Pe aceeași temă
Conform Hotărârii Consiliului General, aproximativ 593.000 de proprietari de mașini din Capitala si din Ilfov ar urma sa plateasca taxa pentru a putea circula pe soselele din oras.
Proiectul a fost initiat de Gabriela Firea. 31 dintre cei 53 de consilieri generali cu mandat valid au votat pentru introducerea vinietei. 13 s-au abtinut, iar 7 au votat impotriva.
Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:
pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
Restricția pentru Euro 4 se aprobă din 2021;
pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
Pentru mașinile sub Euro 3, vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.
Inaintea votului, a avut loc o dezbatare de cateva zeci de minute, in care consilierii Puterii si cei ai Opozitiei s-au bruiat reciporc. Atat initiatorul proiectului de vinieta pentru Bucuresti - adica PSD prin intermediul primarului general Gabriela Firea - cat si ALDE si USR au depus amendamente la proiect.
Printre amendamentele depuse de Gabriela Firea se numara si scutirea, pana la 1 ianuarie 2021, de obligatia de a plati vinieta pentru Bucuresti a celor care detin masini cu norma de poluare Euro 4.
In schimb, obligatiile prevazute initital in proiect - adica obligatia de a cumpara vinieta si restrictiile de a intra in zona de centru de luni pana vineri - s-au mentiut pentru toti ceilalti 593.000 de proprietari de masini cu norma de poluare inferioara celei Euro 4 din Bucuresti si Ilfov.
Printre amendamentele adoptate ale ALDE s-a numarat si unul care prevede interzicerea totala a circulatiei pe strazile din Capitala a masinilor cu norma de poluare Euro 3 sau inferioara, pana la inceputul anului 2024.