Pe aceeași temă
Articolul de deschidere îi este consacrat lui Mircea Badea și atacului său la adresa președintelui Iohannis și al comunicatului emis de Departamentul de stat al SUA, în care Badea - omul Antenelor și al pușcăriașului Dan Voiculescu,fost turnător al Securității - vorbește de miliardele de dolari care ar fi în joc.
În specificul său, Sputnik nu omite nici lansarea unor teorii ale conspirației care leagă printr-o ”coincidență bizară” protestele anti-coaliție de mesajul SUA.
În alt articol, gurile de foc ale Kremlinului spun, sub pretenția unei ”analize” că manifestațiile din București împotriva abuzurilor puterii la legile Justiției și modificării Codului fiscal sunt plătite de SUA cu 10 miliarde de euro.
Liviu Pleșoianu este făcut erou și dovedește ”curaj maxim” pentru că ”îi face praf pe americani”, așa la grămadă, în specificul propagandei staliniste care-i înfiera pe toți americanii, iar SUA, scrie sputnik, își ”aruncă masca”, arătându-i României că este o ”colonie care trebuie să se învețe cu comenzile”., articol ilustrat cu un gard de sârmă ghimpată specific pușcăriilor.
În paralel, este descrisă o realitatea idilică a României, pe tiparul discursului Puterii din România: diasporenii primesc alocații pentru copii chiar dacă nu îi au cu ei, românii se întorc din străinătate pentru a se îndestula cu laptea și mierea oferite de PSD-ALDE și alte asemenea realități virtuale, fără legătură cu cea din spațiul autohton, într-un limbaj și registru specific plenarelor CC al PCR în care românii aveau de toate în principiu.
”Statele Unite constată cu îngrijorare că Parlamentul României are în vedere o legislație care ar putea submina lupta împotriva corupției și ar putea slăbi independența judiciară în România. Această legislație, propusă inițial de Ministerul Justiției, amenință progresul pe care România l-a făcut în ultimii ani în construirea unor instituții judiciare puternice, protejate de intervenția politică. Cerem imperios Parlamentul României să respingă propunerile care slăbesc statul de drept și pun în pericol lupta împotriva corupției.”, se arată în comunicatul Departamentului de Stat.
În același registru cu Sputnik, Dragnea și Tăriceanu au reacționat marți, în numele parlamentului României, care nu a adoptat nicio declarație în acest sens, în care acuză Departamentul de Stat că nu a făcut o ”analiză echilibrată”:
Comunicatul integral de presa al președinților celor două Camere ale Parlamentului României
Parlamentul României a luat act cu neplăcută surprindere de comunicatul emis în data de 27 noiembrie 2017 de către Departamentul de Stat din Statele Unite ale Americii referitor la dezbaterea privind reforma Justiției.
Dorim să subliniem că, în orice discuție cu partenerii noștri trebuie să plecăm de la un principiu constituțional fundamental, același în SUA și în România, potrivit căruia dezbaterile, deciziile și voturile din Parlament se desfășoară în numele suveranității poporului și nu pot face obiectul niciunei forme de presiune.
Statele Unite ale Americii trebuie să aibă încredere în Parlamentul României care urmărește să consolideze independența sistemului judiciar și eliminarea influențelor politice în funcționarea justiției.
Statele Unite ale Americii trebuie să aibă încredere în Parlamentul României care dezbate în aceste zile legile de reformă ale justiției, pentru că este același Parlament care:
• a adoptat Declarația privind aniversarea a două decenii de Parteneriat Strategic România – SUA;
• a aprobat alocarea a 2% din PIB pentru cheltuielile de apărare;
• a decis participarea forțelor armate ale României în teatrele de operațiuni din Afganistan și Irak, precum și în cadrul cooperării în coaliția anti-ISIS/DAESH, alături de SUA și alți aliați;
• a adoptat legile privind achiziționarea sistemului de apărare antirachetă Patriot
Exprimăm speranța că declarația Departamentului de Stat al SUA a fost făcută cu bună credință, dar nu putem să nu remarcăm că ea nu pare să fie rezultatul unei analize echilibrate, obiective și cuprinzătoare a faptelor, făcând mai degrabă ecou unor opinii vehiculate în spațiul public românesc.
Natura și forma Declarației Departamentului de Stat al SUA sunt de neînțeles în contextul în care este greu de imaginat că în Statele Unite ar fi putut avea loc încălcările drepturilor și libertăților cetățenești la care asistăm frecvent în România. Este greu de crezut că în SUA un procuror și-ar permite să prezinte în fața instanței de judecată interceptări măsluite sau să șantajeze judecătorul că îi va face dosar penal dacă nu ia o decizie în favoarea sa. Este greu de crezut că într-o democrație consolidată, cum e cea a SUA, există protocoale de colaborare între serviciile de intelligence și magistrați. E probabil de neconceput în sistemul de justiție american ca reprezentanții serviciilor secrete să își extindă câmpul tactic până în sala de judecată și să ofere opinii juridice magistraților, după care să urmărească dacă aceștia iau decizii în acord cu soluțiile sugerate. Este, de asemenea, de neimaginat în SUA ca un funcționar public de rang înalt să refuze a se prezenta în fața unei comisii parlamentare de anchetă, încălcând astfel decizii clare ale Curții Constituționale. Nu în ultimul rând, este greu de crezut că în SUA un magistrat care încalcă flagrant drepturile fundamentale ale omului nu are niciun fel de răspundere în fața legii.
Toate aceste numeroase abuzuri care au avut loc în România reprezintă motivul principal pentru inițierea dezbaterilor privind reforma justiției. Fiecare amendament adoptat în cadrul Comisiei speciale are scopul de a îndrepta abuzurile și vulnerabilitățile, precis documentate, din sistemul actual de justiție.
Parlamentul României ar fi bucuros să pună la dispoziție Departamentului de Stat al SUA întreaga documentație referitoare la principiile care au stat la baza elaborării propunerilor actuale de reformă a sistemului judiciar, principii larg susținute de asociațiile profesionale ale magistraților din România care au luat parte activ la dezbaterile ce se desfășoară în această perioadă.