Calitatea și integritatea sistemului educațional

Mircea Tecuceanu | 29.03.2016

Pe aceeași temă

Oare câte zeci de legi ale „educației“ au fost promulgate după 1989? Mai trebuie făcute noi experiențe păguboase pentru elevi, cadre didactice și contribuabili? Nu poate fi adapat un sistem educațional din țările cu rezultate practice pozitive în domeniu din UE, dar și din SUA?

În centrul atenției ar trebui să stea interesele elevilor, și nu ale profesorilor („meditații“). În școli să se facă educație, nu doar învățământ (de ce s-au desființat orele de dirigenție?). Învățământul superior trebuie să formeze educatori, nu doar profesori.

Partidele, guvernul, specialiștii ar trebui să stabilească oportunitățile și prioritățile de dezvoltare economică ale țării pe termen mediu și lung. În caz contrar, școala va produce în continuare „șomeri cu diplomă“, în loc de specialiști și lucrători înalt calificați, de care are nevoie economia și societatea. Mă și întreb pe ce criterii se stabilesc acum profilurile școlilor și programele școlare, dacă nu se știe ce sectoare și domenii au șanse reale de dezvoltare în viitor, într-o piață globalizată și tot mai concurențială?

Să nu se facă niciun rabat de la calitatea și integritatea sistemului educațional. România nu va progresa cu „statistici politizate“, ci cu oameni de calitate, educați și buni profesioniști.

Cu respect,

 

Mircea Tecuceanu

26 ianuarie 2016

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22