Bucurestiul a transmit o lista cu proiecte catre Comisia Europeana. Autostrazi, o noua linie de metrou, infrastructura feroviara-proiecte in valoare de 62,5 MILIARDE EURO

T.d. | 09.12.2014

Pe aceeași temă

Bucurestiul a transmit Comisiei Europene (CE) o lista cu peste 200 de proiecte vizate de finantare comunitara. In valoare totala de 62,5 miliarde de euro, proiectele Romaniei urmeaza a fi finantate prin noul mecanism de finantare initiat de Jean Claude Juncker, presedintele CE, pentru perioada 2015-2017, potrivit Hotnews.

Cel mai mare proiect propus depaseste 7 miliarde de euro si vizeaza constructia de austoastrazi, intre propuneri regasindu-se si o a 7-a magistrala de metrou - Voluntari-Bragadiru.

Comisia Europeana a primit circa 2.000 de propuneri de proiecte de la cele 28 de state membre UE, din care peste 200 sunt trimise de Guvernul Romaniei. Toate cele 2.000 de proiecte propuse de statele membre totalizeaza un necesar de investitii de circa 500 de miliarde de euro, din care 62,5 miliarde de euro sunt in dreptul proiectelor trimise de Romania.

CITESTE SI: Planul-MAMUT al lui Juncker privind economia UE: Investitii de 315 MILIARDE EURO, 1,3 milioane de noi locuri de munca

De asemenea, din cele 62,5 miliarde de euro cat insumeaza proiectele propuse de Executivul roman, circa 44 de miliarde de euro ar reprezenta investitiile in perioada 2015-2017, programata a fi acoperita de noul mecanism de investitii al Comisiei Europene si Bancii Europene de Investitii.


Care sunt cele mai importante proiecte propuse de Bucuresti:

  • Autostrada Iasi-Bors  - valoare totala 7,5 miliarde de euro, finantare propusa pentru a fi incadrata in totalitate in mecanismul CE-BEI. Din autostrada au fost executati doar 52 km, iar 37 km sunt in lucru. De asemenea, sunt pregatite studii de fezabilitate pentru 495 km, conform datelor Guvernului. Autostrada ar urma sa lege centre economico-sociale importante ale Romaniei : Oradea, Zalau, Cluj-Napoca, Targu Mures, Iasi. Guvernul propune sa contracteze experti in implementarea proiectului, prin licitatie publica, pentru a surmonta problema capacitatii administrative precare a beneficiarului (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale). De asemenea, vrea sa imparta proiectul in tronsoane de 50-100 km.
  • Autostrada Constanta- Nadlac - valoare totala de 6,2 miliarde de euro. Sunt deja realizati 286 km, iar 74 km sunt in lucru. Studii de fezabilitate s-au facut pentru 310 km, iar pentru 539 km se pregatesc studii de fezabilitate. Guvernul propune si aici aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.
  • Reabilitarea si modernizarea caii ferate Moldova-Transilvania - 4,3 miliarde de euro. Ruta feroviara cuprinde centrele economico-sociale Iasi, Suceava, Cluj-Napoca, Oradea. In prezent, este in pregatire un studiu de fezabilitate pentru 655 km de cale ferata. Si aici Guvernul vrea partajarea proiectului in tronsoane de 50-100 km si contractarea unor experti pentru implementare, care sa suplineasca slaba capacitate administrativa a CFR.
  • Calea ferata Viscani (judetul Suceava) - Giurgiu - valoarea totala, 2,8 miliarde de euro. Guvernul are in vedere aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.
  • Linia de metrou 7 Bragadiru-Voluntari  - valoare toatala 3,1 miliarde de euro. Linia de metrou ar urma sa aiba o lungime de 25 km si sa cuprinde 30 de statii, ajungand inclusiv in cartierele bucurestene Ferentari, Rahova si Colentina. Beneficiarul proiectului: Metrorex / Ministerul Transporturilor. Reamintim ca in prezent, Metrorex a ajuns la a cincea magistrala de metrou, Drumul Taberei, aflata in stadiul de santier.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22