Pe aceeași temă
Din cei 517 angajaţi cu studii superioare din cadrul CNAIR doar 84 au terminat facultăți cu specializarea în construcția de drumuri şi poduri. Grupul de Inițiativă pentru Restructurarea și Reprofesionalizare (GIRR) din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), citat de Digi 24, dă exemplu pe Marius Jean Ioniță, văr al directorului general Ștefan Ioniță (foto) numit director pentru dezvoltare drumuri naționale, în cadrul Direcției Generale Dezvoltare Infrastructură Rutieră, nou apărută în noua organigramă. Angajarea s-a făcut fără concurs, spun membrii GIRR.
Un alt exemplu dat de GIRR este promovarea lui Cătălin Șomode, consilier al Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, director de autostrăzi, în pofida faptului că acesta este de meserie economist, nu inginer de drumuri.
Chestionați asupra numirilor respective, oficiali pentru comunicare ai CNAIR au numit promovarea persoanelor pe relații de rudenie si absența concursului de promovare ”o pistă falsă”. ”Oricine se poate angaja, încuscri ulterior sau năși într-o companie de stat sau privată, important este profesionalismul”, a răspuns întrebărilor Digi24.ro un responsabil de ocmunicare al companiei. Totodată ei au spus că lipsa concursului de angajare ar putea fi explicată eventual prin aceea că funcția este ocupată de Jean Marius Ioniță doar temporar, până la organizarea unui concurs.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat reecent pe propriul site de internet noua organigramă a companiei. Aceasta prevede 784 salariați, respectiv un număr dublu față de 2007 și cu 75% mai mare față de 2010 (447 angajați la sediul central în 2010). Însă împreună cu cele șapte direcții regionale (București, Constanța, Craiova, Iași, Brașov, Cluj și Timișoara) și Centrul de cercetări CESTRIN, CNAIR depășește acum 6.000 de angajați.
În ultimii șapte ani numărul de kilometri de autostrăzi din România a crescut mai mult decât dublu, de la 313 kilometri la finele lui 2010 la aproximativ 750 kilometri în prezent. Raportând numărul de angajați al CNAIR la lungimea totală a rețelei de autostrăzi creșterea nu este mare. Sunt însă țări precum Austria unde cei 2.710 angajați ai ASFINAG se ocupă de o rețea de autostrăzi de trei ori mai consistentă, respectiv 2.200 kilometri.
Organigrama CNAIR cuprinde inclusiv un număr sporit de directori generali adjuncți. Dacă în 2010 erau trei directori generali adjuncți, economic, pe întreținere/proiecte finanțate de la buget și pentru proiecte cu finanțare externă, acum sunt patru. Un director general adjunct se va ocupa de ”dezvoltarea infrastructurii rutiere”, altul de exploatarea acestiea, al treilea de chestiunile economice si financiare iar al patrulea de ”inginerie, studii și investigații”.