De același autor
Asemenea deficienţe nu puteau rămâne fără urmări. Nu este vorba despre anchete de corupţie şi pedepsirea celor găsiţi vinovaţi, nici despre renunţarea la firmele care au oferit instituţiilor servicii informatice necorespunzătoare, ci despre problemele cu care se confruntă cetăţenii atunci când dau piept cu hidra digitalizată de la stat. Săptămâna trecută, noul sistem informatic al Casei de Asigurări de Sănătate a clacat la mai puţin de o lună de la inaugurare şi a creat haos pentru oamenii care doreau să-şi achite contribuţiile. Testare insuficientă înaintea implementării, software de proastă calitate, atacuri informatice – e greu de spus care a fost cauza, dar, la zecile de milioane de euro care au fost investiţi într-un program pe care specialiştii în IT îl consideră banal, sistemul ar fi trebuit să meargă şnur.
Anunţat cu surle şi trâmbiţe ca o modalitate modernă de plată online a impozitelor şi taxelor, www.ghiseul.ro este, deocamdată, doar o pagină de Internet fără utilitate. Ministerul Comunicaţiilor anunţa la sfârşitul anului trecut că site-ul va fi „100% operaţional în luna ianuarie 2011“. Am trecut de jumătatea lunii, iar pe pagina respectivă ni se spune că sistemul „este în faza de înrolare instituţii“.
Degeaba are premierul Emil Boc iPad, dacă funcţionarii tastează la calculator cu un singur deget şi apoi scriu tot într-un catastif slinos ca în urmă cu 50 de ani. În zadar au toţi parlamentarii laptopuri deschise pe bănci, dacă Fiscul îi ţine pe contribuabili la cozi interminabile pentru plăţi de câţiva lei, care ar putea fi făcute foarte uşor pe Internet, de acasă sau de la birou. Statul întârzie să se reformeze până şi în mediul virtual.
Taguri: servicii publice, Realitatea-Catavencu, Casa de Asigurari de Sanatate, CASS, Ministerul Comunicatiilor.