Spusa și fapta președintelui

Andrei Cornea 31.03.2015
SHARE 36

De același autor

După fierbințeala Băsescu, ni se ad­mi­nis­trea­ză acum glaciațiunea Iohannis. Oare în ce fel vom supraviețui acestui șoc termic?

 

Suntem, ce-i drept, un popor de guralivi. Ta­cla­ua, bârfa, pălăvrăgeala, cleveteala, vră­jeala, șueta te­le­vi­zată sunt sporturi na­țio­nale. Mai grav: vorbim - și nu o dată de­zar­ticulat, incontinent sau vulgar – fiindcă nu știm să gândim și ne e lene să ac­țio­năm. Cuvintele – credem – sunt ieftine, nu res­pon­­sabilizează, dar cârpesc imaginea cu ca­re ca­muflăm adevărul despre noi înșine. Fă­ră îndoială, suntem maeștri ai vorbelor fără creier și – tot mai des – indecente și fără gra­matică.

 

Așa stând lucrurile, vrea d-l Iohannis să ne ad­ministreze o lecție? Este tăcerea per­sis­ten­­tă a dom­niei sale un mijloc educativ, prin care un re­pre­zentant al spiritului faus­tic vrea să ne învețe pe noi, balcanicii, că „la în­ceput a fost fapta“? În ori­ce caz, după ce am avut un președinte nu o dată tră­dat de spusele sale nepotrivite ca moment și ton (de­și nu neapărat în esența lor – vezi epis­o­dul „Arafat“) și a cărui prezență pu­blică și ver­bală era năucitoare, actualul pre­ședinte do­rește să ne pri­veze de aproape ori­ce pre­zență publică, chiar și în momente când in­dignarea oamenilor simte ne­voia aces­teia. După fierbințeala Băsescu, ni se ad­mi­nis­trea­ză acum glaciațiunea Iohannis. Oare în ce fel vom supraviețui acestui șoc termic?

 

Mă tem că d-l Iohannis nu are intenții di­dactice și că, pur și simplu, ignoră senin fap­tul că vorba și fapta nu se privesc nea­pă­rat de pe versanți opuși. De altminteri, pre­ședintele nu tace decât la mo­dul propriu; altminteri, el (sau, mai exact, echipa sa) scrie de zor pe Facebook. Anost, deși co­rect în fond, și cu întârzieri uneori. Și când te gândești că președintele se supără pe cei care întârzie cu un minut-două la rarele întâlniri cu presa! A tre­buit să o înghițim și pe asta: ambasadele SUA, a Marii Britanii și a Olandei să-și exprime criticile la adresa vo­tului rușinos din Senat cu privire la ri­di­carea imunității lui Dan Șova cu câteva ore îna­inte ca „prietenii“ d-ului Iohannis să-i afle opi­nia pe Facebook. Impresia – de­zas­tru­oasă – a fost că pre­ședintele îngână pla­ti­tu­dini corecte dictate de alții. Ar fi putut ameliora această impresie – pro­ba­bil falsă – apărând seara la televiziune într-o con­fe­rin­ță de presă sau într-un interviu. N-a făcut-o.

 

De fapt, problema nu e nici de Face­book, nici de text – scris sau exprimat oral: problema ține de emoția care ar trebui să se strecoare în fiecare fra­ză, în fiecare vorbă, în fiecare literă a dis­cursului politic cu efect. Căci vorbele nu devin fapte în po­litică decât dacă sunt încărcate de emoție, ac­țio­nând în masa populară animată de sen­ti­mente con­­tradictorii, de temeri ne­clare, de speranțe ne­măr­­turisite, de in­tuiții ne­exprimate, precum un cris­­tal într-o topitură supr­asa­turată: de­clanșează o cristalizare în masă a opi­niilor. Marii oratori po­li­tici – de la De­mostene și Ci­ce­ro și până la Wins­ton Churchill – nu au convins neapărat prin lo­gi­că sau valoarea argumentelor; nici jus­­tețea cauzei nu a avut un rol esențial întotdeauna. Determinante au fost emo­ția, pasiunea care au ani­mat dis­cursul, producând o trans­mutație cva­si-al­chi­mică a vor­belor în fapte: o nouă di­rec­ție, o no­uă voință, o mare ac­țiune uni­ta­ră a națiunii „cristalizate“.

 

Suntem la o cumpănă istorică: mai toți admit că acțiunile DNA în special și ale justiției în general îm­po­triva unui ma­re nu­măr de re­prezentanți ai clasei po­li­tice au creat o situație fără pre­­ce­dent. De aceea, suntem precum o topitură amorfă, su­pra­saturată de te­meri și in­certitudini. Desigur, oamenii de rând tind să salute demolarea po­li­ticienilor pe care îi simt co­rupți. Dar al­ții îi cear­tă aspru pentru bu­cu­ria lor. O ti­că­loa­să campanie de presă an­ti-DNA a avocaților ocupă ecra­nele. Vechi ina­mici politici și-au dat mâna spre a dis­cre­dita jus­tiția; co­mentatori stimabili sau mai pu­țin stimabili le țin iso­nul. In­for­ma­țiile parțiale, știrile trun­chiate de­li­berat cir­cu­lă tot mai in­sistent. Ne­ru­și­narea și ipocrizia par­ti­delor ating cote ridicate. Confuzia dom­­nește în to­pi­tu­ră. Nu s-ar cu­veni atunci ca pre­șe­din­tele să fie cris­talul care să o elimine?

 

Poate însă că președintele se teme că orice intervenție mai pasională în fa­voarea „revoluției DNA“ va fi in­­ter­pretată drept un amestec în justiție. Nu: nu poate fi amestec în jus­tiție a-i critica aspru pe po­li­ti­cienii care uzea­ză de tertipuri an­ticonstituționale pen­tru a scăpa, nu poate fi amestec în jus­tiție a de­nunța ipocrizia par­tidelor – in­clu­siv a „marelui“ PNL – în a răs­pun­de onest actualei situații, nu poate fi amestec a cere populației să aibă în­credere și speranță.

 

Și totuși, președintele – încă be­ne­ficiarul unei imense po­pu­­larități – se complace în a scrie misive sear­bede și în­târ­ziate pe Facebook. De­sigur, „li­bretul“ e corect, dar lipsa „mu­zi­cii“ fa­ce ca efectul practic să fie aproape egal cu cel al tă­ce­rii. Ni­meni nu crede cu adevărat în pro­testul res­pectiv, fi­indcă ab­sen­tează din el emoția care să ne asi­gu­re că șeful sta­tului e una cu spu­sele sale. Ceea ce ne-am dori este să sim­țim că acestea nu sunt emise în contul unei fișe a pos­tu­lui, ci sunt rostite în temeiul unei da­torii morale im­pres­crip­ti­bile.

Comentarii 36

MIHAI 2 - 04-07-2015

Sa-i dea Dumnezeu viata lunga si energie domnului Basescu. Multumita prestatiilor lui din ultimele saptamani , noi, postacii anti basisti nici nu mai trebuie sa muncim. Omul isi toaca propria guvernare cu un talent si o determinare de care noi nu suntem capabili. Cat de curand sunt sigur ca va trece si la dezvaluiri EXTERNE despre Barroso, Merkel sau Biden. Ce simpatico sunt incremenitii in proiect si purtatorii de ochelari de cal care se straduie sa salveze basismul de atacurile lui Basescu , in timp ce caramizile sandramalei le cad zilnic in cap !

Răspunde

Nea - 04-06-2015

Era destul sa-l angajeze pe Basescu pe post de secretar. Sa-i facă dimineata o cafea (tare) care sa-l trezeasca din starea asta precomatoasa.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 04-06-2015

Pentru ca prejudiciile financiare sunt cel mai greu de dat in vileag iar PROCURORII DNA nu vor sa se discrediteze prin dosare incomplete, pe care judecatorii sa le respinga. Cat il priveste pe Mircea Basescu - cel care nu vad ce a cautat IN DISCUTII macar de tipul acesta - felicit DNA-ul ca nici macar in cazul asta nu a atentionat, preliminar " Aveti grija ca fratele cam calca in strachini " . Nu vad o dovada mai puternica a obiectivitatii. Uitati ce date mizerabile ies mereu la iveala ...

Răspunde

julia - 04-05-2015

Sunt cu totul de acord ca "promisiunea" lui Johannis de a NU fi ca Basescu il arunca in bratele pesedistilor si antenistilor,ale tuturor ce l-au urat pe Basescu.Din pacate,el nu-si da seama ca ii indeparteaza exact pe cei care l-au votat !Eu,daca as fi fost in locul lui Johannis,l-as fi luat pe Basescu consilier personal As(ar) fi avut ce invata !Cum se comporta el,il "pupa pe gura " pe Pnta(vorba lui Basescu ) si ma tem ca nici liberalii nici el nu voe mai castiga noile alegeri...Ar fi mare pacat !

Răspunde

MIHAI 2 - 04-05-2015

Rezumat pentru cititorii care nu au masca de gaze: Dl . Gh Popescu se recomanda a fi postac basist , de parca mai era nevoie de astfel de precizari pleonastice. 2. Dansul considera ca viata noastra virusata de Ceausescu si inca 10 ani de Basescu ar trebui sa mai suporte UN ALT BASESCU. 3. Dansul considera neverosimile relatarile despre transferurile CASH de bani fraudulosi , propunandu-le spagarilor sa foloseasca banci din Elvetia , devenite de vreo 5 ani sucursalele CIA , de la care informatiile ajung laa SRI mai repede deact Udrea la racoare cand i s-o sfarsit norocul. 4. Raspunsul modest al lui Johannis dat unui ziarist in sensul ca NU E CAZUL ca in Romania sotia Presedintelui sa capete un statut legal distinct pe modelul PRIMEI DOAMNE din SUA - ei bine acest raspuns este etichetat de Gh. P. drept o declaratie de proclamare ca Regina a doamnei Carmen Johannis. Dansul asa a inteles ! Ni se atrage in context atentia asupra modestiei - ACESTA e cu adevarat CUVANTUL MO-DES-TI-E !!!- discretului domn Basescu care si-a tinut sotia departe de vanzoleala. Asa e - dl Basescu nu s-a sacrificat decat pe sine si pe urmatorii Printi si Alteturi: Printesa EBA la Parlamentul European, Printesa Ioana - ministru pentru colectarea drepturilor sub forma de onorarii si pentru relatia financiar contabila cu GAZ-PROM-PUT-IT-IN si Altetea sa Mircea acreditat pe langa Casele regale mondiale Cioaba and Bercea cu gramada de dolari. 5. Utilizarea in campaniile electorale de bani din spagi justifica pe deplin trimiterea lui NASTASE la inchisoare. Acelasi tip de bani murdari folositi in campaniile PDL si ale lui Basescu - trebuie sa ii scuteasca de orice pedeapsa pe RIDZI, UDREA, BOC, BLAGA, ANASTASE si - se-ntelege - BASESCU deoarece NU SI-AU INSUSIT EI BANII ACEIA. Aici se simte plutind peste ape Duhul lui Basescu care foloseste adesea locutiunea A PUNE / A NU PUNE MANA PE BANI - pe care romanii tind sa o ia in sens figurat , dar pe care cotzcarul o utilizeaza LA PROPRIU - cand iti vine sa zicem PLICUL, PACHETUL, GEANTA , CUFARUL plin cu euro nu te grabi sa atingi banetul - manipuleaza prin alti papagali , ulterior va fi cuvantul tau de presedinte contra cuvantului lui de tiriplici , si vei putea poza in victima // exact cum face Udrea cu Nastasia , sau cum il cheama pe ala care i-a adus de la poarta geanta 6. Se admite - vag - ca Valcov a furat si el , dar - ATENTIE ! -el a ajuns in arest ca o razbunare a lui Johannis ...?....!....? Razbunare pentru ce ? Postarea domnului GH. P. are totusi un merit - ne confirma ca Johannis nu e omul lui Baseescu , deci inca 5 ani baseii vor avea parte doar de scrasnete seci.

Răspunde

Sorin Muncaciu - 04-04-2015

Domnule Cornea, cat timp credeti ca vor suporta cetatenii romani insultele pe care dumneavoastra si altii , gen Aligica, le profereaza de la tribuna Revistei 22 ?! Pana cand vor inghiti romanii aberatia amestecului in afacerile interne ale statului roman de catre ambasadele occidentale? Carta ONU chiar nu inseamna nimic in constiinta celor de la Revista22 ? Nu am vazut niciun rand in Revista22 despre comportamenul anti-constitutional al Congresului american care invita un sef de stat strain sa adreseze Congresul , in ciuda prerogativelor executivului american , incalcand flagrant the Logan law. Deasemeni cei 47 de senatori americani care trimit o scrisoare unui sef de stat strain, amenintand cu anularea unui tratat international negociat de administratie. Cu alte cuvinte , incalcarile Constitutiei SUA, incalcarile Cartei ONU prin agresiuni neprovocate impotriva unor state suverane, nu va deranjeaza deloc, dumneavoastra aveti probleme cu discursul Presedintelui si cu " topitura amorfa " suprasaturata de temeri si incertitudini ! Despre ce confuzie vorbiti?? Despre confuzia la care, in mod deliberat, dumneavoastra si alti " autori" o induceti prin sustinerea narativei propagandei occidentale conform careia : Romania nu e buna de nimic, decat sa devina , de buna voie, o colonie a Imperiului occidental!!

Răspunde

DANA C. - 04-04-2015

Ce!, pe Traian Basescu nu l-au suspendat prima oara cu peste 75% popularitate prima oara? In primul mandat? In aprilie 2007?__ Doar nu s-o fi "inventat" popularitatea politica odata cu Klaus Iohannis..

Răspunde

Pavel Dragos P. - 04-04-2015

Dupa yes-man-i, Mahalache l-a inconjurat pe Klaus de like-man-i.. Toti par a croii lozinci cu "litera si spiritul constitutiei" ptr. Iohannis si numai in beneficiul lui Iohannis. Toti par a croii Constitutia dupa alura personajului aburcat la Cotroceni, si nu invers; personajul, dupa Constitutie si rigorile ce ii incumba primului om in stat. Impresia care persista eaceea ca in loc ca ocupantul rolului constitutional sa faca un efort sa se ridice la nivelul parametrilor functiei, rolului, se procedeaza invers: rolul sau acei parametri sunt ajustati in jos, la statura si capacitatile ocupantului. In loc sa creasca si sa umple haina constitutionala, haina e scurtata, stramtata si rascroita ca sa acomodeze personajul ce o imbraca. De aici si corul proptelelor mediatice de tot felul care se screm sa ne convinga ca aia nu trebuie s-o faca presedintele, ca cealalta nu e de competenta sa, ca nici asta nu intra in atributiile sale, bla,bla,bla..

Răspunde

Dorin - 04-04-2015

Exact, Irina! Cea mai activa Prima-Doamna a celui mai Mut Presedinte. E si asta ceva..

Răspunde

DANA C. - 04-04-2015

Ce uituc esti, Victor! Dar prima suspendare, atunci cand peste 75 la suta din oameni l-au readus pe Traian Basescu inapoi? si, cu toate astea, cu tot pariul pierdut, parlamentul nu a fost reconfigurat prin dizolvare si alegeri noi, iar cei 322 de USListi inca nebotezati n-au plecat acasa, fiecare pe la trebuirie lui. Au ramas ca sa le cante cocosii a doua zi dimineata (tot pe acolo pe unde-si va face ulterior veacul Dumitru Ghise cu pancarta-i de gat)

Răspunde

Horatiu - 04-04-2015

Totusi retinerea lui Iohannis fata de Traian Basescu a cam inceput sa bata la ochi, d-le Cornea. Asta, ca sa nu zic chiar aroganta. Pana una-alta, Iohannis e beneficiarul INGRAT al dizlocarilor istorice produse de Traian Basescu in justitie, si nu invers. La fel in materie de consolidare externa.

Răspunde

Aka - 04-04-2015

Si ce mai topaia de cur in sus domnul cornea pentru candidatu iohannis! Era in stare sa-ti sparga dintii, daca ai fi zis ca votezi cu altcineva in turul intai si nu cu klaus al dumnealui.

Răspunde

kiril - 04-03-2015

Formarea cristalelor cere mult timp si nu in ultimul rand, un ambient pregatit cu minutiozitate. Vietile noastre si ale copiilor nostri nu fac fata unei ere geologice. Ar fi mai nimerit conceptul de cancer, radioterapie (care, dupa cum se stie, mai omoara si celule sanatoase) si chirurgie (care nu poate extirpa toate organele bolnave ca moare democratia). Ne dorim ca Johannis sa iradieze ganduri bune si DNA-ul sa prinda toti hotii. Dar nici Johannis nu este profet si nici DNA-ul microchirurg. Fac si ei ce pot.

Răspunde

valexandru - 04-03-2015

Cu toate cele in jurul nostru si asa conducatori, Romania pare rupta de realitate.

Răspunde

valexandru - 04-03-2015

Iohannis tace pentru ca nu are ce spune fata de ceea ce s-a spus deja. Basescu a trasat liniile. Iohannis trebuie sa mearga mai departe fara sa arate ca-l contrazice pe Basescu. Dvs nu v-at fi greu? Problema este una de meschinarie politica si emotionala.

Răspunde

Sfarma Piatra - 04-03-2015

LIVIU Daca DNA este ,,singura institutie obiectiva' dupa cum spui, de ce a trecut cu vederea din 2011 pina in 2014 golaniile lui Mircea Basescu cu tiganii sau retrocedarile de la ANRP ??? Si daca e asa de obiectiva institutia asta, de ce se limiteaza NUMAI la aresturi preventive ??? De ce nu trimite dosarele in instanta de judecata ???

Răspunde

Vicentio B. - 04-03-2015

> La adevar am tinut. Dar pe unde-o fi umbland ? Peste tot numai ipocrizie sau cel putin sarlatanie, pana si la cei mai viruosi, ba chiar si la cei mai mari. < Stendhal in Rosu si negru. In contextul articolului privind ipocrizia partidelor - preiau defintia lui Moliere: > Ipocrizia este un viciu privilegiat, care astupa, cu mana ei, gura tuturor si se bucura in pace de impunitate suverana. < . P.S. Cred ca Dl. Presedinte ar trebui sa apeleze la Facebook eventul cand vrea sa vorbeasca despe, spre exemplu TENIS / Simona Halep. Altfel , tot din simpatie, risca sa fie numit K.W. Johanns von Facebook !

Răspunde

Gheorghe Popescu - 04-02-2015

Nimic din toate astea nu s-ar fi intimplat daca Romania ar fi avut parte cu 25 de ani in urma de o curatire initiala a societatii. Daca comunistii si securistii ar fi avut interdictie la politica, la economie si in general la viata societatii, probabil situatia ar fi fost diferita. Sint cititori care constata vendete politice, si e posibil, printre arestarile justificate de fapte gen Vilcov sa existe si vendetele personale ale lui Johannis. (Probabil ca nu i-a picat bine refuzul lui Basescu in urma cu doi ani). Toate astea puteau fi evitate daca DNA nu facea exces de zel, arestind politicieni si tinindu-I in puscarii doar pe baza acuzatiilor nu si a faptelor probate. In urma cu citiva ani Voiculescu facea gauri in buget si evaziuni de zeci de milioane si nu se lua nimeni de el pina la calendele Curtii Supreme (care nu dadea in brinci sa tina pasul cu DNAul justitiar) iar acum o Ridzi e incarcerata pentru citeva sute de mii, pe care toata lumea e sigura ca nu le-a bagat in buzunar ci le-a dat partidului. Ori o Udrea, arestata pentru acuzatii anulate din start de judecator si ramasa in puscarie pentru alte acuzatii de genti pline cu bani. Cit de mare era geanta, ca 900 de mii e o cantitate de hirtie destul de mare! Si cum se compara cele 900 de mii cu milioanele lui Voiculescu? DNAul lui Covesi n-a auzit de banci in Elvetia? De ce trebuia Udrea sa ceara aducerea banilor in tara in genti, cind totul se poate face mult mai tainic, prin banci straine! Asta nu e praf in ochi, domnule Cornea?Asa justitie mai zic si eu! Mai constat si tona de venin si proasta crestere din comentariile sustinatorilor Johannisti. Or fi scrise de Mihalache, acelasi consilier cale l-a sfatuit pe Johannis sa-l faca postac pe Basescu? Tone venin si proasta crestere, in comparatie cu postacii lui Basescu, etichetati de presa si DNA (sic), care cauta sa vina cu argumente, nu cu insulte. Stiti ceva domnule Cornea, si eu sint un postac basist. Daca asta e pretul perfectiunii pentru doamna Covesi, sa gaseasca acari Pauni pentru justificarea arestarilor comandate, atunci sint si eu postac platit. Deocamdata nu mi-a dat nimeni bani, dar sint dispus sa astept plata peste ceva timp, cind roata istoriei romanesti se va intoarce din nou, cind va apare un alt Basescu si va da de pamint cu indivizi gen Tapalaga, Ene-dochiroiu, Pora, sau Covesi. Si romanii isi vor exprima din nou indignarea. In fata televizorului, ca si acum. Daca e ceva sigur in romania, e ca istoria e ciclica. Sa-mi comunicati si mie cind trebuie sa ma prezint la DNA pentru ca sint postac. Ori or sa ma salte de pe strada? PS: Sa-mi explice si mie cineva ce e aia Functia Primei Doamne si cum argumenteaza asta impotriva acuzatiilor cum ca Johannis se vrea monarh. Nu ca n-ar fi ceva normal in Romania casei regale interbelice, sau a dinastiei Ceausescu. Ca tot era acuzat Basescu de dictatura. ala n-a indraznit sa dea nevestei functie in stat. Romanii dorm cum isi astern.

Răspunde

silenzio-stampa - 04-02-2015

ai dreptate, mai bine o votai pe klaus eba si rezolvai si problema primei doamne fara sa il jignesti pe traian mondial si ce facut acesta pentru romanica. si daca nu era udrea cocos, traian nu cred ca mai putea realiza ceea ce a realizat.

Răspunde

Irina - 04-02-2015

Lasati-l in pace pe tacutul facebook-cist de la Cotroceni!La conferinta de presa,raspunzand la intrebari a reusit "performanta" de a-l jigni inacceptabil pe Basescu si tot ce a facut acesta pentru tzara.Grija lui Iohannis este ca mai devreme sau mai tarziu sa se infiinteze postul de Prima Doamna" sperand ca ei doi sa ne conduca inca un mandat!Regret ca l-am votat!!

Răspunde

Liviu din Timisoara - 04-02-2015

Nu, JUSTITIA nu se reduce la DNA, dar incepe ( din pacate ) cu DNA-ul, cam singura institutie obiectiva in lupta NATIUNII cu jigodiile imbuibate! Una e sa fii om de afaceri, SA RISTI in afacere, alta este SA PROFITI in urma unei acreditari date de electorat !

Răspunde

victor - 04-02-2015

Ce simpatica esti, Dana. Suspendare cu 75% sustinere populara?

Răspunde

Sfarma Piatra - 04-02-2015

Domnule Cornea pentru dumneavoastra JUSTITIA se reduce la DNA ?

Răspunde

victor - 04-01-2015

Or fi ei unii, se stiu prea bine cei cu musca pe caciula dar domnul Cornea cu siguranta nu se afla printre aceia. Si, sa nu se creada cumva altceva, nu sunt postac pe bani, ha, ha, ha.

Răspunde

DANA C. - 03-31-2015

Nu zau, Mihai! Este ca nu s-a intampalt nimic bun in mandatele lui Basescu? Nicio revolutie a procurorilor, nicio dizlocare, nimic... Toate au ramas la fel ca pe vremea lui Vacaroiu, A.Nastase, Iliescu, Ciorbea, Petre Roman.. Hai te rog, canta la alta masa! __ Urla USL-ul in tine din toti porii. Nu mai ramane decat sa zici ca "sub" Iohannis s-a pus coada la pruna..

Răspunde

George - 03-31-2015

Nu vad in domnul Presedinte un orator care sa electrizeze mari multimi si asta dintr-un motiv simplu . Nu este un astfel de om si nici nu si-a propus vreodata sa fie . Dealtfel,oratorii nu se adreseaza in general, nici nu au cum unor multimi la care faceti referire . Se adreseaza unei elite ,spunindu-le astfel celor care au simt civic si altruism. Onoare . Cum ar putea domnul Presedinte ,care este o persoana absolut distinsa ,sa practice vorbaria,limbajul dubios,incoerenta logica,expresiile de cartier,glumele proaste,smecheriile,care sa il faca popular inclusiv in piete,in puscarii,in mediul interlop(de afaceri ,cum vedem mai nou). Ce legatura este intre felul de a fi al unui Iohannis, Isarescu, Pirvulescu,Aurescu,Plesu,Liiceanu,etc. si smecherasii Dragnea,Vilcov,Basescu,Adam,Ponta, plus media afiliata ? Dupa tone de mizerie , parfumuri ieftine si ani de trai pe asfalt, ce il determina pe roman sa fumeze pe virful muntelui? Stiu. Faptul ca natura este searbada. Este simpla, adinca,este linistita, ca ratiunea si asa sint,cred eu si adevaratii lideri . Dar este searbada. Nu este pe placul marilor multimi . Nu vreau sa fiu rau cu nimeni ,dar nu toti oamenii pot conduce,nu toti pot fi modele. Un mare om poate rosti lucruri care pot parea plate ,intirziate si uneori simplul este inaccesibil datorita simplitatii sale. Institutia Presedintelui Romaniei trebuie sa isi recapete alura si se afla pe drumul cel bun.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 03-31-2015

Numim razbunare faptul ca i-au gasit acelui Valcov 5 vile prin vestul Europei si, dupa ce si-a terminat investitiile in case s-a apucat de aur si tablouri ? De unde ma-sa ? Din salariul de primar la Slatina ? Adevarul este ca suntem , pur si simplu, prostiti cu discursuri ! Noi ne chinuim undeva la suta de lei ...iar ei invart milioanele de euro ? Asa ne-a fost vorba ? De-aia stau in poze, prin piete, mortii din Timisoara ? Pentru jocul lor masluit ? Nu merita scuipati intre ochi ? ASTA numesti dumneata, razbunare ? Ca le aflam mizeriile ?

Răspunde

Felix - 03-31-2015

Daca ar fi sa fiu rau, as zice ca Johannis tace pentru ca pur si simplu nu are nimic de spus:)) Ma intreb insa, daca nu cumva reducerea emotiilor in spatiul politicii nu e un lucru bun. Fie si numai pentru ca nici o emotie buna nu poate castiga in fata Antenelor et co (in sens generic, nu ma refer doar la Voiculescu). Ura, jignirea, zvonul, sfada vor castiga orice discutie emotionala. In fata mutului Johannis insa Antenele et co au pierdut. Daca ma uit cu atentie, nici Morar nici Kovesi nu sunt prea emotionali.

Răspunde

profesoru - 03-31-2015

In schimb e foarte convins si vioi cand subliniaza ca Justitia nu e o supraputere si cand avertizeaza in privinta scurgerilor de informatii din dosare in presa, a exagerarilor, a "telejustitiei" si a "zornaitului de catuse" - declaratii din ianuarie- februarie, foarte apreciate de Antena 3.

Răspunde

victor - 03-31-2015

Dar dumneavoastra, domnule Cornea, ce credeti? Face bine, ce face DNA - ul? Sau chiar asistam acum la niste razbunari politice impotriva PDL si PSD?

Răspunde

Liviu din Timisoara - 03-31-2015

Aseara am auzit un comentariu despre o firma austriaca, un patron , un prieten al Presedintelui si un ambasador care si-au dat mana sa ne rada padurile ... Si au reusit ...asa, in ritm de vals vienez ...

Răspunde

Ileana - 03-31-2015

Domnule Andrei Cornea, aveti perfecta dreptate. Fisa postului si... atat! Decamdata. Poate se va schimba...cu timpul, desi un soi de dezinteres total razbate din atitudinea dlui. presedinte. Sunt oameni care nu se angajeaza afectiv in ceea ce fac, sunt mai mult niste roboti bine reglati care, poti conta pe asta, nu se strica usor. Ca sa fim sinceri, asta se cam vedea din campania electorala - daca erai dispus sa fii obiectiv. Noi n-am vrut sa fim obiectivi pentru ca de parte cealalta se adunase prea multa minciuna. Oricum, se vede bine acum faptul ca ,din nou, am trecut pe langa solutia corecta, morala si utila care, dupa parerea mea, era Monica Macovei. Am speranta ca Dumnezeu ne va scoate si din impasul in care ne aflam acum dar fara ca noi sa meritam cu ceva, ca de obicei. O alta dezamagire pe langa multele de pana acum. Insusi faptul ca dl. K I a intrat in politica de la Bucuresti pe mana dlui. Crin Antonescu si a USL-ului spunea mult despre ce-l mana pe el in lupta. In acest moment, doar dna. M M si partidul ce se incheaga in jurul sau ne mai pot da o speranta. Din pacate, nici ei nu sunt prea vizibili.

Răspunde

MIHAI 2 - 03-31-2015

Daca dl Basescu ar fi fost MUT si NECOMBATIV nu am mai fi avut nici REVOLUTIA POSETELOR CU BANI , nici REVOLUTIA FRATEASCA A MORMANULUI DE DOLARI PUSI IN BRATE LUI MIRCEA DE FINI MONDIALI, nici REVOLUTIA PICTURILOR PROMOVATA DE PRIMARUL PDL VALCOV , nici REVOLUTIA AGRICOLA DE LA NANA, nici REVOLUTIA LUI BICA, nici REVOLUTIA DESPAGUBIRILOR IMOBILIARE ANRP A LUI HORIA GEORGESCU , nici miile de canadiene, telefoane mobile si alte daraveri electoral - portocalii achizitionate de REVOLUTIONARII COCOS SI PUNALTI, nici suvoaiele de bani revolutionari catre ACOPERITII SORINA , ROBERT, RARES . Sa continui ?

Răspunde

Dana C. - 03-31-2015

De ce doarme Klaus Iohannis? De ce sa nu doarma? Cand ii canta plagiatorul atat de frumos la ureche, de ce n-ar dormi? Lasati-l sa viseze frumos! Daca s-ar destepta, si s-ar purta ca un adevarat presedinte, deranjand regruparea reactiunii, s-ar putea trezi imediat suspendat. Doar pe baza unui pamflet politic - citit in parlament de un alt Tony Grebla. Stim cu totii, si stie si dansul, ca precedentul a fost creat. E mai comod asa, cu iluzia popularitatii din 16 noiembrie si cu like-urile de pe Facebook in lada de zestre.. Nu ma pot abtine sa nu remarc ca daca Traian Basescu s-ar fi limitat din 2005 incoace doar la indemnuri sterile pe internet, de obicei pe cat de placide pe atat de tardive, pentru "corectarea" clasei politice si incurajarea justitiei, cu siguranta ca n-am mai fi avut astazi revolutia din justitie. La cat constatam acum ca a fost de cvasi-indestructibil sistemul ticalosit - "beton armat" nu alta! - e mai degraba o neverosimil ceea ce s-a intamplat. Probabilistic, "revolutia procurorilor" ar fi putut mult mai degraba sa nu existe, decat sa fie infaptuita in orizontul nostru de timp. Numai ca Traian Basescu a fost un politician pe cat de combativ pe atat de creativ. Si mai ales, n-a fost Mut in tot acest timp. Incep sa am tot mai serioase indoieli cu Klaus Iohannis.

Răspunde

George Balaur - 03-31-2015

Foarte probabil ca rezultatul interactiunii dintre domnul Iohannis si poporul roman să fie identic cu rezultatul coliziunii dintre un cub de gheata si o oala cu apa fierbinte.

Răspunde

Adrian rusu - 03-31-2015

,,Spiritul faustic,, ?! Ei, acuma. O inima iubeste iubeste ciorba, alta, ,,jumerile,,. (Zicem ca e o figura obligatorie la 22, ca e revista intelectuala). E placid. Dar e treaba sa sa GARANTEZE mersul justitiei. Daca n-o spune, toate dubiile sunt permise.

Răspunde

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22