Academia Română critică reforma învățământului gimnazial: "Superficială și ineficientă"

Tudor Despina | 08.02.2016

Academia Română critică variantele Planului-cadru pentru învățământul gimnazial și îi cere ministrului Educației să reanalizeze documentele.

Pe aceeași temă

 

Academia Română se arată îngrijorată de faptul că cele trei variante ale Planului-cadru pentru învățământului gimnazial prevăd o reducere a numărului orelor anumitor discipline, până la dispariția din programă. Academia are în vedere dispariția singurei ore de limba latină în gimnaziu, tăierea unei ore de limba română și diminuarea numarului de ore de istorie.

 

Semnalăm că toate cele trei domenii de studiu vitregite de actuala propunere sunt materii cu un puternic caracter identitar, contribuind împreună la dezvoltarea conştiinţei naţionale, europene şi umaniste a tinerei generaţii. Studiul limbii latine, limbii şi literaturii române şi istoriei (naţionale şi universale) oferă copiilor repere existenţiale, orientându-i ca cetăţeni ce aparţin unui popor european, vorbitori ai unei limbi de origine latină, înrudită cu alte câteva limbi europene descendente din acelaşi trunchi comun, purtători ai unor valori culturale şi etnice care s-au aflat întotdeauna în deplin respect şi armonie cu valorile altor popoare”, transmite Academia Română într-un punct de vedere transmis ministrului Educației.

 

Instituția îi cere lui Adrian Curaj să reanalizeze cele trei variante ale Planului-cadru pentru învățământul gimnazial: “alocarea unui număr optim de ore pentru disciplinele limba latină, la clasa a VIII-a, limba şi literatura română şi istorie pentru întreg ciclul V-VIII, precum şi pentru celelalte discipline de studiu, elaborarea atentă a unor programe echilibrate, care să ţină cont de principiile interdisciplinarităţii şi complementarităţii, astfel încât învăţământul gimnazial să-şi îndeplinească în mod real misiunea: aceea de a forma cultura generală a elevilor şi a pune bazele dezvoltării armonioase a tinerei generaţii”, precizează Academia.

 

Într-o reacție, ministrul Educației consideră că dezbaterea centrată numai pe aspecte cantitative este contraproductivă: „Avem nevoie de stabilitate în domenii-cheie, cum este, de exemplu, istoria naţională, dar şi de inovare şi tehnologii noi în Educaţie. (...) Procesul de elaborare a planului-cadru pentru învăţământul gimnazial este în derulare, termenul asumat pentru adoptarea acestuia prin ordin de ministru fiind sfârşitul lunii februarie. Până în acest moment nu a fost luată o decizie anume, iar dezbaterea pentru găsirea celor mai bune soluţii continuă”, a precizat Adrian Curaj, citat de Digi 24.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22