Gabriela Firea a intrat în campanie: București, un oraș care vibrează, care zâmbește, care te îmbie

Laurentiu Gheorghe | 30.12.2019

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a distribuit un clip de promovare a Bucureștiului deși în 2019 nu a finalizat niciun proiect major de investiții în infrastructură iar RADET a intrat oficial în faliment

Pe aceeași temă

În clipul distribuit de Firea pe Facebook se spune că Bucureștiul este „un oraş în care îţi place să trăieşti, o zi sau toată viaţa”, cu alte cuvinte, atât timp cât ea este primar general.

„Bucureștiul este un oraș frumos, viu, surprinzător și cald, în care istoria se împletește armonios cu timpurile moderne. Un oraș care vibrează, care zâmbește, care te îmbie să-i afli secretele și în care îți place să trăiești, o zi sau toată viața. Un oraș de care merită să te îndrăgostești!

Eu ❤️ Bucureștiul!”, a scris Gabriela Firea.

Ea precizează că videoclipul este realizat de #ArtFocusInternational, regizor Petre Năstase.

Clipul de 5 minute și jumătate prezintă, în mod dinamic, imagini cu obiective reprezentative din Capitală, iar pe parcursul acestuia toate mesajele sunt rostite în limba română.

„Trezeşte-te! Deschide ochii, simţurile, inima! Deschide lumea şi bucură-te de poveştile mele! Mă vezi? Vino cu mine! Te provoc să te întreci cu tine, să explorezi, să descoperi noi orizonturi”, se arată în mesajul transmis la început în videoclip, care se încheie cu îndemnul „Îndrăgostește-te de București”.

În 2019, Primăria nu a reușit însă să finalizeze niciun proiect de infrastructură, arată însă o analiză realizată de Clubferoviar.ro.

„Mai mult, Municipalitatea a fost zdruncinată de scandalul licitației pentru achiziționarea a 100 de tramvaie, al cărei rezultat a fost demontat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor”, subliniază Club Feroviar.

Singurele aspecte pozitive pentru infrastructura bucureșteană le constituie începerea lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica, care include acum și linia de tramvai, precum și dezghețarea proiectului Prelungirea Ghencea,prevăzut de asemenea cu linie de tramvai.

În rest, proiectele au înaintat cu viteza melcului:

  • Pasajul Ciurel sau Nodul Virtuții, care supratraversează linia tramvaiului 41, despre care primarul general Gabriela Firea spunea încă din 2018 că este finalizat „în proporție de 90%”, nu este gata nici acum, la final de 2019.

  • Pasajul Nicolae Grigorescu, partea a proiectului Străpungere Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, nu este nici acum funcțional, chit că el a fost finalizat încă din 2018. Pe pasaj nu se poate circula, din cauza firelor de înaltă tensiune, care trebuie mutate de Transelectrica.

    În noiembrie 2016, reprezentanții Primăriei Capitalei, condusă de Gabriela Firea, spuneau că podul este aproape gata și lucrările se vor finaliza în șase luni. Lucru care nu s-a întâmplat nici acum. În luna februarie a acestui an, oficialii Transelectrica promiteau că vor începe o procedură de achiziție publică pentru proiectarea și executarea lucrărilor de supraînnălțare a firelor de înaltă tensiune. Aceiași oficiali estimau că procedura de achiziție va fi finalizată cel târziu la sfârșitul lunii iunie 2019 și că durata lucrărilor propriu-zise va fi de șapte luni.

    Chiar dacă ar fi gata, podul peste Dâmbovița se termină în câmp. Asta pentru că abia recent la începutul acstui an CGMB a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru etapa a doua a proiectului, astfel încât străpungerea să ajungă în Șoseaua Olteniței. Străpungerea este inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Bucureștiului, care prevede realizarea liniei de tramvai Berceni-Pipera.

  • Pasajul Doamna Ghica va traversa Șoseaua Colentina în continuarea Străpungerii Doamna Ghica - Chișinău, care trece peste linia simplă de cale ferată care intră în Gara Obor. Început pe vremea când primar general era Adriean Videanu, proiectul a fost finalizat cu mare întârziere în mandatul lui Sorin Oprescu și are prevăzut în partea mediană spațiu pentru viitoarele linii de tramvai.

  • Pe Pasajul Grant, tramvaiele circulă tot ”la paletă”. După ce, pe durata verii, circulația tramvaielor a fost oprită timp de două luni de zile, ea a fost reluată la începutul lunii septembrie, însă pe un singur fir, alternativ ”la paletă”. Și în momentul de față, tramvaiul 41 tot așa circulă.

    Lucrările de reabilitare şi consolidare a Pasajului Grant au fost aprobate în Consiliul General în toamna anului trecut şi sunt estimate la 52 milioane de lei.

Licitația pentru tramvaie, desființată de CNSC

Primăria Capitalei a început în decembrie 2018 achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 milioane de euro. Achiziția beneficiază de cofinanțare din fonduri europene, prin Programul European Regional (POR) 2014-2020.

Într-un final, Comisia de evaluare a PMB a desemnat oferta câștigătoare, respectiv oferta Durmazlar Makine Sanayi Ve Ticaret SA. Rezultatul procedurii de achiziție a fost contestat de Astra Vagoane Călători la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, instituție care i-a dat câștig de cauză.

Din principalele constatări ale CNSC se poate vedea cum instituția condusă de Gabriela Firea a viciat licitația, iar turcii de la Durmazlar au fost declarați câștigători. Cea mai dură concluzie cuprinsă în decizia CNSC este cea prin care membrii Consiliului spun, negru pe alb, că oferta firmei turcești Durmazlar trebuia respinsă încă de la bun început și nu ar fi trebuit să participe la licitație.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22