior'. Iliescu isi dorea aceasta integrare ca sa isi satisfaca pofta lui de a fi 'suprem', in varful varfului, de a fi 'conducatorul iubit de toti romanii'. Categoric, acesta nu este cazul si al lui Klaus!!! Poporul roman are trasaturile lui specifice, intre care : nu prea este metodic, are mult umor, ii place la nebunie distractia (si italienilor le place si francezilor, si spaniolilor). Nemtii sunt metodici, asa au ajuns mereu deasupra greutatilor istorice (multe create de ei!), dar sunt prea reci, dupa gustul romanilor, nu prea au umor, sunt cam nesarati, au un fel de umor 'kitsch'. Unii spun : 'sa te fereasca Dumnezeu de umorul nemtilor', inteles si apreciat numai de ei. Conteaza mult 'comportamentul' unui presedinte, ca una dintre sursele de inspiratie ale poporului, dar le face bine oamenilor, care vor mai trai niste decenii in saracie, sa aiba parte, ca leac, si de putina distractie. Acesta este, totusi, un amanunt in raport cu insemnatatea capitala pe care o au faptele prin care presedintele va ridica nivelul de trai al tuturor, prin care va apara si va incuraja fuctionarea justitiei, pr

Răspunde

Doru - 12-23-2014

Penibil este sa accepti sa te conduca un pucist, un hot si un mincinos. Ma refeream la johannis, desigur. Nerecunoasterea atacului asupra statului de drept este o greseal care se va perpetua si se va amplifica, daca vede ca nimeni nu l-a sanctionat, ba l-a promovat. Asta este, ati votat un deseu nemtesc

Răspunde

Doru - 12-23-2014

Acest rau mai mic, dar RAU,, nu are nicio scuza nici pt ce a facut in 2012, nici pentru nerecunoasterea actiunii in campania electorala. Obisnuiti-va cu gandul ca este un ZERO

Răspunde

Fibonacci - 12-23-2014

Ne propui d-ta "articolul" d-tale, sau ne lasi ca sa comentam ce a scris D-l Andrei Cornea ?

Răspunde

Fibonacci - 12-23-2014

"Ideea ca trebuie lasat trecutul in pa­ce si pri­vit numai spre viitor e nu doar imorala, dar si eronata sub raport practic: trecutul netratat co­respunzator re­vine si loveste cand te astepti mai pu­tin" (v. articolul!) P.S. Ar trebui si sa uitam pana si ziua de ieri, cand d-l Iohannis spunea ca va tine cont de dorinta celor ce l-au votat? Poate ca da, de vreme ce nu se simte obligat sa dea explicatii in legatura cu Gorgiu si Mihalache ! Iar reaprinderea prieteniei unor PNL-isti importanti (Gorghiu, Orban, Voicu, Atanasiu...) cu antena 3, probabil ca ii va produce d-lui Iohannis o noua amnezie "binefactoare" . Ghiciti care ?

Răspunde

MIHAI 2 - 12-23-2014

ADEVARATA RESTANTA consta in neclarificarea imprejurarilor in care EMIL BOC eracat o-aci sa mute alegerile locale din 2012 catre toamna si sa le comaseze cu alegerile parlamentare. A fost nevoie de intervenția energica a ALINEI GORGHIU care a sustinut o pledoarie stralucita in fata Curtii Constitutionale astfel incat dinozaurii basisti de acolo nu au avut incotro si au ordonat separarea celor doua tipuri de alegeri. Unificarea pe deplin a noului PNL nu se poate face deci mentinandu-l in partid pe pucistul Emil Boc , cu atat mai mult cu cat omul a tot tradat in campania electorala prezidentiala in favoarea Favoritei sefului sau de suflet.

Răspunde

stoica - 12-23-2014

'titus b' esti penibil omule ! Antisemitule !

Răspunde

Gina - 12-23-2014

Salut demersul dvs. Sper ca d-l presedinte Iohannis sa nu creada ca daca au trecut alegerile nu se va mai discuta despre ceea ce s-a intamplat in 2012 sau ca ziaristii romani sau straini nu-i vor pune intrebari pe tema asta. Daca d-l presedinte Iohannis mai are dubii ca a fost doar lipsa de comunicare trebuie sa citesca Raportul Comisiei de la Venetia si se va lamuri cum s-au desfasurat lucrurile. Sper ca si marele PNL sa faca o noua analiza si sa-si reevalueze pozitia. Atunci cand am auzit ca d-na Gorghiu isi schimba adresa de Facebook am crezut ca vrea sa nu mai fie citite poostarile din perioada 2012 si despre votul DA din martea neagra. Dupa ce am auzit ca a fost la A3 ma intreb de ce a mai facut aceasta schimbare a adresei de FB.

Răspunde

Peter Manu - 12-22-2014

"Trebuie sa se înțeleaga odata pentru totdeauna si de ca­tre o majoritate a natiunii" spune Dl. Cornea. De aici nu putem intelege decat ca o majoritate a natiunii nu a inteles, sau daca a inteles candva, nu intelege acum Solutia, spune Dl. Cornea, ar fi un discurs in care presedintele Johannis ar arata ca a inteles. Sa fie acest lucru de ajuns pentru a convinge "majoritatea natiunii"? Mi-e teama ca nici Dl. Cornea nu crede acest lucru.

Răspunde

victor L - 12-22-2014

Nu acum, acum este tirziu (desi unii spun ca niciodata nu e prea tirziu). Acum va parea o ipocrizie. Tarie daca avea si era convins, trebuia sa recunoasca inainte de alegeri. Doar el a declarat ca prefera sa piarda, nu sa fie mirlan.

Răspunde

Liliana - 12-22-2014

Dl Iohannis este un om matur. Cu experienta in viata publica. Credeti ca nu stia cit de grave au fost atacurile asupra statului de drept in 2012? Ar fi penibil sa vina acum sa spuna ca a gresit, ca acum stie ca nu a fost bine. Ar fi o minciuna. Dar, ne intrebam: de ce a facut-o? Propunere de scenariu: dl. Iohannis trebuia sa cistige increderea unora. Fiind de-al lor a putut sa promoveze. Si poate ca nu a fost singurul care a acceptat aceasta strategie. Faptul ca s-a unit cu partidul care l-a sustinut pe dl. Basescu in 2012 arata ca stie bine ce a facut. Ce rost are acum sa scormonim? Sa nu uitam - da. Dar sa ni se dea neaparat satisfactie - nu. Haideti sa fim mai pragmatici si sa ne concentram energiile asupra a ceea ce este de facut de acum incolo. Dupa 25 de ani de libertate si chinuri, stim ce trebuie corectat pentru ca toate motoarele sa traga in directia normalitatii.

Răspunde

c.radu - 12-22-2014

Apropo de eventualitatea unei suspendari a presedintelui. Nu inteleg de ce Parlamentul poate sa ia oricand aceasta decizie, folosindu-se de pretexte, cand Constitutia prevede ca numai pentru incalcarea grava a Constitutiei poate fi suspendat presedintele. Cine decide daca a fost incalcata grav Constitutia? Ce inseamna, mai precis, acest termen, grav? Daca tot se va ajusta Constitutia, bine ar fi sa se precizeze mai clar acest aspect, sa nu mai fie Presedintele la discretia parlamentarilor, cum a fost Basescu.

Răspunde

FLORIAN D. MIREA - 12-22-2014

KLAUS IOHANNIS, DACA ARE OBRAZ, AR TREBUI SA DENUNTE FARA ECHIVOC LOVITURA DE STAT DIN ANUL 2012 PENTRU SIMPLUL MOTIV CA A AJUNS PRESEDINTE PRIN VOTUL CELOR CARE AU CONDAMNAT IN 2012 LOVITURA DE STAT. CEI CARE AU APROBAT-O L-AU VOTAT PE PONTA, NU PE EL. DACA NU O VA FACE, SA FIE SIGUR CA LUMEA NU VA TACEA SI NU-L VA APLAUDA, IAR SOCIETATEA CIVILA IL VA BLAMA PE BUNA DREPTATE.

Răspunde

TITUS B - 12-22-2014

Şi mai are o datorie! ..... In numele strămoşilor săi se meragă la ..... pentru evreii ucişi de benţi! ...... Asta doriţi, nu ?

Răspunde

profesoru - 12-22-2014

Abuzul nu a fost comis doar de USL, ci si de UNPR, UDMR si grupul minoritatilor (inclusiv FDGR, formatiunea lui Iohannis). Dar pt. ca Iohannis sa condamne abuzul din 2012, trebuie mai intai sa inteleaga ca a gresit. Nu prea da semne ca a inteles, nici el si nici vechiul PNL. Din contra, par sa creada ca in 2012 au facut un lucru bun (foarte activa atunci a fost Alina Gorghiu).

Răspunde

corneliu - 12-22-2014

Asa este precum spuneti dar sunt curios daca va avea taria sa faca acest lucru. Daca-l face va recastiga intreaga stima a oamenilor extrem de cinstiti dar va starni nemultumirea multor lichele. Lichelele sunt multe , oamenii cinstiti putini.Chiar sunt curios ce va face . Multumiri pentru pozitia dvs constant onesta si principiala.La multi ani si sarbatori fericite

Răspunde

Adrian Rusu - 12-22-2014

Lectia ar fi mai degraba ,, nu te poti ascunde de consecintele unui plagiat DACA esti prim-ministru,,. Avem mii de alti doctori plagiatori de trei parale care dorm linistiti PENTRU CA, nefiind nici prim ministri, nici primari, reusesc sa se fofileze, neobservati. S-ar mai putea adauga si ,,nefiind PSDisti,,. N-ar fi o idee rea ca toti coruptii sa fie pusi pe acelasi picior. Impostorii lor nu sunt mai vinovati decat ai nostri, si nici ai nostri mai onesti decat ai lor.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 12-22-2014

Fara discutii, s-a dovedit ca o majoritate parlamentara - care nu odata se comporta ca o turma - il va putea suspenda si cu 30% participare - adica exact atat cat isi poate permite un partid sau doua sa inroleze la vot - Presedintele este supus acestui/ acestor doua partide. Unica lui sansa este ca cei ce , de regula, sunt spectatori, sa se exprime ...exact asa cum Iohannis a castigat alegerile.

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22