Pe aceeași temă
"Vreau sa fac public faptul ca, inca din 16 octombrie 2015, ANI a declansat procedura de evaluare a averii mele.
Nu am facut public acest lucru mai devreme pentru ca am considerat ca acesta situatie ar putea fi interpretata eronat in contextul in care CNI, insitutia pe care o prezidez, declasase procedura de selectie a Presedintelui Agentiei.
Intrucat acum Presedintele ANI, presedinte interimar la acea data, este protejat de mandatul de patru ani cu care a fost investit de Senat, consider ca publicarea acestui detaliu acum nu mai poate interfera in niciun fel cu procesul de selectie, deja finalizat.
Mi se pare normal ca ANI sa isi exercite competentele cu care a fost investita in vederea atingerii scopului sau, iar faptul ca a declansat acesta procedura mi se pare oportun deoarece nu am nimic de ascuns.
In spiritul transparentei, doresc sa prezint informatiile contextuale care au stat la baza declasarii procedurii de evaluare cu pricina.
(1) In data de 14 octombrie 2015 in sedinata CNI am primit la mapa o solicitare anonima, adresata CNI, trimisa de pe adresa de e-mail [email protected] (un server din Russia, daca am inteles bine) in care CNI-ul (si nu ANI !) este sesizat cu privire la faptul ca nu mi-as fi completat corect declaratia de avere.
(2) In aceeasi data am redirectionat sesizarea anonima spre rezolvare institutiei competente, in cazul de fata chiar Agentia Nationala de Integritate, lasand astfel la latitudinea Agentiei oportunitatea declansarii procedurii respective. (Ca de obicei, ma astepta la mapa si o adresa de redirectionare catre ANI).
(3) Printr-o procedura interna, Agentia a decis declansarea evaluarii, considerand ca se impune acest lucru.
(4) In comunicarea trimisa catre mine, ANI a precizat ca a declansat procedura "ca urmare sesizarii transmisa de o persoana juridica", fara a mentiona care anume, fiind evident vorba chiar de CNI. Ulterior si CNI-ul a fost informat de catre ANI ca a declansat procedura.
E ciudat ca cel care a intocmit acea anonima cu multa meticulozitate, dovedind ca stie ce face, nu s-a adresat direct ANI ci s-a adresat CNI, organism care nu are atributii de verificare a averii propriilor membri. Daca ar fi adresat-o ANI atunci ar fi trebuit ca institutia sa se autosesizeze, singura (scuzati pleonasmul). Asa nu a mai fost cazul.
Conform legii si conform informarii pe care mi-au trimis-o, ANI evalueaza averea in raport cu veniturile realizate in perioada exercitarii functiilor si demnitatilor publice. Singura mea functie/demnitate publica din ultimii 13 ani este cea de membru si Presedinte al CNI. Ultima data cand am lucrat la stat a fost prin 2002.
Precizez ca respect intru totul independenta operationala a inspectorilor de integritate si ca aceste randuri sunt scrise exclusiv in slujba transparentei, principiu pe care l-am solicitat altora si l-am aparat de-a lungul carierei mele.
De asemenea, precizez ca nu cunosc si n-am interactionat vreodata cu vreun inspector de integriate al Agentiei, interactiunea mea cu personalul ANI, limitandu-se exclusiv la Presedinte, Secretariatul CNI si Departamentul Juridic", a scris Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.
Consiliul Național de Integritate
Consiliul Naţional de Integritate este un organism reprezentativ, aflat sub control parlamentar exercitat de Senat României, cu activitate nepermanentă.
Consiliul National de Integritate are următoarele atribuţii:
- propune Senatului numirea şi revocarea din funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei;
- constată suspendarea din funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei;
- aprobă prin hotărâre regulamentele de organizare şi funcţionare ale Consiliului, ale comisiilor Consiliului, precum şi norme interne de conduită;
- aprobă regulamentul de desfăşurare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei, precum şi tematica de concurs şi componenţa comisiilor pentru organizarea concursului sau examenului, elaborarea subiectelor, corectarea lucrărilor şi soluţionarea contestaţiilor, adoptând hotărâri în acest sens;
- analizează informările şi rapoartele pe care le prezintă preşedintele Agenţiei referitoare la activitatea acesteia, trimestrial sau ori de câte ori sunt cerute de Consiliu, prin preşedintele acestuia;
- formulează recomandări referitoare la strategia şi activitatea Agenţiei de evaluare a averilor, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor;
- analizează raportul anual de audit extern independent prevăzut la art. 33 „(1) Raportul de audit se întocmeşte în primele 3 luni ale anului şi cuprinde, în mod obligatoriu, recomandări privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, organizarea eficientă, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilităţilor de către conducerea Agenţiei, precum şi recomandări privind necesitatea de reducere sau, după caz, de suplimentare a posturilor Agenţiei.(2) În termen de maximum 5 zile de la primirea raportului de audit preşedintele Agenţiei procedează la comunicarea acestuia Consiliului Naţional de Integritate.”
- înaintează Senatului, anual şi ori de câte ori consideră necesar, un raport despre activitatea Agenţiei.