Comisia de tăiat hârtii: Platforma maisimplu.gov.ro a adunat deja peste 1.500 de propuneri

Iulian Popescu | 28.02.2016

La numai câteva zile de la inaugurarea platformei maisimplu.gov.ro, creată pentru a colecta de la cetățeni propuneri care să ajute la debirocratizare, pe site s-au adunat deja aproape 2.000 de mesaje.

Pe aceeași temă

 

Platforma a fost lansată miercuri, când premierul Dacian Cioloş a prezentat-o la începutul ședinței de Guvern, ea venind în ajurorul așa-numitei Comisii de tăiat hârtii care va analiza sugestiile cetățenilor și pe cele potrivite le va pune în practică.

 

Premierul i-a sfătuit atunci pe cetățeni să foloseasca platforma maisimplu.gov.ro "pentru a discuta despre experientele lor cu administratia publica... Vom invita cetatenii, contribuabilii sa ne impartaseasca din relatia lor cu administratia si care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie sa le depuna la administratie, li se par complicate si ar putea fi simplificate",spunea Cioloș.

 

În numai 4 zile, pe site s-au adunat deja 1.550 de propuneri, multe dintre ele fiind situații de care ne-am lovit cu toții și care ne-au complicat existența și ne-au consumat o mulțime de timp.

 

Vă prezentăm câteva dintre aceste propuneri ale celor care au intrat deja pe platformă:

 

 

Posibilitatea de a plati toate taxele catre stat printr-un singur portal

 

In momentul de fata daca primaria nu este inregistrata pe ghiseul.ro, trebuie sa mergi la departamentul de finante din cadrul primariei, astepti la coada si iei o notificare cu sumele de plata.

Dupa, stai la coada la caserie si platesti taxele.

De ce nu exista un sistem integrat in care ma pot conecta online, vad toate taxele , amenzi si tot ce trebuie sa platesc pentru stat si sa platesc online?

 

Eliminarea copiilor legalizate după documente cu valabilitate nelimitată care sunt deja în sistem

 

În fiecare an când merg la un concurs de titularizare în învățământ sau dacă trebuie să susțin examenul de definitivat de mai multe ori trebuie să pun la dosar copii legalizate după actele de studii. Propun să adaugăm la dosar doar copii după eventualele diplome noi (față de înscrierea anterioară).

 

Simplificare procedură pentru Carte de Identitate

 

La preschimbarea actului de identitate se cer mereu aceleasi documente.

Nu ar fi mai simplu, datele persoanei existand la ora actuala intr-o baza de date a politiei, ca in cazul nemodificarii datelor de contact, preschimbarea sa se faca pe baza unei simple cereri semnata in original in fata functionarului de la sectia de politie?

In acelasi moment sa poata fi platita atat taxa de preschimbare cat si costul noii carti de identitate.

Oricum, la preschimbare trebuie depusa in original cartea de identitate veche.

De asemenea, nu ar fi rau ca biroul care se ocupa cu actele de identitate (eventual si pasapoarte) sa fie complet separat de restul activitatilor cu evidenta populatiei. Nu s-ar mai inghesui lumea si nu ar mai pierde timp inutil (fugi de la serviciu – poti/nu poti).

 

Copii dupa acte

 

Puteti investi niste bani in achizitionarea de copiatoare pentru diversele birouri ale statului: buletine, pasapoarte, politie, anaf, taxe locale, orice, astfel incit sa ne oprim din idiotenia numita „copii dupa toate actele”? Luati-le copiatoare si-si pot face singuri cite copii le trebuie dupa tot ce vor, nu mai transferati asta in spinarea cetatenilor!

 

Eliberare extras carte funciara

Eliberarea unui extras de Carte funciara dureaza intre 3 si 4 zile, ( 2 zile -la urgenta cu taxa majorata cu 500%). Aceasta operatiune nu presupune nicio modificare/procesare in baza de date, ci doar o simpla listare a unei informatii deja existente semnarea foii si stampilarea acesteia. Estimez ca poate fi eliberat pe loc si semnat de referentul care primeste cererea.

 

Eliminare declararea proprietatilor achizitionate

 

La cumpararea unui apratament, unei case sau teren cumparatorul trebuie sa declare in termen de 30 de zile ca a facut achizitia, ca autoritatea locala sa poata emite impunerea. Se cer o groaza de hartii si cel putin doua drumuri la diverse autoritati.

Autoritatea locala poate afla de la cadastru cine ce si cand a cumparat prin sincronizarea bazelor de date sau prin generarea de raport de catre cei de la cadastru.

 

Adeverința de venit

 

Dacă eu completez împuternicire pentru soție ca aceasta să poată depune cererea în privirea eliberării adeverinței de venit, de ce la eliberarea ei trebuie să fiu eu personal? Ne învoim amândoi de la muncă pt ca aveți program de șmecheri ca să obținem un act pentru care deja mi-am împuternicit soția să îl ceară?

 

De cele mai multe ori adeverinta de venit este ceruta tot de ministerul finanțelor!!! Pai e normal ca ministerul finanțelor să ma puna să obtin de la ministerul finantelor adeverintă de venit? E bataie de joc!!! Nu vă puteți uita în calculatoare?

 

Cazier judiciar

 

1) Cazierul judiciar nu poate fi comandat online.

2) Cazierul judiciar nu este gratuit. Ori, este vorba de un document necesar altor proceduri administrative (de pilda angajare). Obtinerea acestui document ar trebui sa fie un drept al tuturor cetatenilor, si deci gratuita (mai ales daca pretul cazierului depaseste costul de furnizare a documentului catre cetateni).

3) In diaspora, durata de procesare este de 3 luni: complet inadecvat avand in vedere ca acest document este uneori necesar in urgenta; alternativa este de a da o procura unei persoane aflate in Romania, ceea ce de facto mareste costurile si duce la o durata de 3 saptamani (destul de lung deasemenea). Problema e esentiala din moment ce cazierul e de pilda un document cerut la angajare.

4) In teritoriu, cazierul e eliberat doar de autoritati aflate in resedinta de judet. Acest lucru (i) este nejustificat, (ii) impune costuri mai mari pentru unii cetateni, (iii) creeaza o inegalitate nejustificata intre cetateni.

5) Desi in teorie, caziarul judiciar se elibereaza pe loc, in practica unele experiente dovedesc contrarul (eliberare in ziua urmatoare)

 

Depunerea unei copii a chitanței doveditoare plății CASS

 

Ca PFA imi plătesc toate contribuțiile la ANAF, inclusiv sănătatea. Chiar si așa apari ca neasigurat la medic dacă nu mergi personal sa duci o copie doveditoare a plății si la Casa de Sănătate ceea ce mi se pare aberant in anul 2016. O simpla baza de date comuna ar rezolva mulți nervi si drumuri făcute aiurea.

 

Inmatriculare Auto

 

Timpul extraordinar de mare pentru o simpla procedura administrativa care in Spania, Germaina, UK dureaza 30 minute.

Procedura extraordinar de greoaie:

-> O zi pierduta la RAR pentru citirea unei serii de sasiu, care de cele mai multe ori este in loc vizibil.

-> Inscrierea la Primarie – 2-3 ore (asta daca ai cele 2-3-4 certificate de atestare fiscala corecte si care expira in luna in curs)

-> Obtinerea nerecuperarii taxei de la ANAF (copii xerox dupa toate actele auto, CI, etc) – te plimbi de 2 ori – depunere/ridicare

-> Plata taxa de inmatriculare (la primarie), de talon (la CEC/BCR), pentru Numere (la politie), pentru autentificare la RAR

-> Faci cel putin 3-4 randuri de fotocopii

In Germania, totul se face la un singur birou cu durata 30 de minute cand este aglomeratie.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22