Pe aceeași temă
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a răspuns pe un ton nervos-agresiv întrebărilor pe tema suspiciunilor de plagiat la îndrumător de lucrări practice semnate de el, care i-au fost adresate marţi, 27 septembrie, la Arad.
Cîmpeanu a lansat din nou teorii ale consipirației legate de o presupusă tentativă de a bloca legile Educației prin acuzațiile care-i sunt aduse.
„Pe cei care îşi doresc cu orice preţ să blocheze legile Educaţiei îi anunţ că nu vor reuşi să facă acest lucru chiar dacă amestecă un subiect de interes pentru milioane de copii şi tineri cu eventuale acuze la nivel personal.
Lucrurile sunt total diferite, iar la nivel personal sunt oameni care nu sunt capabili să diferenţieze un îndrumător de lucrări practice sau un caiet de seminar cu o lucrare ştiinţifică. Un îndrumător de lucrări practice, a fost realizat foarte profesionist, respectând toate regulile, în interesul studenţilor. Un îndrumător de lucrări practice cuprinde monograme, cuprinde legi, cuprinde formule şi scheme de calcul, cuprinde diagrame şi tabele care nu pot fi schimbate şi care nu trebuie să fie schimbate. Cei care lansează aceste acuze sunt un fel de habarnişti în domeniul educaţiei", a spus Sorin Cîmpeanu.
El şi-a motivat trecerea numelui său pe îndrumător spunând că „să treci nume precum Arhimede nu era cazul, la autori".
„Este un un mod de lucru specific, respectat întocmai pentru îndrumătoare de lucrări practice, pentru îndrumătoare de proiect şi pentru caiete de seminare, lucrări fără ISBN”, a adăugat ministrul.
Cîmpeanu a mai declarat că aceia care vor să blocheze legile Educaţiei „pun în antiteză lucrări ce ţin de cariera unei anumite persoane”.
„Sunt curios, după ce au fost preocupaţi de o teză de doctorat susţinută în anul 2000, acum sunt preocupaţi de caiete de seminar, sunt convins că vor ajunge la lucrările de control din clasa a şaptea şi sunt convins că vor găsi că la un moment dat am copiat ceva rezolvări dintr-o culegere de probleme sau dintr-un manual de matematică, după care sunt convins că vor găsi şi ceva ciorne de prin şcoala gimnazială”, a adăugat Cîmpeanu, potrivit Agerpres.
El a mai afirmat că există o rezistenţă la schimbare în sistemul de educaţie şi că „toate lucrurile care se pun, se pun în cheie politică, strict politică, strict politicianistă, nicidecum în interesul elevilor şi studenţilor„, iar „cei care fac asta sunt dintr-o anumită perspectivă analfabeţi puri, dintr-o altă perspectivă analfabeţi funcţionali”.
****
Jurnalista Emilia Şercan l-a acuzat, luni, pe ministrul Educaţiei că ar fi plagiat un curs universitar şi şi-ar fi „însuşit fraudulos şi paternitatea" mai multor capitole semnate anterior de alţi autori.
„Zice ministrul-dublu-academician-rectorul-rectorilor-etc Sorin Cîmpeanu că „lucrările prezentate în articol nu sunt lucrări cu ISBN, nu sunt lucrări științifice”, lăsând să se înțeleagă că dacă acele cursuri nu au ISBN, nu există plagiat.
Legea drepturilor de autor (nr. 8/1996, adoptată cu zece ani înainte de plagiatul și însușirea frauduloasă a autoratului pentru 13 articole de către Cîmpeanu) protejează orice tip de creație, indiferent de forma de comunicare a acesteia.
Legea privind buna conduită în cercetarea ştiinţifică (nr. 206/2004, adoptată cu doi ani înainte de plagiatul și însușirea frauduloasă a autoratului pentru 13 articole de către Cîmpeanu) definește plagiatul ca fiind preluarea fără citare chiar și a unei idei, darămite a 13 capitole!
În niciuna dintre aceste două legi nu se face referire la ISBN, dar, na, poate introduce 'mnealui niște amendamente la cele două legi care să decreteze că dacă o lucrare nu are ISBN, nu poate fi considerată plagiată de ministrul-dublu-academician-rectorul-rectorilor-etc Sorin Cîmpeanu.